Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als het frame niet meegeeft, krijgt het wiel de volle klap. => regelmatig een slag eruit halen dus
"Meegeven" is in deze zin hetzelfde als "veren", lijkt mij.
Een Taurine zal wel ietsje meegeven bij een harde klap, maar als het 1 mm is, zal het veel zijn, lijkt mij. Dat is toch nog iets heel anders dan een fully die bij dezelfde klap 90 % van zijn veerweg haalt.
Een Taurine is hooguit comfortabeler omdat het carbon trillingen dempt, maar met een fully heeft dat absoluut niets te maken. Ik zou wel eens willen weten wat dat frame achteraan meegeeft bij een harde klap. Zo goed als niets allicht.
En idd, zo zijn we weer bij het begin. I do not really like the Fatty, dus voor mij reden genoeg om ook op een alu Cannondale een Lefty te kiezen. Pas op, een Fatty heeft zeker zijn nut, maar dan op snelle omlopen met weinig bulten, putten e.d.
Trouwens, heeft een huidige F1 nog zo'n harde achtertrein? Ik vermoed van niet, maar goed, het ging hier niet over een aluminium Flash. Gewoon een kleine bemerking.
Je snapt het weer écht niet hé. Enfin, 'k ga er geen woorden meer aan vuil maken, echt geen zin meer in om tegen een muur te praten. Beta is en blijft beta natuurlijk... .
Je snapt het weer écht niet hé. Enfin, 'k ga er geen woorden meer aan vuil maken, echt geen zin meer in om tegen een muur te praten. Beta is en blijft beta natuurlijk... .
Nee, jij snapt het niet. Er is een significant verschil tussen een dempende werking van de buizen en echt veren d.m.v. een demper. Je gaf het trouwens zelf al aan.
Een vork met een veerweg van 10 cm kan tegenwoordig perfect samengaan met een hardtail. Vroeger lag dat toch wel even anders.
Ik zeg nergens dat een Caffeine, een Optimo of een CAAD5 hetzelfde aanvoelen als een Taurine hé. Zelfs onderling zullen er wel verschillen tussen die alu's zijn (kleiner dan met de Taurine, dat wel).
jammer van de naven en de remmen.
voor de rest schoon opgebouwd
X.9 crank vind ik echt schoon sinds dit jaar. Alleen zouden die lagers gene vette zette zijn. Ma dat is snel vervangen natuurlijk
Comment