Vanmorgen was het al verpakt en klaar voor verzending, daarnet door de pakjesdienst opgehaald, ben eens curieus wanneer het hier gaat zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Was vandaag speciaal thuisgebleven om nog eens een lange zware offroad rit te gaan doen. Ik had een parkoers van 75km en een dikke 1000 hoogtemeters in m'n Garmin gestopt.
In het begin was het plezant, lichte sneeuw en temperaturen rond het vriespunt.
Maar dan kwam die ijsregen en alhoewel mijn kledij perfect bestand is tegen temperaturen tot -10 kwam er door die kille nattigheid toch een koudegevoel opzetten.
Ik heb dan maar besloten om de rit kort te sluiten en in de kletsende regen over semi-bevroren paadjes naar binnen te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWas vandaag speciaal thuisgebleven om nog eens een lange zware offroad rit te gaan doen. Ik had een parkoers van 75km en een dikke 1000 hoogtemeters in m'n Garmin gestopt.
In het begin was het plezant, lichte sneeuw en temperaturen rond het vriespunt.
Maar dan kwam die ijsregen en alhoewel mijn kledij perfect bestand is tegen temperaturen tot -10 kwam er door die kille nattigheid toch een koudegevoel opzetten.
Ik heb dan maar besloten om de rit kort te sluiten en in de kletsende regen over semi-bevroren paadjes naar binnen te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
Comment
-
De ene sneeuw is de andere niet. Verleden week was het nog lekker droge, die nauwelijks aan je fiets bleef hangen, vandaag was het plakkerige met eronder modder.
Dus inderdaad wat meer stoempwerk. Op het laatst was het wel wat kouder en begon het makkelijker te gaan. Hopelijk gaat het vannacht en morgen goed vriezen.
Ook anderhalf uur gaan rijden, was zeer tricky in de afdalingen met die ijsmodder.
Maar fantastisch mooi hoe de sneeuw in de bomen hing.
Comment
-
Echt droge sneeuw blijft niet of nauwelijks aan je frame kleven. Dat zijn bijna korreltjes . Deze buien kwamen van over de noordzee, droge sneeuw komt van het noorden of het oosten.
Hopelijk doet een beetje vrieskou 1 en ander wat goed. Het was echt slibberen vandaag op de modder onder de sneeuw aan de zonkant van het woud. Aan de andere kant was het beter, maar daar lag dan weer meer sneeuw en die plakte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenadriH, staat die bike van Koen bij u? Al kunnen testen?
lijken me nu ideale omstandigheden daarvoor.
Comment
-
Vandaag de kans gehad om eens zo'n Sandman te testen. Na 3u, een dikke 33km en 1000 hoogtemeters met mijn eigen bike, er nog een toerke achtergelapt met een Sandman Atacama. Dit is het alu-non butted instapmodel maar deze was wel heel goed uitgerust met XT/X0 spul, een Maverick SC32 vork en natuurlijk de dikke Surly Larry 3.8 inch banden. Zadel was een Brooks en alhoewel hij niet naar mijn kont was gevormd voelde ik me er toch direct op thuis.
Moet zeggen, enkel het brede hoge stuur stoorde me in het begin maar toen ik dat wat gewoon was kwam ik echt onder de indruk van deze fiets. De dikke banden (stonden op 0.9 bar) passeren overal zonder problemen door en over . Het is alsof je zweeft. Even van de lijn afwijken in een greppel? No problem, trappen en sturen en je bent er al terug uit.
Het brede stuur heb je zeker nodig om de hoge banden van richting te doen veranderen. Die zijn even hoog of misschien zelfs hoger dan een 29 inch. Even wennen maar je bent dat snel gewoon.
Kwa comfort en rijkwaliteiten schat ik de stap minstens even groot in als van een non-suspension bike naar een fully gaan. Er stonden dikke 200mm remmen op en die had ik nodig want ik ging een stuk sneller bergaf dan met m'n eigen bike.
Gewicht moet zo'n 13 a 14 kg zijn maar eerlijk gezegd heb ik deze bike nooit als zwaar ervaren. Op m'n 3km/115hoogtemeters klimtestparkoers (dat ik ervoor al 9 keer gedaan had met mijn eigen bike) ging deze minstens even snel bergop en een stuk sneller en zekerder bergaf.
De dikke banden zijn magnifiek alhoewel ze op een zeer steile klim met een paar stepjes van 30cm hun limieten kwa traktie bereikten. Maar ik ben er toch gewoon opgereden.
Ben zeer onder de indruk. Ik hoop de bike binnenkort wat langer te kunnen testen.
Kwaliteit van de sneeuw was 100% beter dan gisteren. De koude nacht heeft hem droog gemaakt. Plakte niet meer en alle nattigheid was opgevroren. Super in de afdaling en geen geblibber in de klimmen. Ideaal dus.
Comment
Comment