Hier vind ik wat dat eens de moeite loont om rustig te lezen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Iemand die het verschil weet tussen dit: (het gaat over stickers)
Decal Kit: 2011, 32, F-Series, TerraLogic, B/W, AM
en
Decal Kit: 2011, 32, F-Series, B/W, AM, White Back
Dit is de link: http://www.toxoholics.de/xtcommerce2...=decal&x=0&y=0
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIs er niet eerder sprake van een "ideale maat"?
Vroeger zag je op racefietsen als eens 18 of 20 mm-bandjes. Uit een studie bleek toen dat voor gewoon wegwielrennen 23 mm sneller is. Anderzijds is het niet zo dat 32 mm nog sneller is.
Het is niet alleen het gewicht dat bredere banden parten scheelt, maar ook de verhouding tussen het totale contactoppervlak van de band en de druk die op dat contactoppervlak ontstaat.
In het MTB-en heb je dan ook nog eens verschillende ondergronden. Hoe meer je kan wegzakken met de fiets (in modder bv.), hoe smaller de band moet zijn.
Ik rijd in de ardennen soms met een 2.0 band met zo goed als geen profiel (Killerbee)
Terwijl een kammeraad daar bepaalde hellingen niet naar onder durft te komen zonder 2.2 mountainkings onder zenne fiets te hebben...
En qua voorkeur, de enne rijd liever met een lichter profiel voor de bergop en houd dan wat in tijdens de bergaf, terwijl er andere zijn die liever trager bergerop gaan maar wel voluit de afdaling nemen.
En dan is er nog niet over ondergrond gesproken. Asfalt = asfalt, kasseien zijn kasseien.
bij mountainbike heb je modder, droog,leem, gravel, gras,...
Comment
-
Gisteren in de uitverkoop een Kodak Zx1 op de kop kunnen tikken voor 47 euro.
Ding neemt op in HD (720p) en 60 frames per seconde, vooral die 60 fps is goed voor bewegende beelden, hij is spatwaterdicht en heeft een HDMI en USB uitgang. Lijkt me dus ideaal te zijn als action cam, zowel voor op de fiets als op de moto.
Dat het maar rap beter weer wordt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenIk denk niet dat er een ideaale maat bestaat. Iedereen heeft persoonlijke voorkeuren en bij mountainbike komt daar ook nog techniek,inzicht en durf bij kijken.
Ik rijd in de ardennen soms met een 2.0 band met zo goed als geen profiel (Killerbee)
Terwijl een kammeraad daar bepaalde hellingen niet naar onder durft te komen zonder 2.2 mountainkings onder zenne fiets te hebben...
En qua voorkeur, de enne rijd liever met een lichter profiel voor de bergop en houd dan wat in tijdens de bergaf, terwijl er andere zijn die liever trager bergerop gaan maar wel voluit de afdaling nemen.
En dan is er nog niet over ondergrond gesproken. Asfalt = asfalt, kasseien zijn kasseien.
bij mountainbike heb je modder, droog,leem, gravel, gras,...
En idd, persoonlijke voorkeur speelt ook mee, maar dan gaat het minder louter technisch over wat de snelste band is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHier vind ik wat dat eens de moeite loont om rustig te lezen
http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-...resistance.htm
Volgende keer ga ik eens banden in een bredere maat nemen, denk ik. 2.3", zoiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenLigt dit aan mij (account ofzo) of aan iets anders..?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtentransaction processing refused ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenGGGrrrr, de betaalserver van bikecomponents ligt al de ganse dag plat
Dat was voor mij voldoende om ze nooit meer te gebruiken.
Comment
-
Ik wil dus een mail versturen en ik krijg een Delivery Status Notification (Failure) in de plaats, wtf zijn die mannen mee bezig
Of gans het boeltje ligt plat, of er is iets anders aan de hand. Kga alvast eens die bike discount bekijken in de plaats...
edit: het lijkt erop dat die bikediscount alles heeft wat ik zoek, dan ga ik niet twijfelen. Merci voor de link !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZe zijn misschien failliet, ofwel worden ze gephished.
Opletten met mail, dat is clear-text, nooit geen kaartgegevens en dergelijke doorgeven.
Als je op hun website bent, altijd checken of je in https zit als je aan de afhandeling van de betaling begint
Nuja, bij bikediscount is het nog 10€ goedkoper, win win
Comment
Comment