Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn CAAD2 cannondale (+/- 10jaar oud) zou eigenlijk een nieuwe groep moeten hebben, tips? (zou eventueel graag er iets van die periode op steken)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Mijn CAAD2 cannondale (+/- 10jaar oud) zou eigenlijk een nieuwe groep moeten hebben, tips? (zou eventueel graag er iets van die periode op steken)
      Als je een volledige groep uit die periode wil, ga je mogen zoeken.
      Wat zit er nu op?
      Heb je foto's van de bike?
      Aangezien die CAAD2's niet direct high-end-modellen waren, zou ik er een recente groep op monteren: sowieso nieuw, geen zoekwerk en betere prijs/kwaliteit. Trouwens, groepen van 2000 vind ik persoonlijk minder aantrekkingskracht hebben dan groepen van 15-20 jaar geleden. De techniek is niet zo erg verschillend: Hollowtech, V-brakes, STI, 9 speed.
      Een nieuwe SLX-groep is mss wel wat?
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Exacte foto volgt morgen.

        Het is dit frame, maar dan volledig in blauw zoals de vork.

        Deze heeft een andere voorvork.


        Ja, ik weet dat die caad 2 frames niet zo high tech zijn, maar ik rij er heel graag mee en hou van het simpele design. (iets wat je nu bijna niet meer ziet)

        Comment


        • In die tijd waren ze wel high end. Toen bestond er nog geen Optima en andere

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            In die tijd waren ze wel high end. Toen bestond er nog geen Optima en andere
            CAAD3 bestond wel al hé.
            CAAD2 is in zekere zin de opvolger van de 3.0-frames en daarboven was idd niets meer, maar de CAAD2-frames zijn er effectief maar gekomen met de lancering van de CAAD3.
            Het grootste zichtbare verschil tussen de CAAD2 en de 3.0 is trouwens de achtervork. Enerzijds aan de patten, anderzijds de introductie van de monostay op de CAAD2 (en CAAD3).
            Zelf heb ik een boon voor de 3.0.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Het lag er hier verrassend goed bij deze voormiddag!
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                Het lag er hier verrassend goed bij deze voormiddag!
                TT van beerse gedaan?

                'k was nog op weekend anders had ik hem ook gereden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  CAAD3 bestond wel al hé.
                  CAAD2 is in zekere zin de opvolger van de 3.0-frames en daarboven was idd niets meer, maar de CAAD2-frames zijn er effectief maar gekomen met de lancering van de CAAD3.
                  Het grootste zichtbare verschil tussen de CAAD2 en de 3.0 is trouwens de achtervork. Enerzijds aan de patten, anderzijds de introductie van de monostay op de CAAD2 (en CAAD3).
                  Zelf heb ik een boon voor de 3.0.
                  Met Pepperoni vork. Ik herinner me ook nog zoiets.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    TT van beerse gedaan?

                    'k was nog op weekend anders had ik hem ook gereden.
                    Nee, wist niet dat dat vandaag was en was te laat op pad

                    Wel een groot deel ervan afgelegd (Bloso )
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Met Pepperoni vork. Ik herinner me ook nog zoiets.
                      Idd. Mijn part een icoon onder de vaste voorvorken. Nog altijd.
                      Ik heb nog twee van die dingen. Eentje los, uit een oude 3.0, en eentje op mijn EST.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Foto's van de groep.
                        En wil je de groep zelf vervangen of laten vervangen?
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Dat zal waarschijnlijk nog geen 9-speed zijn.
                          Dus je moet ook nog je body vervangen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            En wil je de groep zelf vervangen of laten vervangen?
                            Als zelf vervangen veel goedkoper is, dan overweeg ik dat wel.

                            Comment


                            • Ohja, ook nog vergeten te zeggen dat het binnenwerk van m'n achterwiel (wat ervoor zorgt dat als je de pedalen stilhoudt het wiel doorgaat) kapot is.

                              (Sneeuw doet dat geen goed, is al de 2e keer dat het gebeurd)

                              Comment


                              • Dus ook een nieuw setje wielen?

                                De groep zelf vervangen is goedkoper en wel om twee redenen: je hoeft geen werkuren te betalen en je kan de groep goedkoper kopen op een webwinkel. Bij een lokale fietsenmaker gaat dezelfde groep immers meer kosten.
                                Je kan de groep ook bij Van Eyck kopen, als je liever in een winkel koopt. Die zin ook goedkoop.
                                Houd er wel rekening mee dat je de lagers van het crankstel moet kunnen monteren. De rest mag in principe geen probleem zijn. En mocht je bv. niet weten hoe je je derailleurs moet afstellen, dan vind je dat online wel.
                                Ik zou voor een SLX-groep opteren. Op zich is dat al goed genoeg.
                                Een groep uit die tijd ware cool geweest, maar zoals ik al zei: vind die maar eens in uitstekende staat.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Welke groepen bestonden er toen en welke (huidige) groepen zien er ongeveer hetzelfde uit?

                                  Kan ik voor elke groep nog draaischakelaars krijgen ipv die trek en duw knoppen?

                                  (10 jaar geleden was ik 8 jaar oud eh )
                                  Last edited by ; 12/12/2010, 20:34.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Dus ook een nieuw setje wielen?

                                    De groep zelf vervangen is goedkoper en wel om twee redenen: je hoeft geen werkuren te betalen en je kan de groep goedkoper kopen op een webwinkel. Bij een lokale fietsenmaker gaat dezelfde groep immers meer kosten.
                                    Je kan de groep ook bij Van Eyck kopen, als je liever in een winkel koopt. Die zin ook goedkoop.
                                    Houd er wel rekening mee dat je de lagers van het crankstel moet kunnen monteren. De rest mag in principe geen probleem zijn. En mocht je bv. niet weten hoe je je derailleurs moet afstellen, dan vind je dat online wel.
                                    Ik zou voor een SLX-groep opteren. Op zich is dat al goed genoeg.
                                    Een groep uit die tijd ware cool geweest, maar zoals ik al zei: vind die maar eens in uitstekende staat.
                                    Niet per se he, gewoon body vervangen denk ik en als ie een 9-speed wil moest hij dat sowieso al doen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Dus ook een nieuw setje wielen?

                                      De groep zelf vervangen is goedkoper en wel om twee redenen: je hoeft geen werkuren te betalen en je kan de groep goedkoper kopen op een webwinkel. Bij een lokale fietsenmaker gaat dezelfde groep immers meer kosten.
                                      Je kan de groep ook bij Van Eyck kopen, als je liever in een winkel koopt. Die zin ook goedkoop.
                                      Houd er wel rekening mee dat je de lagers van het crankstel moet kunnen monteren. De rest mag in principe geen probleem zijn. En mocht je bv. niet weten hoe je je derailleurs moet afstellen, dan vind je dat online wel.
                                      Ik zou voor een SLX-groep opteren. Op zich is dat al goed genoeg.
                                      Een groep uit die tijd ware cool geweest, maar zoals ik al zei: vind die maar eens in uitstekende staat.
                                      Niet per se he, gewoon body vervangen denk ik en als ie een 9-speed wil moest hij dat sowieso al doen.

                                      Comment


                                      • Ik wist een nieuwe Deore LX groep te koop staan, maar ik vind hem niet meer terug.
                                        Ik dacht dat het op mountainbike.be/forum was, als je even zoekt vind je hem miscchien.
                                        Ook opletten met standaarden voor trapaslagers, montagetype van voor- en achterderailleur.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X