Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze nacht was het precies een schaatsbaan op de weg. Gewoon trappen rechtdoor en achterwiel doorslippen

Comment

• Wegens omstandigheden dit jaar nog niet vaak in de sneeuw gefietst, maar meestal laat ik mijn klikpedalen dan achterwege.
      Ik rij een Trek 6700 met zandbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
        Wegens omstandigheden dit jaar nog niet vaak in de sneeuw gefietst, maar meestal laat ik mijn klikpedalen dan achterwege.
        Ik rij een Trek 6700 met zandbanden.
        Ik vind klikpedalen in gevaarlijke omstandigheden helemaal geen probleem eigenlijk. Als je die gewoon bent, ben je daar heel vlug uit.
        OK, als het meer is om te spelen (bv. bij trial) bieden die dingen weinig meerwaarde, dus dan zou ik ze ook niet moeten, maar om tochten te rijden zeker wel.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Het is nu vooral zaak spaarzaam met de PK's om te springen in de klimmen. Zelfs met een redelijk zwak bandenprofiel kan je zo op soeplesse en techniek toch steile hellingen aan. Practice makes perfect.
          Lap, daar hebde het al. Spaarzaam met de PK's omspringen, het zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben idd
          Ik probeer zo veel en zo hard mogelijk te versnellen al zittend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
            Lap, daar hebde het al. Spaarzaam met de PK's omspringen, het zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben idd
            Ik probeer zo veel en zo hard mogelijk te versnellen al zittend
            There's a time & a place for everything. In de sneeuw moet je mellow rijden, genieten, niet trainen.

Comment

There's a time & a place for everything. In de sneeuw moet je mellow rijden, genieten, niet trainen.
              Eens zot doen is altijd leuk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Exactly, da's ook de insteek voor mijn avontuur met de Sandman. Maar dat ding blijkt wel super efficient in bepaalde situaties.
                Heb gisteren trouwens nog wat fotokes in m'n Flickr Sandman mapje gestoken van een ritje in de smeltende sneeuw.
                Ik hoop wel dat het ASAP terug stevig begint te vriezen, dan zakt de sneeuw in en wordt ie terug korreliger en grippy.

Comment

Exactly, da's ook de insteek voor mijn avontuur met de Sandman. Maar dat ding blijkt wel super efficient in bepaalde situaties.
                  Heb gisteren trouwens nog wat fotokes in m'n Flickr Sandman mapje gestoken van een ritje in de smeltende sneeuw.
                  Ik hoop wel dat het ASAP terug stevig begint te vriezen, dan zakt de sneeuw in en wordt ie terug korreliger en grippy.
                  Of eerst een goeie dooi en dan terug vriezen bij droog weer. Dan ligt alles lekker hard.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Mja over 2 maand begint mijn seizoen
                    Ondertussen is het trainen op de rollen, de MTB is binnen. In elk wiel zat nen ferme slag, nooit gemerkt

Comment

• Vandaag 2u30 gaan snowbiken. In de verse sneeuw was het zelfs met de Sandman niet of nauwelijks te doen. Er ligt hier officieel 25 cm , soms wat meer , soms wat minder. Maar op de wegen waar al een jeep of traktor doorgeweest was, was het perfect doenbaar. Alleen oppassen voor ijs. Maar ook daar is zo'n dikke band beter tegen bestand medunkt.
                      Wat fotokes :

Comment

Sjieke foto!

Comment

• Ook nog eens een tochtje door de sneeuw gedaan, was 2 min onderweg en ik lag al onderuit

Ik vertrek altijd over de konijnenberg, op het hoogste puntje was de sneeuw door duizenden kindervoetjes mooi glad gepolijst precies, niet normaal zo glad
                          Mja, the place to be de laatste weken natuurlijk iedereen gaat daar sleeën.

Enfin, was tegen 5 km/u of zo dus niks aan de hand, na 2 m verder geschoven te zijn op mijn gat terug recht en verder gefietst, de rest lag er veel beter bij

Ik was te laat voor mijn foto's, zon was net onder en het schemerde al serieus, toch maar rap 2 foto's genomen.

Comment

• Trouwens vandaag mijn nieuwe ketting en tandwielen gestoken.

Het middenblad was wel SLX maar paste toch niet op mijn fiets blijkbaar.

Het plastic-metaal rond de gaten was bij mij afgevlakt en bij de nieuwe rond waardoor ik het niet gemonteerd kreeg.

De ronde kant er dan maar afgezaagd, dan ging het wel, iets minder elegant misschien maar het werkt.
                            Last edited by ; 27/12/2010, 21:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Ook nog eens een tochtje door de sneeuw gedaan, was 2 min onderweg en ik lag al onderuit

Ik vertrek altijd over de konijnenberg, op het hoogste puntje was de sneeuw door duizenden kindervoetjes mooi glad gepolijst precies, niet normaal zo glad
                              Mja, the place to be de laatste weken natuurlijk iedereen gaat daar sleeën.

Enfin, was tegen 5 km/u of zo dus niks aan de hand, na 2 m verder geschoven te zijn op mijn gat terug recht en verder gefietst, de rest lag er veel beter bij
                              Snelheid maakt eigelijk totaal niet uit als je valt, integendeel, het is dikwijls beter te vallen aan een behoorlijke snelheid dan uit bijna stilstand hoe raar het ook klinkt... Mij zien ze alvast niet in dergelijke gladde toestanden, daar vind ik niks fun aan.

Comment

• Ik rij regelmatig in de sneeuw ,maar dat is hier nu overal tot ijs gereden,daar valt niet op te rijden,dat maar rap smelt.

Comment

• Is anders goed voor de techniek.
                                  Vandaag bijna 2 uur en veel diepe sporen die ijzig waren. Hier en daar ook modder.
                                  Op de kleine wegen waar auto's gereden hadden en niet gestrooid was kon je enkel in het midden van de weg hopen op wat grip, dat waren echte spiegels.

Comment

• Zoals je kan zien hadden we er aan zee geen last van, zoek de sneeuw...

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Eindelijk een codec gevonden om via Windows Movie Maker te werken, eerste probeersel maar 't is alvast niet moeilijk dat programma !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                      Snelheid maakt eigelijk totaal niet uit als je valt, integendeel, het is dikwijls beter te vallen aan een behoorlijke snelheid dan uit bijna stilstand hoe raar het ook klinkt... Mij zien ze alvast niet in dergelijke gladde toestanden, daar vind ik niks fun aan.
                                      Das ook waar.

De 2 keren dat ik iets heb overgehouden aan een val op de fiets was allebei aan belachelijk lage snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Zoals je kan zien hadden we er aan zee geen last van, zoek de sneeuw...

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Eindelijk een codec gevonden om via Windows Movie Maker te werken, eerste probeersel maar 't is alvast niet moeilijk dat programma !
                                        Da's inderdaad een gemakkelijk programma, gewoon met de dingen die je nodig hebt.
                                        Begin van het filmpje is aan de monding van de IJzer richting kazerne Lombardsijde zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Da's inderdaad een gemakkelijk programma, gewoon met de dingen die je nodig hebt.
                                          Begin van het filmpje is aan de monding van de IJzer richting kazerne Lombardsijde zeker?
                                          Jaat. Het allerlaatste stuk van het filmpje is daar ook vlakbij.

Wat het filmpje betreft valt het mij toch tegen dat de kwaliteit flink verminderd is. Als ik een GoPro filmpje op Youtube zet blijft formaat 720 mogelijk, nu zie ik dat de hoogste resolutie 480 is...

Comment

Working...
                                          X