Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Merci. Ik zou dit ding ook wel eens in de modder willen testen. De band gooit niet veel op (weinig noppen) en er is ook wel wat ruimte tussen band en frame.
    Nadelen die ik kan bedenken : weinig keuze in banden/profielen en ik zou er eigenlijk niet graag plat mee rijden. Gewicht is natuurlijk ook een factor maar dit is een fiets voor lange adventure trekkings, geen wedstrijdwapen.
    Eigenlijk is dit type fiets gebaseerd op de Moots Snoots, een snowbike waarvan er 1 gemaakt werd.
    O2 Bikers is er ook 1tje aan het testen, verslag te lezen in hun februari nummer. Ben benieuwd hoe zij deze bike ervaren hebben.

Comment

• Voel je veel meer weerstand op vlakke stukken, of valt dat wel mee?

Comment

• In de sneeuw alvast niet. Het is al langer geweten dat brede banden een lagere rolweerstand hebben. De lage druk helpt hier ook nog eens.
        Ik denk zelfs dat er nog een paar tienden meer uitmocht. Zo'n 0.7-0.8 zou ideaal zijn.

Comment

• Na enkele maanden van radiostilte en totaal gebrek aan fietskilometers... nu toch weer het plan opgevat om komende zomer weer eens naar de Portes du Soleil te gaan

Na de feestdagen begin ik er weer aan, conditie opbouwen! Ik heb er al zin in

Comment

• Het was stoempen geblazen!
            Heel de aandrijflijn hing goed vol na een uur.
            Deze keer geweest zonder fietsschoenen, gewone sportschoenen met twee paar dikke kousen. Ik heb toch liefst m'n voeten vrij op dergelijke ondergrond, en het was veel warmer.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik ben ook gaan rijden, zottenwerk Ik reed mijn eigen direct vast, balanceren tot en met om deruit te geraken. Maar vaak slipte mijn acherwiel door, niet de juiste banden denk ik
              Op de weg was het nog erger, van links naar recht schuiven. Echt gevaarlijk maar o zo leuk

Comment

• Je moet het juiste gerief hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  Het was stoempen geblazen!
                  Heel de aandrijflijn hing goed vol na een uur.
                  Deze keer geweest zonder fietsschoenen, gewone sportschoenen met twee paar dikke kousen. Ik heb toch liefst m'n voeten vrij op dergelijke ondergrond, en het was veel warmer.

Wah ziet dat af, zalig

Zo'n Sandman is als een Ferrari 430sec, leuk om erbij te hebben naast de andere voor de fun maar daar stopt het ook wel in mij ogen.

Comment

• Niet echt last gehad van een tekort aan grip eigenlijk, maar ik heb het wel redelijk vlak gehouden.
                    En weinig offroad (allez ja, what's in a name met dit weer). Maar mijn banden lijken me best ok voor dit weer, vooral op aangereden sneeuw.
                    Zo'n banden als op die Sandman zullen wel veel spoorstabieler zijn denk ik, daar had ik wel wat last mee.
                    Wat minder prettig was: de sneeuw lag zo dik dat ik bij iedere trap m'n schoenen vol sneeuw schepte...

Comment

Niet echt last gehad van een tekort aan grip eigenlijk, maar ik heb het wel redelijk vlak gehouden.
                      En weinig offroad (allez ja, what's in a name met dit weer). Maar mijn banden lijken me best ok voor dit weer, vooral op aangereden sneeuw.
                      Zo'n banden als op die Sandman zullen wel veel spoorstabieler zijn denk ik, daar had ik wel wat last mee.
                      Wat minder prettig was: de sneeuw lag zo dik dat ik bij iedere trap m'n schoenen vol sneeuw schepte...
                      Als 't dan van die 'droge' sneeuw is en 't vriest nog goed dan is dat niet zo erg, anders... natte voeten.

Comment

• Idd het juiste gerief is handig Kga nog zien, als het tijdens de kerstvakantie ook nog sneeuwtoestanden zijn zal ik me toch eens sneeuwbanden kopen.

Comment

• Sneeuwbanden? Schalbe Ice Spikers o.i.d., of bedoel je iets analoog aan winterbanden op een auto?
                          Gaat volgens mij weinig uithalen. Op aangereden sneeuw heb je met gewone noppenbanden doorgaans geen problemen, in onaangeroerde sneeuw evenmin. Het is maar een probleem als het van die natte pap wordt, of als je van een verse laag in een spoor rijdt.

Comment

• Zonet nog eens de bos in. Met de dooi is het al wat minder plezant, ook met de Sandman. Geen grip onder de sneeuw, daar zit blubber. Maar die hakt er nog altijd wel lekker door. Een helling te voet maar die was volgens mijn GPS ook 24%.
                            De banden op de Sandman hebben niet veel noppen. Droge koude sneeuw is dat ideaal, nu had ik toch liever wat meer grip.
                            Met een gewonde band kan je zeker goed je streng trekken, als er maar noppen opstaan.

Comment

• Goh, meer zoals winterbanden dat ik tenminste nog vooruit geraak als het bergop gaat. Ik had echt nul grip, lichtjes omhoog en echt zwiepen. Nochtans geen zware bandendruk.
                              Veel moeten balanceren maar ik wil niet het risico lopen om eens tegen de grond te gaan en me te blesseren. Gelukkig stonden mijn klikpedalen wat losser als normaal.

Ach, ik haat sneeuw!

Comment

• In het zadel blijven helpt een pak, een grotere versnelling ook.
                                Welke banden heb je liggen nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                  Ach, ik haat sneeuw!
                                  Zeker als 'm aan het smelten is...

Comment

In het zadel blijven helpt een pak, een grotere versnelling ook.
                                    Welke banden heb je liggen nu?
                                    Ik blijf zoveel mogelijk in het zadel, het was echt een heel zachte helling. Gewoon van links naar rechts schuiven en zelfs was achteruitschuiven toen ik stil viel.
                                    Micheling Country Trail

Tzal morgen nen spiegel zijn als al die gesmolten sneeuw terug aanvriest.

Comment

• Dat ziet er op het eerste zicht nochtans geen slecht profiel uit.
                                      Het heeft misschien met de compound te maken, geen idee eigenlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkel Bekijk Berichten
                                        zeker als 'm aan het smelten is...
                                        222222

Comment

Dat ziet er op het eerste zicht nochtans geen slecht profiel uit.
                                          Het heeft misschien met de compound te maken, geen idee eigenlijk...
                                          Het is nu vooral zaak spaarzaam met de PK's om te springen in de klimmen. Zelfs met een redelijk zwak bandenprofiel kan je zo op soeplesse en techniek toch steile hellingen aan. Practice makes perfect.

Comment

Working...
                                          X