Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Dat zal 't zijn.

    3 Jaar geleden zijn er onderzoeken gebeurd omwille van problemen met mijn benen. Aders en kleppen bleken volledig in orde te zijn maar het zou om een genetisch probleem gaan. Misschien heeft dit er ook mee te maken dat ik vlugger en meer last heb van kouden voeten.
    Ik heb eens gelezen dat vrouwen sowieso sneller last hebben van koude voeten en koude handen dan mannen. Vanwege minder bloeddoorstroming op die plaatsen. Het zit dus niet louter "in het kopke."

    Mijn ex had bv. heel snel last van te koude handen bij het wassen van de auto met koud water bij koud weer. Ik kan gerust de wagen wassen met koud water bij 5°C.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ik heb eens gelezen dat vrouwen sowieso sneller last hebben van koude voeten en koude handen dan mannen. Vanwege minder bloeddoorstroming op die plaatsen. Het zit dus niet louter "in het kopke."

      Mijn ex had bv. heel snel last van te koude handen bij het wassen van de auto met koud water bij koud weer. Ik kan gerust de wagen wassen met koud water bij 5°C.
      Heb nl. ook heel vlug last van koude handen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
        Heb nl. ook heel vlug last van koude handen.
        Voor je voeten, kan je misschien proberen om het voordeel van schoenplaatjes optimaal te benutten, namelijk duwen en trekken.
        Zo zet je je voet wat meer in actie, krijg je betere doorstroming en dus meer warmte naar je voet.
        Moet iets zijn wat te trainen is.
        Met zomerschoenen, gewone kousen en overtrekken had je vandaag al ruimschoots warme voeten.. Natte voeten moet je vermijden, maar verder was er toch geen koudegevoel vandaag ?

        Succes bij de zoektocht !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
          Ik heb al met dergelijke softtail gereden, en ik wil gewoon niks anders. ($..) Dit zijn geen absolute waarheden die ik wil verkondigen, maar gewoon mijn mening

          Je kan blijven zitten en kracht zetten waar je anders recht op de trappers moet, je hebt meer grip, en een ongelofelijk comfort. Voor mij is een softtail een hardtail met extra voordelen. Dat zoiets persoonlijke voorkeur is wil ik best geloven, voor elk wat wils. Maar het algemeen benadelen van de softtail vind ik een grove fout...
          Het feit is dat beide types hun voordelen hebben, elk op een bepaald terrein. Dan is de vraag van welk type je het meeste voordeel hebt.

          Ik heb bvb met een Scalpel gereden, en de vlakke hobbelstukken gingen op deze bike zeer snel : blijven zitten en vlammen maar. Bergop voelde je wel het duidelijke overgewicht en ook de minder snelle respons bij aanzetten. Tegenwoordig zullen dergelijke racefullies al veel "scherper" zijn, ze zijn ook een pak lichter sedert carbon zijn intrede heeft gedaan, maar anderzijds is een carbon hardtail OOK veel beter geworden tegenover de keiharde alu-exemplaren.

          Vorig weekend de duinenrit gereden op de Taurine met geblokkeerde voorvork en gisteren op de Hilset scandium met vaste voorvork, en qua comfort scheelde dit echt veel, de scandium is werkelijk keihard. Comfort moet komen van de op 1.5 bar staande Super Moto's...

          Daarom dat ik ook geneigd ben om in de Ardennen toch de hardtail te gebruiken. Akkoord, sommige afdalingen zullen (merkelijk) trager moeten gaan (ben ook geen superheld op dat vlak), maar de scherpte in het klimmen is voor mij een grotere troef.

          Beste lijkt mij een Spark RC of een Scalpel met de "full monty" zodat je aan slechts 9,5 kg uitkomt, maar dat heeft dan wel zijn prijs

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Thx!

            Gisteren zadel gemonteerd en vandaag de mtb ook nog eens van stal gehaald voor iets meer dan 2u.

