Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Prachtig. Ben wel stiekem jaloers dat jullie al sneeuw hebben..
    Sneeuw om in te biken ? Ni zot van. Vind het ni erg, tot de derailleurs vastvriezen, dan is de pret eraf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Sneeuw om in te biken ? Ni zot van. Vind het ni erg, tot de derailleurs vastvriezen, dan is de pret eraf.
      Een paar cm is wel tof, mooi landschap en je ziet nog waar je rijdt. Vorige winter lag er op een bepaald moment tot 10cm en dat is niet meer te doen, veel geulen zijn onzichtbaar geworden, biken wordt soms een loterij dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        OK.

Nu, jij hebt een recht stuur, toch? Dan staan bar-ends wel goed natuurlijk. Ik vind het alleen op risers lelijk staan.
        Toch niet maar je m'en fous. Voor mij zijn bar-ends nu éénmaal onmisbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
          Toch niet maar je m'en fous. Voor mij zijn bar-ends nu éénmaal onmisbaar.
          Ben van dezelfde mening. Eerst het gebruiksgemak en dan de looks.

Comment

• Je hebt natuurlijk risers en risers. Mijn ex heeft ook een riser op haar fiets. Dat ding meet amper 60 cm. Daar kun je nog mee rijden als er bar-ends op staan, maar met een riser als de mijne van 66-68 cm breed (op de Ritchey-site staat 660 mm, maar ik dàcht dat het vroeger meer was) zouden die dingen te ver uit elkaar staan, vind ik. Dus dan zit je niet alleen met mindere looks, maar ook met bar-ends die simpelweg niet goed gepositioneerd zijn. En de riser inkorten is geen optie, want net die breedte, vind ik enorm aangenaam.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

't Was frisjes !

Comment

• Daarstraks ook een uur gaan rijden in de sneeuw, zalig!
                Nu was het wel wat fris, -5 en zomerschoenen...
                Hopelijk blijft het morgen nog wat liggen.

Comment

• Neopreen schoenovertrekken hé

Of wat ook helpt : voeten insmeren met zoiets http://duursport.info/protect-oil-born.html

Comment

• Overschoenen kende ik al, maar ik denk niet dat het genoeg gaat helpen bij zo'n temperaturen.
                    Of toch?

Comment

• morgen nog meer sneeuw.
                      vanavond -5 gemiddeld en een ijzige mist.
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Vandaag drie kwartier in de sneeuw gefietst. Eigenlijk voortijdig mijn kar gekeerd. Mijn vingers waren aan het bevriezen, op het pijnlijke af.
                        Ik heb deze handschoenen: http://www.thetristore.com/view_prod...%20Bike%20Wear
                        Nochtans nog nooit last mee gehad, maar vandaag was het wel erg koud.
                        Eigenlijk was ik helemaal niet zo dik gekleed. Vooraf het weer niet geraadpleegd en ik dacht dat het rond de 0 graden zou zijn (rond de middag).
                        Ik had hetvolgende aan: muts (met helm erboven), onderlijfje met lange mouwen, twee koerstruitjes met korte mouwen, mijn Gore fietsjas, een tweederde koersbroek, een lange koersbroek, gewone sportkousen en mijn winter-MTB-schoenen. Gezien de omstandigheden helemaal niet zo veel eigenlijk. OK, i.p.v. dat tweede truitje met korte mouwen, had ik mss een dunne vest kunnen aandoen, maar eigenlijk had ik aan mijn bovenlichaam niet echt koud. Ook geen problemen aan de benen, het hoofd of de voeten.
                        Waren mijn vingers beter beschermd geweest tegen de koude, ik was nog verder gereden.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• De mijne hebben verdorie pijn gedaan toen ik binnen kwam...

Comment

• vandaag 1u15 gefietst, waarvan een 30-tal minuten na zonsondergang. Het is plots wel erg afgekoeld met een ijzige mist die m'n schermpjes van polar en garmin aan deed vriezen maar ik had niet echt kou.

Comment

vandaag 1u15 gefietst, waarvan een 30-tal minuten na zonsondergang. Het is plots wel erg afgekoeld met een ijzige mist die m'n schermpjes van polar en garmin aan deed vriezen maar ik had niet echt kou.
                              En? Wat had je aan?

