Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenGewoon bij de fietsenmaker hier, XT-cassette was tijdelijk 38 ipv 76 euro. Persoonlijk vind ik TA-kettingbladen slijtvaster dan die van Shimano zelf + merkelijk minder duur... Schakelt wel ietsje minder vlot van midden- naar buitenblad.
Op bike components staat die 58 incl nieuwe ketting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenTuur heb jij ervaring met die kunststof-staal kettingbladen?
En die van TA, die zijn gewoon uitwisselbaar met shimano?
De exacte afmetingen staan meestal op het kettingblad zelf...En boutgaatjes tellen he ;-)
Succes !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls je een C'Dale crankstel had genomen, wil ik je deze rekening nog eens opnieuw zien maken.
De meeste BB30 crankstellen trouwens, zijn een stukje duurder.
Vergeet niet dat niet iedereen zijn trapstel kan vervangen, en dat werk van de fietsenmaker ook moet betaald worden.
Een paar inbus of torx schroeven lossen en vastzetten, lukt de meesten wel..
Een BB30 op een CAAD2? Ik dacht het niet. Dus dat is dan weer naast de kwestie. Hij heeft een Alivio steken, dus ik zou die upgraden naar een SLX, maar als budget uitmaakt, dan een Deore. Op zich is dat goed genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenTA is zeker aan te raden, staal is beter tegen chainsuck dan alu en TA is perfect compatibel met Shimano.
De exacte afmetingen staan meestal op het kettingblad zelf...En boutgaatjes tellen he ;-)
Succes !
En die van TA die ik op BC zie staan zijn duurder dan (de slx) van shimano. TA is staal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtendat zijn er 4, dat wist ik al.
En die van TA die ik op BC zie staan zijn duurder dan (de slx) van shimano. TA is staal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTA is alu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenEerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat je een complete set kon kopen voor 50 euro, vandaar mijn reactie. Ik zou in dat geval ook zo'n nieuw crankstel kopen...
Ik ken de prijzen niet van buiten, maar vergelijk anders eens de prijs van een midden- en buitenblad van Deore XT met een volledig nieuw crankstel mét lagers (online te vinden voor ongeveer 120 €) ... Veel kans dat je ook daar meteen voor een volledig crankstel zou gaan.
Kettingbladen zijn nu eenmaal relatief duur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat geldt ook voor andere crankstellen hoor.
Ik ken de prijzen niet van buiten, maar vergelijk anders eens de prijs van een midden- en buitenblad van Deore XT met een volledig nieuw crankstel mét lagers (online te vinden voor ongeveer 120 €) ... Veel kans dat je ook daar meteen voor een volledig crankstel zou gaan.
Kettingbladen zijn nu eenmaal relatief duur.
Buiten en middenblad SLX samen voor 42 euro.
Volledige crank met lagers voor 89 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMja , het was gisteren wel bijna zomer in vergelijk met vorige week..
Probeer vanavond nog eens, dat zal een beter test zijn
Comment
-
Ale, tis besteld.
32 tanden middelblad SLX 18.90
44 tanden buitenbladblad SLX 19.95
HG39 ketting 16.95
XT 11-32 cassette 42.95
incl shipping (4.95) 103.7 euro.
Besteld bij bikediscount, bij bikecomponents kwam er nog een paar euro handling en kredietkartekosten bij zodat ik daar op 109.xx euro kwam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenIk had de site nu toch open staan.
Buiten en middenblad SLX samen voor 42 euro.
Volledige crank met lagers voor 89 euro.
Persoonlijk zou ik voor die 47 € meer een volledig crankstel bestellen, denk ik. Immers, als je al twee bladen moet vervangen, zullen de lagers ook wel hun beste tijd gehad hebben. Neem nu dat die 20 € kosten. Nog 27 € extra dus voor een crankstel én een klein kettingblad.
En dan het oude crankstel te koop zetten op het net.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAle, tis besteld.
32 tanden middelblad SLX 18.90
44 tanden buitenbladblad SLX 19.95
HG39 ketting 16.95
XT 11-32 cassette 42.95
incl shipping (4.95) 103.7 euro.
Besteld bij bikediscount, bij bikecomponents kwam er nog een paar euro handling en kredietkartekosten bij zodat ik daar op 109.xx euro kwam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWaarom een XT-cassette en geen SLX?
En met die open structuur vind ik die beter te onderhouden precies.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k heb een xt derrailleur ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k heb een xt derrailleur ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenis't waar? De eerste cassette die er bij mij op zat was anders precies, kan het niet goed omschrijven.
Enfin, 't zal wel dienen he
Comment
-
Comment
Comment