Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schoon gerief idd!
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• ja voor de HT

heb er XT blok en ketting bijgekocht.
      weet nog niet wat ik met de XTR blok+ ketting ga doen, is eerste keer dat ik een complete groep koop en 210 euro voor ketting en cassete is belachelijk veel geld, de xt koste maar 55...
      Normaal rijd ik altijd met XT cassettes, ofwel houd ik de XTR bij voor de wedstrijden ofwel verkopen.

Comment

• Dat Sobe kleurtje blijft zalig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Vooral om te MTB-en zou ik meteen winterschoenen kopen. Als je vijf paar van die overschoenen uitspaart door schoenen te kopen, ben je er al. En dan gaan die schoenen allicht nog langer mee dan vijf paar overschoenen ook.
          Mja, daar heb je een punt. Ik heb nu 3 paar schoenen en m'n oudste paar is meer dan 10 jaar oud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Vandaag 2u30 gaan snowbiken. In de verse sneeuw was het zelfs met de Sandman niet of nauwelijks te doen. Er ligt hier officieel 25 cm , soms wat meer , soms wat minder. Maar op de wegen waar al een jeep of traktor doorgeweest was, was het perfect doenbaar. Alleen oppassen voor ijs. Maar ook daar is zo'n dikke band beter tegen bestand medunkt.
            Wat fotokes :
            Vet gij hebt ne Sandman, wat kost zoiets als ik vragen mag? (vanaf prijs?).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Mja, daar heb je een punt. Ik heb nu 3 paar schoenen en m'n oudste paar is meer dan 10 jaar oud.
              Ik heb de mijne gekocht bij Van Eyck in de solden, een aantal jaar geleden.
              Het was "drie artikelen kopen, het goedkoopste gratis". Zowel mijn pa als ik hadden nieuwe fietsschoenen nodig. Ik moest dus nog iets vinden van ongeveer dezelfde waarde. Winterschoenen dus. Geen seconde aan getwijfeld. Mijn schoenovertrekken waren versleten, dus dat kwam heel goed uit.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                ja voor de HT

heb er XT blok en ketting bijgekocht.
                weet nog niet wat ik met de XTR blok+ ketting ga doen, is eerste keer dat ik een complete groep koop en 210 euro voor ketting en cassete is belachelijk veel geld, de xt koste maar 55...
                Normaal rijd ik altijd met XT cassettes, ofwel houd ik de XTR bij voor de wedstrijden ofwel verkopen.
                Damn, ziet er wel strak uit. In u geval lijkt zo'n XTR wel de ideale keuze natuurlijk. Ik zou het doen voor het relatief lage gewicht maar qua prijs kan ik dat er echt niet aan geven.
                Welke wielen+banden zitten in die fiets (en hoeveel wegen die) als je er een buitenlands marathon mee doet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                  Vet gij hebt ne Sandman, wat kost zoiets als ik vragen mag? (vanaf prijs?).
                  Dat ik het niet weet, hij is niet van mij

Maar op mountainbike.be is er een topic waar wel over prijzen gepraat wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                    Damn, ziet er wel strak uit. In u geval lijkt zo'n XTR wel de ideale keuze natuurlijk. Ik zou het doen voor het relatief lage gewicht maar qua prijs kan ik dat er echt niet aan geven.
                    Welke wielen+banden zitten in die fiets (en hoeveel wegen die) als je er een buitenlands marathon mee doet?
                    ik heb enkele sets wielen omdat ik ook meerdere fietsen heb, als ik naar het buitenland ga heb ik er meestal 2 bij (fietsen) dit omdat mijn vriendin gewoon op een van mijn fietsen rijdt. Dus ik heb ook de luxe om uit 2 sets wielen te kunnen kiezen in het buitenland

set 1 :
                    DT240S / DT revo / FRM XMD333
                    Cdalelefty / DT revo / FRM XMD333
                    - > 1333 gram

Set 2 :
                    Tune Kong / DT revo / ZTR Crest
                    Tune Cannonball / DT revo / ZTR Crest
                    - > 1310 gram

ideaal was geweest als de FRM velgen op de Tune naven stonden dan had ik een setje van net boven de 1200 gram, maja je kan niet alles hebben

Banden is nogal wisselend
                    Liefst rijd ik nog altijd met vredestein black panter of de tiger claw, niet de lichste banden maar wel zeer betrouwbaar in bochten en goed lekbestendig

Comment

• Wow, ferm

Qua banden denk ik om vanaf Februari Racing R. te leggen voor en achter. Ik rij vooral bij relatief droge omstandigheden, tamelijk harde ondergrond ook. Ze hebben voor dergelijk gebruik wel genoeg grip denk ik (zeker als ik ze slap kan zetten) en tegelijk zijn ze behoorlijk licht. De dikte, daar heb ik wel nog geen idee van...

Comment

• Ik ben nog op zoek naar een deftige fiets, mochten er mensen iets leuk tegen komen, nieuw of 2dehands... Zo'n Cube Acid lijkt me wel wat.

Comment

• Ferm koopje!
                          Die zal er niet lang meer op staan...

Comment

• 18,5", voor welke lengte is dat ongeveer?

Comment

• mijne is ne 20" en ik ben 1m86, 1,75 - 1,80, zoiets dan misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                Wow, ferm

Qua banden denk ik om vanaf Februari Racing R. te leggen voor en achter. Ik rij vooral bij relatief droge omstandigheden, tamelijk harde ondergrond ook. Ze hebben voor dergelijk gebruik wel genoeg grip denk ik (zeker als ik ze slap kan zetten) en tegelijk zijn ze behoorlijk licht. De dikte, daar heb ik wel nog geen idee van...
                                Ik ben niet direct Schwalbe fan, paar keren pech mee gehad en nu probeer ik ze te vermijden.
                                Nu de nieuwe tubeless ready variant zou naar het schijnt beter zijn en stevigere flanken hebben. Maar ik heb nog een redelijke stock van vredestein dus ga nog niet direct veranderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  Ik ben niet direct Schwalbe fan, paar keren pech mee gehad en nu probeer ik ze te vermijden.
                                  So true. Alhoewel ik de Racing Ralph achteraan wel goed vond. Heb er zo enkele gescheurd in het loopvlak op fijne kiezel, sindsdien niet meer gebruikt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    18,5", voor welke lengte is dat ongeveer?
                                    Zoals Jupke zegt, ongeveer.
                                    Ik zou zeggen 1.75-1.85.
                                    Heb nog een Trek gehad in 19,5" en ik ben 1.90.
                                    Het zadel moest dan flink de hoogte in, maar de bovenbuizen zijn meestal lang voor de opgegeven maat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      mijne is ne 20" en ik ben 1m86, 1,75 - 1,80, zoiets dan misschien?
                                      Dat zal zoiets zijn. Ietsje groter lukt ook wel met een 18,5".
                                      De mijne is een M en ik ben 1m80. Meet ik de effectieve zitbuislengte, dan is dat 17", maar voor een 17" is de Taurine wel een relatief lange fiets. In principe vergelijk je die maat ook beter met een 18".
                                      De stuurpen is iets langer dan de standaardversie (10 mm) en ik zit niet echt zeer gestrekt. Met een L was ik er ook gekomen, maar die leek me iets minder fun.
                                      Het hangt ook allemaal een beetje af van de lichaamsbouw en de verwachtingen natuurlijk.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Denk er aan m'n wielen te verkopen

Comment

Working...
                                        X