Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Hier wordt soms toch wat gezegd hoor... .

De rekening voor een (duur) Canondale BB30 crankstel hoeft hier gewoon niet gemaakt te worden. Als iemand achter adviezen vraagt voor een vervanging van de bladen van z'n goedkoop Alivio crankstelletje op z'n toch al redelijk gedateerde fiets, dan geef je simpelweg een 'gepast' advies.

Dus... nog eens Martini Racing. Koop u zo'n compleet nieuw Deore crankstel voor 50 euro (Deore is trouwens ook een betere groep dan Alivio). Je hebt dan voor de prijs van 2 nieuwe vervangingsbladen een compleet nieuw kwalitatief beter crankstel, nieuwe voorbladen, nieuwe lagers en al de rest inbegrepen.

En... MR is bereid om de handen uit de mouwen te steken, dus hij ziet het zeker zitten om het zelf te vervangen. En als 'm toch wat gaat sukkelen, hij zal ongetwijfeld wel iemand kennen die 'm kan helpen daarbij. Crankstellen monteren en demonteren is echt niet een onoverkomelijke karwei hoor...

Dus... voor 50 euro gaat 'ie gesteld zijn.
    Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat je een complete set kon kopen voor 50 euro, vandaar mijn reactie. Ik zou in dat geval ook zo'n nieuw crankstel kopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Gewoon bij de fietsenmaker hier, XT-cassette was tijdelijk 38 ipv 76 euro. Persoonlijk vind ik TA-kettingbladen slijtvaster dan die van Shimano zelf + merkelijk minder duur... Schakelt wel ietsje minder vlot van midden- naar buitenblad.
      Hier in het dorp bij de FM 98 betaald voor een XT-casette

Op bike components staat die 58 incl nieuwe ketting.

Comment

• Tuur heb jij ervaring met die kunststof-staal kettingbladen?

En die van TA, die zijn gewoon uitwisselbaar met shimano?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Tuur heb jij ervaring met die kunststof-staal kettingbladen?

En die van TA, die zijn gewoon uitwisselbaar met shimano?
          TA is zeker aan te raden, staal is beter tegen chainsuck dan alu en TA is perfect compatibel met Shimano.
          De exacte afmetingen staan meestal op het kettingblad zelf...En boutgaatjes tellen he ;-)

Succes !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Als je een C'Dale crankstel had genomen, wil ik je deze rekening nog eens opnieuw zien maken.
            De meeste BB30 crankstellen trouwens, zijn een stukje duurder.
            Vergeet niet dat niet iedereen zijn trapstel kan vervangen, en dat werk van de fietsenmaker ook moet betaald worden.
            Een paar inbus of torx schroeven lossen en vastzetten, lukt de meesten wel..
            Daar heb je wel een punt.
            Een BB30 op een CAAD2? Ik dacht het niet. Dus dat is dan weer naast de kwestie. Hij heeft een Alivio steken, dus ik zou die upgraden naar een SLX, maar als budget uitmaakt, dan een Deore. Op zich is dat goed genoeg.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              TA is zeker aan te raden, staal is beter tegen chainsuck dan alu en TA is perfect compatibel met Shimano.
              De exacte afmetingen staan meestal op het kettingblad zelf...En boutgaatjes tellen he ;-)

Succes !
              dat zijn er 4, dat wist ik al.

En die van TA die ik op BC zie staan zijn duurder dan (de slx) van shimano. TA is staal?

Comment

dat zijn er 4, dat wist ik al.

En die van TA die ik op BC zie staan zijn duurder dan (de slx) van shimano. TA is staal?
                TA is alu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  TA is alu.
                  Dan ga ik die staal-plastic van slx bestellen, merci.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat je een complete set kon kopen voor 50 euro, vandaar mijn reactie. Ik zou in dat geval ook zo'n nieuw crankstel kopen...
                    Dat geldt ook voor andere crankstellen hoor.
                    Ik ken de prijzen niet van buiten, maar vergelijk anders eens de prijs van een midden- en buitenblad van Deore XT met een volledig nieuw crankstel mét lagers (online te vinden voor ongeveer 120 €) ... Veel kans dat je ook daar meteen voor een volledig crankstel zou gaan.
                    Kettingbladen zijn nu eenmaal relatief duur.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Dat geldt ook voor andere crankstellen hoor.
                      Ik ken de prijzen niet van buiten, maar vergelijk anders eens de prijs van een midden- en buitenblad van Deore XT met een volledig nieuw crankstel mét lagers (online te vinden voor ongeveer 120 €) ... Veel kans dat je ook daar meteen voor een volledig crankstel zou gaan.
                      Kettingbladen zijn nu eenmaal relatief duur.
                      Ik had de site nu toch open staan.

Buiten en middenblad SLX samen voor 42 euro.

Volledige crank met lagers voor 89 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Mja , het was gisteren wel bijna zomer in vergelijk met vorige week..
                        Probeer vanavond nog eens, dat zal een beter test zijn
                        Inderdaad maar ik zal niet vlug gaan rijden bij temperaturen zoals vanavond en de komende dagen het geval zal zijn. Bij temperaturen zoals gisteren had ik met mijn andere handschoenen steeds last van koude vingers en dat was gisteren anders en beter.

Comment

• Ale, tis besteld.

32 tanden middelblad SLX 18.90
                          44 tanden buitenbladblad SLX 19.95
                          HG39 ketting 16.95
                          XT 11-32 cassette 42.95

incl shipping (4.95) 103.7 euro.

Besteld bij bikediscount, bij bikecomponents kwam er nog een paar euro handling en kredietkartekosten bij zodat ik daar op 109.xx euro kwam.

Comment

Ik had de site nu toch open staan.

Buiten en middenblad SLX samen voor 42 euro.

Volledige crank met lagers voor 89 euro.
                            OK.
                            Persoonlijk zou ik voor die 47 € meer een volledig crankstel bestellen, denk ik. Immers, als je al twee bladen moet vervangen, zullen de lagers ook wel hun beste tijd gehad hebben. Neem nu dat die 20 € kosten. Nog 27 € extra dus voor een crankstel én een klein kettingblad.
                            En dan het oude crankstel te koop zetten op het net.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ale, tis besteld.

32 tanden middelblad SLX 18.90
                              44 tanden buitenbladblad SLX 19.95
                              HG39 ketting 16.95
                              XT 11-32 cassette 42.95

incl shipping (4.95) 103.7 euro.

Besteld bij bikediscount, bij bikecomponents kwam er nog een paar euro handling en kredietkartekosten bij zodat ik daar op 109.xx euro kwam.
                              Waarom een XT-cassette en geen SLX?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Waarom een XT-cassette en geen SLX?
                                'k heb een xt derrailleur ook

En met die open structuur vind ik die beter te onderhouden precies.

Comment

Goh, als je bij een SLX eens met een vod tss de tandwieletjes gaat, heb je echt àlles mee.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

SLX cassette heeft toch ook een open structuur? Zo'n alu cassettebody (tandkranshouder) bedoel ik dan.

Comment

• is't waar? De eerste cassette die er bij mij op zat was anders precies, kan het niet goed omschrijven.

Enfin, 't zal wel dienen he

Comment

is't waar? De eerste cassette die er bij mij op zat was anders precies, kan het niet goed omschrijven.

Enfin, 't zal wel dienen he
                                        Ik heb even gesearched. SLX heeft de eerste 3 op een alu houder zitten, XT de eerste 5.

Comment

• Allez, dat wist ik ook niet. Maar het is dus meer voor de show?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X