Ben nu niet op zoek, pas in april/mei ten vroegste ALS ik er al één zoek...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJe hoeft ook niet alles op dezelfde plaats te kopen natuurlijk. Als je toch begint met à la carte iets samen te stellen, kan je net zo goed op meerdere plaatsen shoppen. Bestel de onderdelen die je zelf niet kan of niet wil monteren in dezelfde winkel als waar je het frame koopt, en vraag dat ze die al monteren (bv. balhoofdstel en lagers voor het crankstel). De rest doe je gewoon zelf.
Enfin, het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel je kan besparen door op meerdere plaatsen te shoppen. Het moet nog de moeite lonen ook.
Komt bij dat ik het shoppen op die manier het leukste vind, en sowieso alles zelf wil monteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenHmmm, ik doe het eigenlijk altijd zo omdat ze simpelweg niet alle merken voeren die ik verkies... toch niet in één shop...
Komt bij dat ik het shoppen op die manier het leukste vind, en sowieso alles zelf wil monteren
Comment
-
Het goedkoopste blijft om een standaard model aan te schaffen.
Kijk maar wat je betaalt voor een full xt of full xtr, met mooie voorvork en fatsoenlijk frame... daar kan je zelf geen bike voor samenstellen.
Tenzij het echt een special is zodat hij echt 100% naar jouw voorkeur is, dan is het de meerprijs wel waard..
Edit: Jokke_vlo zal het allemaal graag lezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Zelf hoef ik het setje niet direct.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenHet goedkoopste blijft om een standaard model aan te schaffen.
Kijk maar wat je betaalt voor een full xt of full xtr, met mooie voorvork en fatsoenlijk frame... daar kan je zelf geen bike voor samenstellen.
Tenzij het echt een special is zodat hij echt 100% naar jouw voorkeur is, dan is het de meerprijs wel waard..
Edit: Jokke_vlo zal het allemaal graag lezen
Comment
-
Zelf heb ik trouwens twee fietsen zelf samengesteld: mijn racefietsen van Pinarello en mijn oude Cannondale. De Cannondale was niet opvallend anders dan de modellen uit de cataloog. De prijs daarvan zat rond de 2100 € en zat in dezelfde lijn als die van de modellen uit de cataloog (incl. korting). Dat was wel twaalf jaar geleden, en die Cannondale heb ik in zijn geheel gekocht bij dezelfde fietsenmaker. Bepaald goedkoop is die winkel trouwens niet. De Pina heeft onderdelen van een paar verschillende plaatsen en is wel degelijk zo goedkoop mogelijk samengesteld geweest. Daarenboven waren het frame en de wielen modellen van een vorig jaar, wat mij serieus wat voordeel opgeleverd heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenHier ook maar eens posten
Iemand goeie tips waar ik voor een goeie prijs/kwaliteit een 10-tal koerstenues kan laten maken ?
De tenues gaan niet al te intensief worden gebruikt , dus de topmerken hoeven het niet
te zijn.
De wielerclub waar mijn vader voorzitter van is, bestelt dit jaar clubkledij bij Vermarc omwille van kwaliteitsredenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
ooit zo'n truike gehad voor menne verjaardag, ook een medium maar valt blijkbaar klein uit, ben 1.86m en ben toch niet al te dik met mijn 75 kg ongeveer maar dat truike komt tot aan menne navel
Maar toch even een mail gestuurd, al is het maar om op te hangen in de fietskelder van men nieuw stekje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenVervang usd door eur en je zal er niet ver vanaf zitten. Waarom je een scott in de us zou kopen,is me niet direct duidelijk, is een ch merk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenHier ook maar eens posten
Iemand goeie tips waar ik voor een goeie prijs/kwaliteit een 10-tal koerstenues kan laten maken ?
De tenues gaan niet al te intensief worden gebruikt , dus de topmerken hoeven het niet
te zijn.
Comment
-
Nu heb ik nogal iets raars voor; Mijn fiets stond al 6 maanden zonder achterwiel ondersteboven. Ik steek mijn achterwiel in, en mijn schijfrem past maar nét in de klauwen merk ik. Als alles in elkaar zit dan zie ik ook dat mijn rem dan sleept. En de hendel, normaal kan je die +- 1 a 2 cm intrekken, maar nu ms maar 2mm, staat dus precies ook helemaal vast..
Nu, los van dit probleem; hoe moeilijk is het om je kabels van rem+versnelling+vering in te korten? (voor iemand die nog net een wiel en band kan vervangen maar niet zoveel meer)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenNu heb ik nogal iets raars voor; Mijn fiets stond al 6 maanden zonder achterwiel ondersteboven. Ik steek mijn achterwiel in, en mijn schijfrem past maar nét in de klauwen merk ik. Als alles in elkaar zit dan zie ik ook dat mijn rem dan sleept. En de hendel, normaal kan je die +- 1 a 2 cm intrekken, maar nu ms maar 2mm, staat dus precies ook helemaal vast..
Nu, los van dit probleem; hoe moeilijk is het om je kabels van rem+versnelling+vering in te korten? (voor iemand die nog net een wiel en band kan vervangen maar niet zoveel meer)
Oplossing > ontluchten.
Alhoewel 1 a 2cm ook al weinig was en doet vermoeden dat er ook al teveel olie in zat.
Versnellingskabels inkorten:
Simpel....
- kabel losmaken bij de derailleur
- kabels geheels verwijderen
- inkorten waar je dat wenst
- kabels monteren
- versnellingen afstellen
De moeilijkheid zit voor jou vermoedelijk bij de laatste stap, maar op het internet is er genoeg info te vinden hoe je dat moet doen (tip: site van shimano staan alle handleidingen die je nodig hebt, als je shimano hebt?)
Hydraulische kabels inkorten:
vereist kennis van ontluchten en van bijvullen vna het systeem met wat olie.
heb je die kennis niet en ook de tools niet (nippels, juiste type olie, etc) besteed het dan uit aan je lbs ...
Comment
-
Wat het afstellen van die derailleur betreft: aan de range moet je eigenlijk niet raken, want die derailleur zit al op de fiets. Dus dan moet je hooguit aan het wieltje voor het opspannen van de kabel komen.
Sowieso draai je dit wieltje na demontage van de kabel best helemaal in. Kabel demonteren, de buitenkabel inkorten waar gewenst, alles terug monteren en de kabel aantrekken alvorens de bout aan de derailleur aan te spannen en tenslotte het teveel aan binnenkabel afknippen.
Zeer goed doenbaar voor een leek.
Om hydraulische remkabels heb je minstens een ontluchtingskit en een handleiding daarvoor nodig. Heb je dat niet en wil je je er ook niet echt mee bezig houden, ga dan naar je fietsenmaker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenOei oei, precies toch wel moeilijker dan ik had gedacht, verdorie toch...
Comment
Comment