Toen ik vertrok, begon mijn neus direct te bevriezen. Echter, na tien minuten had ik daar geen last meer van. En toen kwamen die vingers ...
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Hier anders wel. 4u20 gebiked.

3 laagjes ondergoed, thermo vest, Assos Roubaix broek, 2 paar kousen en lichte overschoenen, 2 lagen handschoenen. Geen centje kou. Is ook nog niet aan het vriezen hee.

Had vanavond net hetzelfde aan, enkel neopreen overschoenen ipv die lichte.

Comment

• Ik zit al gans de week met een vervelende verkoudheid. Dinsdag toch mee gaan joggen in het vriesweer en dat heeft er precies ook niet aan geholpen, ga dit weekend eens binnen blijven denk ik. Valt wel tegen, zag het echt zitten om te gaan rijden nu

Kou heeft me nog nooit tegengehouden anders, maar als ik nu vertrek zit ik volgende week ziek thuis denk ik, 't is nu al op het randje af.

bummer

Alhoewel, morgen nog afwachten, misschien is het veel beter dan kan ik toch misschien zo-morgen nog gaan, we zien wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Vandaag drie kwartier in de sneeuw gefietst. Eigenlijk voortijdig mijn kar gekeerd. Mijn vingers waren aan het bevriezen, op het pijnlijke af.
                                    Ik heb deze handschoenen: http://www.thetristore.com/view_prod...%20Bike%20Wear
                                    Nochtans nog nooit last mee gehad, maar vandaag was het wel erg koud.
                                    Eigenlijk was ik helemaal niet zo dik gekleed. Vooraf het weer niet geraadpleegd en ik dacht dat het rond de 0 graden zou zijn (rond de middag).
                                    Ik had hetvolgende aan: muts (met helm erboven), onderlijfje met lange mouwen, twee koerstruitjes met korte mouwen, mijn Gore fietsjas, een tweederde koersbroek, een lange koersbroek, gewone sportkousen en mijn winter-MTB-schoenen. Gezien de omstandigheden helemaal niet zo veel eigenlijk. OK, i.p.v. dat tweede truitje met korte mouwen, had ik mss een dunne vest kunnen aandoen, maar eigenlijk had ik aan mijn bovenlichaam niet echt koud. Ook geen problemen aan de benen, het hoofd of de voeten.
                                    Waren mijn vingers beter beschermd geweest tegen de koude, ik was nog verder gereden.
                                    Ik had gisteren een onderhemd van Craft aan (lange mouwen) en een Windstopper vest. Da's alles. 1 lange koersbroek, neopreen schoenovertrekken en redelijk dunne handschoenen maar wel met Windstopper + helmmutsje, ook van Windstopper. Geen seconde kou gehad, nochtans -4° toen + 3 Beaufort tegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Ik had gisteren een onderhemd van Craft aan (lange mouwen) en een Windstopper vest. Da's alles. 1 lange koersbroek, neopreen schoenovertrekken en redelijk dunne handschoenen maar wel met Windstopper + helmmutsje, ook van Windstopper. Geen seconde kou gehad, nochtans -4° toen + 3 Beaufort tegen.
                                      Vorige winter droeg ik ongeveer dezelfde uitrusting en dat lukte wel aardig, natuurlijk jammer dat dergelijke dingen echt wel veel geld kosten. Maar die neopreen overschoenen zijn de beste koop ooit, zelf met mijn zomerschoenen blijven mijn voeten warm, bijna niet te geloven...

Comment

• Gisteren twee uurkes in 't bos. Een buff op het hoofd en eentje rond de hals. Twee hemdjes thermisch ondergoed aan onder m'n truitje, neopreen schoenovertrekken en thinsulate handschoenen, geen kou gehad. Gisteren was het hier wel nagenoeg windstil bij een temperatuur van -5.

Comment

• Vandaag weer 2u40 in de bos. Was bijna warm te noemen tegenover gisteren (-1 graad gemiddeld vandaag, -5 gisterenavond )
                                          Heb eens een balaclava geprobeerd. Man, dat was TE warm. Die hou ik voor als het echt koud wordt

Comment

Working...
                                          X