Deze nacht was het precies een schaatsbaan op de weg. Gewoon trappen rechtdoor en achterwiel doorslippen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenWegens omstandigheden dit jaar nog niet vaak in de sneeuw gefietst, maar meestal laat ik mijn klikpedalen dan achterwege.
Ik rij een Trek 6700 met zandbanden.
OK, als het meer is om te spelen (bv. bij trial) bieden die dingen weinig meerwaarde, dus dan zou ik ze ook niet moeten, maar om tochten te rijden zeker wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHet is nu vooral zaak spaarzaam met de PK's om te springen in de klimmen. Zelfs met een redelijk zwak bandenprofiel kan je zo op soeplesse en techniek toch steile hellingen aan. Practice makes perfect.
Ik probeer zo veel en zo hard mogelijk te versnellen al zittend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenLap, daar hebde het al. Spaarzaam met de PK's omspringen, het zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben idd
Ik probeer zo veel en zo hard mogelijk te versnellen al zittend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenThere's a time & a place for everything. In de sneeuw moet je mellow rijden, genieten, niet trainen.
Comment
-
Exactly, da's ook de insteek voor mijn avontuur met de Sandman. Maar dat ding blijkt wel super efficient in bepaalde situaties.
Heb gisteren trouwens nog wat fotokes in m'n Flickr Sandman mapje gestoken van een ritje in de smeltende sneeuw.
Ik hoop wel dat het ASAP terug stevig begint te vriezen, dan zakt de sneeuw in en wordt ie terug korreliger en grippy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenExactly, da's ook de insteek voor mijn avontuur met de Sandman. Maar dat ding blijkt wel super efficient in bepaalde situaties.
Heb gisteren trouwens nog wat fotokes in m'n Flickr Sandman mapje gestoken van een ritje in de smeltende sneeuw.
Ik hoop wel dat het ASAP terug stevig begint te vriezen, dan zakt de sneeuw in en wordt ie terug korreliger en grippy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenThere's a time & a place for everything. In de sneeuw moet je mellow rijden, genieten, niet trainen.
Ondertussen is het trainen op de rollen, de MTB is binnen. In elk wiel zat nen ferme slag, nooit gemerkt
Comment
-
Vandaag 2u30 gaan snowbiken. In de verse sneeuw was het zelfs met de Sandman niet of nauwelijks te doen. Er ligt hier officieel 25 cm , soms wat meer , soms wat minder. Maar op de wegen waar al een jeep of traktor doorgeweest was, was het perfect doenbaar. Alleen oppassen voor ijs. Maar ook daar is zo'n dikke band beter tegen bestand medunkt.
Wat fotokes :
Comment
-
-
Ook nog eens een tochtje door de sneeuw gedaan, was 2 min onderweg en ik lag al onderuit
Ik vertrek altijd over de konijnenberg, op het hoogste puntje was de sneeuw door duizenden kindervoetjes mooi glad gepolijst precies, niet normaal zo glad
Mja, the place to be de laatste weken natuurlijk iedereen gaat daar sleeën.
Enfin, was tegen 5 km/u of zo dus niks aan de hand, na 2 m verder geschoven te zijn op mijn gat terug recht en verder gefietst, de rest lag er veel beter bij
Ik was te laat voor mijn foto's, zon was net onder en het schemerde al serieus, toch maar rap 2 foto's genomen.
Comment
-
Trouwens vandaag mijn nieuwe ketting en tandwielen gestoken.
Het middenblad was wel SLX maar paste toch niet op mijn fiets blijkbaar.
Het plastic-metaal rond de gaten was bij mij afgevlakt en bij de nieuwe rond waardoor ik het niet gemonteerd kreeg.
De ronde kant er dan maar afgezaagd, dan ging het wel, iets minder elegant misschien maar het werkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenOok nog eens een tochtje door de sneeuw gedaan, was 2 min onderweg en ik lag al onderuit
Ik vertrek altijd over de konijnenberg, op het hoogste puntje was de sneeuw door duizenden kindervoetjes mooi glad gepolijst precies, niet normaal zo glad
Mja, the place to be de laatste weken natuurlijk iedereen gaat daar sleeën.
Enfin, was tegen 5 km/u of zo dus niks aan de hand, na 2 m verder geschoven te zijn op mijn gat terug recht en verder gefietst, de rest lag er veel beter bij
Comment
-
Zoals je kan zien hadden we er aan zee geen last van, zoek de sneeuw...
+ YouTube Video
Eindelijk een codec gevonden om via Windows Movie Maker te werken, eerste probeersel maar 't is alvast niet moeilijk dat programma !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenSnelheid maakt eigelijk totaal niet uit als je valt, integendeel, het is dikwijls beter te vallen aan een behoorlijke snelheid dan uit bijna stilstand hoe raar het ook klinkt... Mij zien ze alvast niet in dergelijke gladde toestanden, daar vind ik niks fun aan.
De 2 keren dat ik iets heb overgehouden aan een val op de fiets was allebei aan belachelijk lage snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZoals je kan zien hadden we er aan zee geen last van, zoek de sneeuw...
+ YouTube Video
Eindelijk een codec gevonden om via Windows Movie Maker te werken, eerste probeersel maar 't is alvast niet moeilijk dat programma !
Begin van het filmpje is aan de monding van de IJzer richting kazerne Lombardsijde zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDa's inderdaad een gemakkelijk programma, gewoon met de dingen die je nodig hebt.
Begin van het filmpje is aan de monding van de IJzer richting kazerne Lombardsijde zeker?
Wat het filmpje betreft valt het mij toch tegen dat de kwaliteit flink verminderd is. Als ik een GoPro filmpje op Youtube zet blijft formaat 720 mogelijk, nu zie ik dat de hoogste resolutie 480 is...
Comment
Comment