            Hebben jullie misschien goede tips of tricks om koude voeten tegen te gaan zonder direct goretex schoenen (vb. NW Celsius) te moeten kopen? Vandaag had ik mijn voeten ingesmeerd met Algipan, 2 paar coolmax kousen, NW zomerschoenen en NW overschoenen aan en toch nog koude voeten. Er even meteen bij vertellen dat mijn voeten met 2 paar kousen zeker niet te vast zitten in de schoenen.
            Kouwelijke Allez jong het is 10 graden ( naar het schijnt, ben sinds verleden week woe niet meer buiten geeeest - balen !! )
            Probeer eens sealdkinz sokken, zijn vrij warm, in combi met winddichte overschoenen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Kouwelijke Allez jong het is 10 graden ( naar het schijnt, ben sinds verleden week woe niet meer buiten geeeest - balen !! )
              Probeer eens sealdkinz sokken, zijn vrij warm, in combi met winddichte overschoenen.
              Gelijk heb je. Ik moet toegeven dat ik het idd heel rap koud heb.

              Aan de sealskinz sokken heb ik ook al gedacht, winddichte overschoenen heb ik reeds.

              Comment


              • Als uw overschoenen winddicht zijn zie ik bij 10°C geen ruimte voor verbetering.

                Er bestaan wel speciale inlegzooltjes die warmte afgeven, deze bvb : http://www.karoe.be/warmte-inlegzolen-491.html Misschien eens proberen ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Beste lijkt mij een Spark RC of een Scalpel met de "full monty" zodat je aan slechts 9,5 kg uitkomt, maar dat heeft dan wel zijn prijs
                  Idd, kostelijke fietsjes, topmodel van de Top Fuel is 7000€ (zonder kortingen)

                  In mijn zoektocht naar een lichte leuke zomerband kom ik naast de Schwalbe RR ook de Continental Race King tegen. Die is lichter + goedkoper + nog betere rolweerstand + betere internetcomments + ziet er eig. ook wel leuker uit.
                  What's the catch..?

                  Comment


                  • The catch? Schwalbe heb ik altijd al overpriced gevonden...

                    Comment


                    • schwalbe moet enorm veel betalen voor reclame en verkooprechten.
                      Kijk maar eens in een wielerboekje, meestal wel ergens een pagina grote schwalbe band erin voor reclame.
                      En hoeveel merken hebben af fabriek schwalbe liggen en mogen onder contract niks anders erop leggen.
                      Das allemaal niet gratis.
                      Ik heb enkele banden van schwalbe getest en ik koop ze gewoon niet meer.
                      Lichter,duurder en vooral slechter als vele andere merken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        schwalbe moet enorm veel betalen voor reclame en verkooprechten.
                        Kijk maar eens in een wielerboekje, meestal wel ergens een pagina grote schwalbe band erin voor reclame.
                        En hoeveel merken hebben af fabriek schwalbe liggen en mogen onder contract niks anders erop leggen.
                        Das allemaal niet gratis.
                        Ik heb enkele banden van schwalbe getest en ik koop ze gewoon niet meer.
                        Lichter,duurder en vooral slechter als vele andere merken.
                        Dat is er nu eens boenk op ! Je hele analyse is juist. En toch moeten we de oem Schwalbe monteren, het geeft duidelijk verschil in verkoop.......
                        Ik heb me jaren verzet om dezelfde redenen als jij, maar als je in het commerciële segment zit moet je plooien. Vooral in het midden en laagsegment is Schwalbe een echt verkoopsargument.
                        En de discussie voeren met iemand is commercieel tijdverlies. Bovendien weet de consument het beter dan een fabrikant die ervaring heeft met tienduizendenSchwalbe banden per jaar...... en een pak teams.

                        De compound en het karkas van de band bepalen de kwaliteit van je band. Laat dat net twee dingen zijn waar die mannen moeten op besparen om genoeg marketingmarge te hebben. Je kan er wel niet om heen dat hun marketing geslaagd is, evenals de "looks" van de banden. Productie is Indonesië........

                        Een band van Conti of Hutchinson is toch wel andere koek.....

