Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Hou je niet in !

't Is maar eens overwegen, ik heb mijn Scalpel (model 2003) verkocht omdat ik 'm niet meer gebruikte maar dit jaar zou ik opnieuw marathons gaan rijden. Anderzijds is mijn carbon hardtail naar mijn oordeel ook best comfortabel (voor een hardtail) dus ga ik eerst eens ondervinden hoe dat bevalt in Dardennen. Extra comfort bergaf is leuk, maar niet ten koste van moeizamer klimmen door extra gewicht. En een heel lichte racefully zoals hierboven kost een pak centjes...
    Tita hardtail met iets bredere bandjes
    Schijf van 180 vooraan
    You'll love it

Fully is voor meerdaagse tochten of all mountain
    Of als ge ni kunt bergaffen dan doet de avhtervering 't werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten

Dat is dan gewoon uw mening toch, niet de mijne alvast. Een race-"fully" heeft, op die kilo(s) +prijs na, geen enkel nadeel meer tov een hardtail.(Top fuel, Spark etc)
      Als enige bike heeft het als voordeel dat je zowel thuis + ardennen + cristalp kan doen. Indien het je 2de bike is kan je kiezen voor een échte fully ipv een racefully en heb je het beste van 2 werelden.

Comment

• ik heb ze alle 2, fully (eerder softtail) en HT
        Als ik moet kiezen om deze zomer de Cristalp opnieuw te rijden dan is het sowieso met de HT.
        Ik krijg zelfs meer last van menne rug op de Scalpel als op de HT.mss gebruik ik hem te weinig en ben ik er niet aan gewend of is hij fout afgesteld maar ik verkies dus HT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
          Een race-"fully" heeft, op die kilo(s) +prijs na, geen enkel nadeel meer tov een hardtail.(Top fuel, Spark etc)
          Dat denk je maar, ik zou zeggen rij eens een tijdje met zo'n fiets rond en dan zul je misschien wel je mening herzien . Ik rij nog het liefste van al met een goede HT , gelijk waar. ( en kom nu niet af met echte downhil tracks hé )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Dat denk je maar, ik zou zeggen rij eens een tijdje met zo'n fiets rond en dan zul je misschien wel je mening herzien . Ik rij nog het liefste van al met een goede HT , gelijk waar. ( en kom nu niet af met echte downhil tracks hé )
            Ik heb al met dergelijke softtail gereden, en ik wil gewoon niks anders. ($..) Dit zijn geen absolute waarheden die ik wil verkondigen, maar gewoon mijn mening

Je kan blijven zitten en kracht zetten waar je anders recht op de trappers moet, je hebt meer grip, en een ongelofelijk comfort. Voor mij is een softtail een hardtail met extra voordelen. Dat zoiets persoonlijke voorkeur is wil ik best geloven, voor elk wat wils. Maar het algemeen benadelen van de softtail vind ik een grove fout...
            Last edited by ; 16/01/2011, 17:53.

Comment

• Warm dat het was vandaag!
              Ik had bij momenten spijt dat ik geen korte broek aan had, en aan m'n bovenlijf had ik het ook veel te warm. En dat voor midden januari...

Comment

• Ik was voorzien deze morgend, had het van de week al gevoeld met het lopen.

Juist lange broek en een licht vest met lange mouwen, niet meer zo ingeduffeld als de voorbije weken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Dat is dan gewoon uw mening toch, niet de mijne alvast. Een race-"fully" heeft, op die kilo(s) +prijs na, geen enkel nadeel meer tov een hardtail.(Top fuel, Spark etc)
                  Als enige bike heeft het als voordeel dat je zowel thuis + ardennen + cristalp kan doen. Indien het je 2de bike is kan je kiezen voor een échte fully ipv een racefully en heb je het beste van 2 werelden.
                  Cristalp op een tita hardtail gedaan
                  en tita-ht dat kuist toch een pakske gemakkelijke

fully: dat is om te "bracken" op een afdaling, nog beter te jumpen en vooral om gene modder te laten fretten
                  bibi hee daarvoor ne flux, als'k die beu ben wordt het een 5spot of dergelijke (talas'ke gestoken, 100-140, die kan dus mee "verhuizen")
                  Last edited by ; 16/01/2011, 18:35.

Comment

• trouwens: veel berg-marathons lopen over paden die wij in de ardennen zouden vervloeken,
                    grintsnelwegen , sjance dat het uitzicht MEGA is,
                    maar een fully is daar dus overkill hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Vandaag weer iets gewijzigd aan mijn mtb.

Mooi kleurtje.

Comment

Tita hardtail met iets bredere bandjes
                        Schijf van 180 vooraan
                        You'll love it

En als ge kunt bergaffen gaat ge met achtervering gewoon nog sneller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          En als ge kunt bergaffen gaat ge met achtervering gewoon nog sneller
                          Wel op tijd water op uw remschijven doen om ze af te koelen

Comment

Wel op tijd water op uw remschijven doen om ze af te koelen
                            Als ge dat goed kunt zo afdalen, dan moet ge niet veel remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Als ge dat goed kunt zo afdalen, dan moet ge niet veel remmen.
                              Ni vaak, maar wel hard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Mooi kleurtje.
                                Thx!

Gisteren zadel gemonteerd en vandaag de mtb ook nog eens van stal gehaald voor iets meer dan 2u.

Hebben jullie misschien goede tips of tricks om koude voeten tegen te gaan zonder direct goretex schoenen (vb. NW Celsius) te moeten kopen? Vandaag had ik mijn voeten ingesmeerd met Algipan, 2 paar coolmax kousen, NW zomerschoenen en NW overschoenen aan en toch nog koude voeten. Er even meteen bij vertellen dat mijn voeten met 2 paar kousen zeker niet te vast zitten in de schoenen.

Comment

• Koude voeten bij 14 graden? Dan is er toch iets grondig mis denk ik zo.

Comment

• Dat is inderdaad raar...
                                    Ik had het vandaag te warm met 1 gewoon paar kousen.
                                    Als het met overschoenen nog het geval is, is het duidelijk niet van de wind, dat is zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                      Thx!

Gisteren zadel gemonteerd en vandaag de mtb ook nog eens van stal gehaald voor iets meer dan 2u.

Hebben jullie misschien goede tips of tricks om koude voeten tegen te gaan zonder direct goretex schoenen (vb. NW Celsius) te moeten kopen? Vandaag had ik mijn voeten ingesmeerd met Algipan, 2 paar coolmax kousen, NW zomerschoenen en NW overschoenen aan en toch nog koude voeten. Er even meteen bij vertellen dat mijn voeten met 2 paar kousen zeker niet te vast zitten in de schoenen.
                                      Vandaag koude voeten?!?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                        Koude voeten bij 14 graden? Dan is er toch iets grondig mis denk ik zo.
                                        Idd. --> Vrouw!

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Idd. --> Vrouw!

Dat zal 't zijn.

3 Jaar geleden zijn er onderzoeken gebeurd omwille van problemen met mijn benen. Aders en kleppen bleken volledig in orde te zijn maar het zou om een genetisch probleem gaan. Misschien heeft dit er ook mee te maken dat ik vlugger en meer last heb van kouden voeten.

Comment

Working...
                                          X