Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk dacht te hebben gezien dat er een aantal 2.0 waren, das écht heel belachelijk gewoon. Kan je evengoed je fiets in het rose spuiten
Vroeger werd er geregeld met 1.9" rubber met noppen gereden. In de XC-scene natuurlijk.
Comment
-
Het is zo dat met dat carbon alle frames in volume nogal groot zijn, of ze geven toch die indruk. Ze zijn dikker, breder en de hoeken van het frame zijn echt 'vol' met carbon. Als je dan in zo'n "tank" van die relatief smalle bandjes gaat zetten ziet het er in vergelijking nog dunner uit dan het is.
Maar elk doet maar é...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenHet is zo dat met dat carbon alle frames in volume nogal groot zijn, of ze geven toch die indruk. Ze zijn dikker, breder en de hoeken van het frame zijn echt 'vol' met carbon. Als je dan in zo'n "tank" van die relatief smalle bandjes gaat zetten ziet het er in vergelijking nog dunner uit dan het is.
Maar elk doet maar é...
Heb zelf zo'n Super V gehad, en ik geloof dat daar 2.0" banden onder zaten (standaard). Ik kan u verzekeren dat die banden een stúk kleiner waren in diameter dan de hoofdbuis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZijn er eigenlijk nog andere banden die jullie aanraden? Liefst banden met weinig weerstand en met een vrij zomers profiel.
Maar ik kan met weinig vergelijken.
Comment
-
Ik dacht van ff hier http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html lekker goedkoop nieuwe shifters te bestellen tot ik zag dat die prijs voor 1 stuk is Ow zekers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk dacht van ff hier http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html lekker goedkoop nieuwe shifters te bestellen tot ik zag dat die prijs voor 1 stuk is Ow zekers...
Je haalt er ook wel dure uit natuurlijk.
Edit:
X-9 Triggershifters kosten 89 € per paar. Heel deftig gerief en toch een stuk goedkoper.Last edited by Beta; 22/01/2011, 12:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Vroeger werd er geregeld met 1.9" rubber met noppen gereden. In de XC-scene natuurlijk.
Hela, Ik rij nog met 1.8 banden rond.
ideaal voor in de modder met dikke noppen erop
in de zomer heb ik 2.0 vredestein banden, die zijn even breed als schwalbe RR 2.2 ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk dacht van ff hier http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html lekker goedkoop nieuwe shifters te bestellen tot ik zag dat die prijs voor 1 stuk is Ow zekers...
Bij Math Salden bijvoorbeeld heb je ze voor 119 euro het paar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenHela, Ik rij nog met 1.8 banden rond.
ideaal voor in de modder met dikke noppen erop
in de zomer heb ik 2.0 vredestein banden, die zijn even breed als schwalbe RR 2.2 ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBike-components staat nu niet onmiddellijk bekend als de meest goedkope winkel.
Bij Math Salden bijvoorbeeld heb je ze voor 119 euro het paar
http://www.salden.nl/default.asp?pid...199&catid=3024
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMooi, maar zeker niet altijd de goedkoopste. Zo kost een XT-crankstel (9 speed) zonder lagers bij Math Salden 149 €. In 175 mm kost datzelfde crankstel bij Bike Components mét lagers amper 129 €. In 170 en 180 mm is het iets duurder, maar nog altijd een stuk goedkoper dan bij MS.
Comment
-
Aha, das 40€ minder, maar ach, mijn shifters werken dus waarom zou ik er eigenlijk geld aangeven, stom idee eigenlijk
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb nog nooit met breder dan 2.0 gereden
Nee, kga morgen enkele banden bestellen. Zoals ik al zei zou ik echt eens willen enkele uitvoerige testen doen, dus ik hoop dat ik tegen deze zomer al een beetje wijzer ben. Internetcomments allemaal goed en wel, maar het is nog altijd ik die het moet ondervinden...We zullen zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb ook niet gezegd dat MS per definitie altijd goedkoper is dan bike components hé. Ik zeg gewoon dat bike-components helemaal niet zo goedkoop is in vele onderdelen zoals wel eens dikwijls beweerd wordt. In sommige onderdelen zijn ze zelfs simpelweg duur. Een Cosmic carbon wielsetje kost er bijvoorbeeld 809 eruo, bij Hopmans: 675, serieus verschil dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMaar je veralgemeent wel door te zeggen dat BC niet de goedkoopste is. Dus ik reageer daar even op. Dat is alles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
Daarom halen jullie die hoge gemiddeldes, dat zijn halve racebandjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb ooit eens een studie gezien waar men met bredere banden constant snellere bemiddeldes haalde. Het enige voordeel zit hem in het lagere gewicht van de smallere band , en dus snellere acceleraties na een bocht , dus inderdaad voor racen beter geschikt.
Vroeger zag je op racefietsen als eens 18 of 20 mm-bandjes. Uit een studie bleek toen dat voor gewoon wegwielrennen 23 mm sneller is. Anderzijds is het niet zo dat 32 mm nog sneller is.
Het is niet alleen het gewicht dat bredere banden parten scheelt, maar ook de verhouding tussen het totale contactoppervlak van de band en de druk die op dat contactoppervlak ontstaat.
In het MTB-en heb je dan ook nog eens verschillende ondergronden. Hoe meer je kan wegzakken met de fiets (in modder bv.), hoe smaller de band moet zijn.
Comment
-
Studie vergeleek verschillende ondergronden, het ging om een lange klim die met banden met hetzelfde loop-profiel en van verschillende breedtes over verschillende ondergronden gedaan werd.
Er werd ook met verschillende drukken gewerkt waaruit bleek dat lagere druk = meer grip
Ik denk dat die test ooit in Bike verschenen is, maar online zullen daar ook wel sporen van te vinden zijn.
Enkel bij diepe modder heb je inderdaad voordeel van een smalle band die de grip vindt onder de modder.
Comment
Comment