Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je komt soms toch wat tegen op die tweedehandssites hoor...

Een afgeragde F700 van 10 jaar oud met een platte Fatty. Koopje: 899 euro!

Nieuwprijs met korting: 2.750 euro. Die is al helemaal om te gieren!!

Fantasten en leugenaars... overal kom je ze wel tegen!

Comment

• Mijn eerste mtb was een F700, toen nog met cantilever remmen (1997), kostprijs 45000 BEF na een mooie korting.

Op zoek naar een mtb ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Mijn eerste mtb was een F700, toen nog met cantilever remmen (1997), kostprijs 45000 BEF na een mooie korting.

Op zoek naar een mtb ?
        Mijn eerste Cannondale MTB was een F1000 (met V-brakes) van '99. Adviesprijs was toen: 78.000 Bfr (1.950 euro). Ik heb die toen wel in 't buitenland voor véél minder gekocht.

Die F700 van de advertentie is eentje van 2000, ik schat dat die zo'n dikke 60.000 fr gekost zal hebben. Maar zeker geen 110.000 fr.

Nee, ik ben helemaal niet op zoek naar een MTB. Ik schuim gewoon regelmatig de tweedehandssites af (ik kijk dan vooral naar fietsen, moto's en auto's).

Comment

• 2750€ da's zo'n 110000bfr.
          Mijn 1999 cannondale zat daar niet ver vanaf maar dat was wel full xtr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Mijn eerste Cannondale MTB was een F1000 (met V-brakes) van '99. Adviesprijs was toen: 78.000 Bfr (1.950 euro). Ik heb die toen wel in 't buitenland voor véél minder gekocht.

Die F700 van de advertentie is eentje van 2000, ik schat dat die zo'n dikke 60.000 fr gekost zal hebben. Maar zeker geen 110.000 fr.

Nee, ik ben helemaal niet op zoek naar een MTB. Ik schuim gewoon regelmatig de tweedehandssites af (ik kijk dan vooral naar fietsen, moto's en auto's).
            1500 € nieuw zal er idd erg dicht bij zijn. En er is weinig aan veranderd. Bar-ends, één of ander goedkoop zadel en allicht de gebruikelijke slijtage, dat is het zo'n beetje.
            Als die kerel nog 500 € kan krijgen voor dat ding, zal het al héél veel zijn. Te veel zelfs, rekening houdend met die Lefty.
            Hopelijk is niemand zo dom om die kerel zijn zever te geloven. 't Is in feite erg dat iemand mensen er zo hard op wil leggen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              welke foutmelding?
              "Toegang geweigerd tijdens poging het register te lezen" Software opent gewoon niet... Misschien eens opnieuw installeren.

Comment

"Toegang geweigerd tijdens poging het register te lezen" Software opent gewoon niet... Misschien eens opnieuw installeren.
                Inderdaad, eerst misschien Training Centre via Windows verwijderen.

Comment

• "Indien de vraagprijs niet gehaald wordt hou ik hem zelf als tweede fiets".

Daarom dat 'm er vandaag al 100 euro heeft afgedaan.

Als 't elke dag zo blijft gaan dan komt het misschien toch nog goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    1500 € nieuw zal er idd erg dicht bij zijn. En er is weinig aan veranderd. Bar-ends, één of ander goedkoop zadel en allicht de gebruikelijke slijtage, dat is het zo'n beetje.
                    Vrij zeker van dat die bar-ends origineel zijn. Ik had die ook op de F1000, ziet er niet uit, maar ze waren wel superpraktisch

Comment

Vrij zeker van dat die bar-ends origineel zijn. Ik had die ook op de F1000, ziet er niet uit, maar ze waren wel superpraktisch
                      Hola, idd. Weinig kans dat die niet origineel zijn.
                      Stuur en zadel zijn wel gewijzigd. Banden en andere slijtage allicht ook.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net een leuk droomfietsje samengesteld op WrenchScience.com:

Bike Parts: Model:

Frame Yeti ARC - 11 Turquoise 19.00 23.40 Disc 3.40lbs
                        Fork Fox 32 F100 RLC FIT Kashima | White | 9mm 100-100mm 1503.00g
                        Front Brake Shimano XT M775 | Silver | 160.00 384.00g
                        Rear Brake Shimano XT M775 | Silver | 160.00 405.00g
                        Shifter Set Shimano XT Pods SL-M77010 | Black 250.00g
                        Cable Shimano Stainless | 120.00g
                        Housing Shimano Housing | Grey 160.00g
                        Crank Shimano XT M77010 Aluminum 175.00 24-32-42 850.00g
                        Bottom Bracket Chris King Bottom Bracket | Aluminum | Red 115.00g
                        Front Derailleur Shimano XT-M771 10spd 155.00g
                        Cassette Shimano XT M771 | Steel | 11-34 300.00g
                        Rear Derailleur Shimano XTR M980 | Black/Silver | L 176.00g
                        Chain Shimano XT HG94 305.00g
                        Front Hub Chris King Disc ISO Red 32 166.00g
                        Rear Hub Chris King Disc ISO Red 32
                        Front Skewer Salsa Stainless flip-off | Black | Stainless steel
                        Rear Skewer Salsa Stainless flip-off | Black | Stainless steel
                        Front Rim Mavic XC 717 Disc | Black | 32 | STD 395.00g
                        Rear Rim Mavic XC 717 Disc | Black | 32 | STD 395.00g
                        Front Spoke DT Swiss Competition 14/15g | Black | 184.96g
                        Rear Spoke DT Swiss Competition 14/15g | Black | 184.96g
                        Nipple DT Swiss Alloy | Red
                        Front Tire Continental Speed King Supersonic | Black | K | STD | 2.10 400.00g
                        Rear Tire Continental Speed King Supersonic | Black | K | STD | 2.10 400.00g
                        Front Tube Butyl Presta Mtn 1.90-2.70 | 48.00mm 120.00g
                        Rear Tube Butyl Presta Mtn 1.90-2.70 | 48.00mm 120.00g
                        Pedal Shimano M770 | Silver/Black 350.00g
                        Headset Chris King NoThread Set | Red 126.00g
                        Stem Thomson X4 | Black | 110.00 | 10.00 147.00g
                        Handlebar Easton Haven Carbon | Black | Carbon | Low Rise | 28.00 170.00g
                        Grip ODI Cross Trainer | Black 98.00g
                        Seatpost Thomson Elite Black 410mm 255.00g
                        Saddle Selle Italia Flite Ti Gel Flow | Black 220.00g

Bike Weight: 22.53lbs Bike Sub-Total: $4,605.86

Extras:
                        Accessory Wrench Science Inc. Water Bottle | White | 0.00 | Small

Sub-Total: $4,605.86
                        Total Price: $4,605.86
                        Dus Deore XT (achterderrie XTR) en voor de rest Chris King voor alle lagers, Thomson, Mavic e.d. De groep zou eventueel ook XTR zijn, maar om ergens op te besparen en om hem een ietwat low profile te laten lijken ...
                        Ik twijfelde ook nog met Crossmax ST-wielen, maar zelf samengestelde wielen met Chris King-naven, vind ik gewoon cooler.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tiens, ik merk net dat die Salsa-snelspanners stalen versies zijn, terwijl ik titanium had gekozen. Blijkbaar lukt het ook meer niet dat te wijzigen. Zijn de titanium Salsa's op één of andere manier niet geschikt voor die naven? Ik vind het alleszins maar vreemd.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ook eens gespeeld, ietske duurdere smaak om een fully van 9,6kg te bekomen...

Geen idee hoeveel dergelijke MTB hier in euro zou kosten, ong hetzelfde als ginds in USD ?

Parts Summary

Bike Parts: Model:

Frame Scott Spark RC Black/White 16.90 24.00 Disc 3.95lbs

Fork Fox 32 F120 RL Remote Lockout | White | 9mm 120-120mm 1539.00g

Front Brake Avid XX | Grey/Carbon | 160.00 288.00g

Rear Brake Avid XX | Grey/Carbon | 160.00 288.00g

Shifter Set SRAM XX | Grey 183.00g

Cable SRAM Stainless | 120.00g

Housing SRAM Housing | Black 160.00g

Crank Truvativ XX Aluminum 175.00 39-26 750.00g

Bottom Bracket Truvativ GXP Ceramic | | Red 106.00g

Front Derailleur SRAM XX 118.00g

Cassette SRAM XX | Steel | 11-36 208.00g

Rear Derailleur SRAM XX | Silver | L 181.00g

Chain SRAM PC1091R 257.00g

Front Hub Hope PRO 2 Black 32

Rear Hub Hope PRO 2 Black 32 300.00g

Front Skewer Campagnolo OEM Spec'd | Black |

Rear Skewer Campagnolo OEM Spec'd | Black |

Front Rim Stans NoTUBES ZTR Alpine | Black | 32 | UST 330.00g

Rear Rim Stans NoTUBES ZTR Alpine | Black | 32 | UST 330.00g

Rim Tape Velox Cloth Rim Tape 15.00g

Front Spoke DT Swiss Revolution 14/17g | Black | 136.96g

Rear Spoke DT Swiss Revolution 14/17g | Black | 136.96g

Nipple DT Swiss Alloy | Black

Front Tire Schwalbe Smart Sam | Black | Kevlar | STD | 2.10 495.00g

Rear Tire Schwalbe Smart Sam | Black | Kevlar | STD | 2.10 495.00g

Front Tube Butyl Presta Mtn 1.90-2.70 | 48.00mm 120.00g

Rear Tube Butyl Presta Mtn 1.90-2.70 | 48.00mm 120.00g

Pedal Crank Brothers Egg Beater 3 | Grey/Blue 278.00g

Headset Ritchey OEM Ritchey WCS Carbon | Carbon 95.00g

Stem Ritchey WCS Carbon Matrix Stem | Carbon | 120.00 | 84.00 124.00g

Handlebar Easton EC70 XC | CArbon | Carbon | Flat | 23.00 125.00g

Grip Oury Soft Grip | Black 125.00g

Seatpost BMC Integrated Carbon 250mm

Saddle Fizik Gobi XM K:ium | White 229.00g

Bike Weight: 21.31lbs Bike Sub-Total: $7,581.02

Extras:

Accessory Wrench Science Inc. Water Bottle | White | 0.00 | Small

Sub-Total: $7,581.02
                            Total Price: $7,581.02

Comment

• Ik ken wel iemand die antwoord kan geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Ik ken wel iemand die antwoord kan geven
                                Hou je niet in !

't Is maar eens overwegen, ik heb mijn Scalpel (model 2003) verkocht omdat ik 'm niet meer gebruikte maar dit jaar zou ik opnieuw marathons gaan rijden. Anderzijds is mijn carbon hardtail naar mijn oordeel ook best comfortabel (voor een hardtail) dus ga ik eerst eens ondervinden hoe dat bevalt in Dardennen. Extra comfort bergaf is leuk, maar niet ten koste van moeizamer klimmen door extra gewicht. En een heel lichte racefully zoals hierboven kost een pak centjes...

Comment

• Je hoeft ook niet alles op dezelfde plaats te kopen natuurlijk. Als je toch begint met à la carte iets samen te stellen, kan je net zo goed op meerdere plaatsen shoppen. Bestel de onderdelen die je zelf niet kan of niet wil monteren in dezelfde winkel als waar je het frame koopt, en vraag dat ze die al monteren (bv. balhoofdstel en lagers voor het crankstel). De rest doe je gewoon zelf.

Enfin, het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel je kan besparen door op meerdere plaatsen te shoppen. Het moet nog de moeite lonen ook.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Hou je niet in !

't Is maar eens overwegen, ik heb mijn Scalpel (model 2003) verkocht omdat ik 'm niet meer gebruikte maar dit jaar zou ik opnieuw marathons gaan rijden. Anderzijds is mijn carbon hardtail naar mijn oordeel ook best comfortabel (voor een hardtail) dus ga ik eerst eens ondervinden hoe dat bevalt in Dardennen. Extra comfort bergaf is leuk, maar niet ten koste van moeizamer klimmen door extra gewicht. En een heel lichte racefully zoals hierboven kost een pak centjes...
                                    Voor een 4.000 euro heb je een nieuwe Scalpel 2 carbon. Weegt net geen 10 kg. Is dat niet interessanter?

Comment

Voor een 4.000 euro heb je een nieuwe Scalpel 2 carbon. Weegt net geen 10 kg. Is dat niet interessanter?
                                      En nu iets van een deftig merk ?

#loopt weg#

(Specialized heeft toch relatief lichte fully's, de prijs zal mss ook wel tegenvallen)
                                      Last edited by ; 12/01/2011, 18:15.

Comment

ALS ik opnieuw een "fully" zou kopen is de keuze : Scalpel of Spark. En niet noodzakelijk een splinternieuwe

Comment

ALS ik opnieuw een "fully" zou kopen is de keuze : Scalpel of Spark. En niet noodzakelijk een splinternieuwe
                                          Op het nederlandse MTB forum staat er een RC frame van '08 dacht ik voor rond de 1200€...

Comment

Working...
                                          X