Mijn CAAD2 cannondale (+/- 10jaar oud) zou eigenlijk een nieuwe groep moeten hebben, tips? (zou eventueel graag er iets van die periode op steken)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenMijn CAAD2 cannondale (+/- 10jaar oud) zou eigenlijk een nieuwe groep moeten hebben, tips? (zou eventueel graag er iets van die periode op steken)
Wat zit er nu op?
Heb je foto's van de bike?
Aangezien die CAAD2's niet direct high-end-modellen waren, zou ik er een recente groep op monteren: sowieso nieuw, geen zoekwerk en betere prijs/kwaliteit. Trouwens, groepen van 2000 vind ik persoonlijk minder aantrekkingskracht hebben dan groepen van 15-20 jaar geleden. De techniek is niet zo erg verschillend: Hollowtech, V-brakes, STI, 9 speed.
Een nieuwe SLX-groep is mss wel wat?
Comment
-
Exacte foto volgt morgen.
Het is dit frame, maar dan volledig in blauw zoals de vork.
Deze heeft een andere voorvork.
Ja, ik weet dat die caad 2 frames niet zo high tech zijn, maar ik rij er heel graag mee en hou van het simpele design. (iets wat je nu bijna niet meer ziet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIn die tijd waren ze wel high end. Toen bestond er nog geen Optima en andere
CAAD2 is in zekere zin de opvolger van de 3.0-frames en daarboven was idd niets meer, maar de CAAD2-frames zijn er effectief maar gekomen met de lancering van de CAAD3.
Het grootste zichtbare verschil tussen de CAAD2 en de 3.0 is trouwens de achtervork. Enerzijds aan de patten, anderzijds de introductie van de monostay op de CAAD2 (en CAAD3).
Zelf heb ik een boon voor de 3.0.
Comment
-
Het lag er hier verrassend goed bij deze voormiddag!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenHet lag er hier verrassend goed bij deze voormiddag!
'k was nog op weekend anders had ik hem ook gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenCAAD3 bestond wel al hé.
CAAD2 is in zekere zin de opvolger van de 3.0-frames en daarboven was idd niets meer, maar de CAAD2-frames zijn er effectief maar gekomen met de lancering van de CAAD3.
Het grootste zichtbare verschil tussen de CAAD2 en de 3.0 is trouwens de achtervork. Enerzijds aan de patten, anderzijds de introductie van de monostay op de CAAD2 (en CAAD3).
Zelf heb ik een boon voor de 3.0.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenTT van beerse gedaan?
'k was nog op weekend anders had ik hem ook gereden.
Wel een groot deel ervan afgelegd (Bloso )
Comment
-
Foto's van de groep.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMet Pepperoni vork. Ik herinner me ook nog zoiets.
Ik heb nog twee van die dingen. Eentje los, uit een oude 3.0, en eentje op mijn EST.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenFoto's van de groep.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn wil je de groep zelf vervangen of laten vervangen?
Comment
-
Dus ook een nieuw setje wielen?
De groep zelf vervangen is goedkoper en wel om twee redenen: je hoeft geen werkuren te betalen en je kan de groep goedkoper kopen op een webwinkel. Bij een lokale fietsenmaker gaat dezelfde groep immers meer kosten.
Je kan de groep ook bij Van Eyck kopen, als je liever in een winkel koopt. Die zin ook goedkoop.
Houd er wel rekening mee dat je de lagers van het crankstel moet kunnen monteren. De rest mag in principe geen probleem zijn. En mocht je bv. niet weten hoe je je derailleurs moet afstellen, dan vind je dat online wel.
Ik zou voor een SLX-groep opteren. Op zich is dat al goed genoeg.
Een groep uit die tijd ware cool geweest, maar zoals ik al zei: vind die maar eens in uitstekende staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDus ook een nieuw setje wielen?
De groep zelf vervangen is goedkoper en wel om twee redenen: je hoeft geen werkuren te betalen en je kan de groep goedkoper kopen op een webwinkel. Bij een lokale fietsenmaker gaat dezelfde groep immers meer kosten.
Je kan de groep ook bij Van Eyck kopen, als je liever in een winkel koopt. Die zin ook goedkoop.
Houd er wel rekening mee dat je de lagers van het crankstel moet kunnen monteren. De rest mag in principe geen probleem zijn. En mocht je bv. niet weten hoe je je derailleurs moet afstellen, dan vind je dat online wel.
Ik zou voor een SLX-groep opteren. Op zich is dat al goed genoeg.
Een groep uit die tijd ware cool geweest, maar zoals ik al zei: vind die maar eens in uitstekende staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDus ook een nieuw setje wielen?
De groep zelf vervangen is goedkoper en wel om twee redenen: je hoeft geen werkuren te betalen en je kan de groep goedkoper kopen op een webwinkel. Bij een lokale fietsenmaker gaat dezelfde groep immers meer kosten.
Je kan de groep ook bij Van Eyck kopen, als je liever in een winkel koopt. Die zin ook goedkoop.
Houd er wel rekening mee dat je de lagers van het crankstel moet kunnen monteren. De rest mag in principe geen probleem zijn. En mocht je bv. niet weten hoe je je derailleurs moet afstellen, dan vind je dat online wel.
Ik zou voor een SLX-groep opteren. Op zich is dat al goed genoeg.
Een groep uit die tijd ware cool geweest, maar zoals ik al zei: vind die maar eens in uitstekende staat.
Comment
Comment