                        Comment


                        • tot nu toe content van Schwalbe, rij met rocket ron non-ust zelf tubeless gemaakt en nobby nic ust (op lage druk)
                          maar zal ne keer die hutchinsons proberen
                          'k moet toch nieuwe hebben

                          Comment


                          • Bij mij zaten er ook standaard Schwalbes op.

                            Weet nog niet wat het gaat worden als deze versleten zijn.

                            Ben er niet miscontent van maar heb dan ook nog niets anders geprobeerd natuurlijk.

                            Comment


                            • Kga op de velofollies eens aan alle banden voelen Nog mensen die gaan ?

                              Comment


                              • Mochten jullie fietsen tegenkomen of aangeboden krijgen die aan volgend signalement voldoen, geef me gerust een seintje via PM; ik kreeg net volgend bericht van een vriendin van mij (woont in het Antwerpse):

                                Als iemand een zwarte mountainbike (met rode accenten) van het merk JOVEN vindt op tweedehandssites mogen jullie het ook altijd laten weten!!! En een witte specialized stumpjumper mountainbike van het jaar 2010 ook! Deze fietsen zijn een week geleden uit onze kelder gestolen... :-(

                                Alvast merci
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                Comment


                                • Ik zoek regelmatig op zulke sites, ik laat het zeker weten moest ik iets tegenkomen.
                                  Ik zou zeker ook de Nederlandse sites in het oog houden (mountainbike.nl/forum, http://www.dirty-pages.net/forum/index.php, marktplaats.nl, speurders.nl, ...).
                                  Op de meeste van die sites kan je ook een mail laten sturen als er zoekertjes bijkomen met een bepaald trefwoord, dat kan ook handig zijn. Joven komt bijvoorbeeld niet zo veel voor...

                                  Comment


                                  • Heb tot nu toe altijd gedacht om mij na de Smart Sam's de Rocket Ron aan te schaffen maar bij welk(e) ander(e) merk(en) vind ik een band met dezelfde eigenschap qua grip?

                                    Comment


                                    • Wat zijn de redenen waarom je voor een Rocket Ron zou gaan?
                                      In principe is dat een wedstrijdband, hij is licht maar je doet toegevingen op gebied van duurzaamheid (ze slijten naar het schijnt snel) en lekbestendigheid (door het lage gewicht, dunne wanden).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Wat zijn de redenen waarom je voor een Rocket Ron zou gaan?
                                        In principe is dat een wedstrijdband, hij is licht maar je doet toegevingen op gebied van duurzaamheid (ze slijten naar het schijnt snel) en lekbestendigheid (door het lage gewicht, dunne wanden).
                                        De Sam is een goede allrounder maar zou daarna toch liever een band met iets meer grip hebben.
                                        Lees vanaf bericht 3432.



                                        Maar andere voorstellen zijn ook welkom.

                                        Comment


                                        • Als je MEER grip zoekt zou ik, wat Schwalbe betreft, kiezen voor Racing Ralph bij droog weer en Nobby Nic bij nat weer.

                                          En die opmerkingen over Schwalbe : ze hebben van elke band verschillende types. Je hebt EVO (licht en dus fragiel), maar ook Double Defense (versterkte wanden) en uiteraard tubeless.

                                          Wat uiteraard niet wegneemt dat de andere merken, en dan ik denk ook vooral aan Hutchinson (vroeger nog mee gereden) en Continental, ook goede banden hebben maar het is te lang geleden om je mijn bevindingen/advies te geven.

                                          Geax vind ik trouwens ook best goed, heb op de Taurine zo'n Saguaro liggen en die is perfect voor eerder droge ondergrond, bolt ook zeer goed.

                                          Misschien nog een belangrijke tip : je grip hangt vooral af van de bandendruk. Nobby Nic op 2,5 bar : da's sowieso glijden en schuiven ondanks het modderprofiel. Op moeilijk of glibberig terrein max 2 bar ! Je band kan zich dan beter vervormen naar de obstakels en op die manier grip vinden. Ik weeg 70kg en "steek" meestal 1,8 bar in 2.1 banden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X