powertap op een mtb vind ik sowieso beetje zinloos.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
Best een mooie prijs, en een steengoede fiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
Gesteld dat de maat goed is.
Comment
-
Mja, zie laatste post op het eerste blad, je moet je binnenbeenlengte eens meten.
Maar mijn moeder rijdt ook op een 19" van Specialized, en die is nog iets kleiner. Moest hij toch te gestrekt zitten kan je altijd een iets kortere stuurpen erop zetten. Ze hebben relatief 'lange' kaders, en die stuurpen ziet er minstens 100 mm uit (denk 120).
Proefzitten is de enige manier om het te weten te komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenMja, zie laatste post op het eerste blad, je moet je binnenbeenlengte eens meten.
Maar mijn moeder rijdt ook op een 19" van Specialized, en die is nog iets kleiner. Moest hij toch te gestrekt zitten kan je altijd een iets kortere stuurpen erop zetten. Ze hebben relatief 'lange' kaders, en die stuurpen ziet er minstens 100 mm uit (denk 120).
Proefzitten is de enige manier om het te weten te komen...
Veel hangt ook af van wat je met de fiets wil doen: voor marathons mag zo'n fiets best een tikkeltje langer zijn. Voor korte dynamische ritten beter een maat kleiner nemen als je twijfelt.
Je kan natuurlijk met de stuurpenlengte spelen, maar dat verandert het stuurgedrag ook licht. Een frame met erg lange bovenbuis en 80 mm-stuurpen, zou ik persoonlijk niet moeten (tenzij voor lange afdalingen). Om maar iets te zeggen.
Comment
-
Mijn moeder heeft geen specifiek vrouwenframe.
Die binnenbeenlengte, tja, overal wordt dat als maatstaf gegeven voor het kiezen van een maat, maar ik prefereer toch om er gewoon eens op te gaan zitten.
En uiteraard moet je geen 5 cm proberen te winnen op je stuurpen, zo veel verschil is er nu ook weer niet tussen twee framematen. Zal eerder 20 mm zijn, en van 120 naar 100 mm met je stuurpen lijkt me geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenMijn moeder heeft geen specifiek vrouwenframe.
Die binnenbeenlengte, tja, overal wordt dat als maatstaf gegeven voor het kiezen van een maat, maar ik prefereer toch om er gewoon eens op te gaan zitten.
En uiteraard moet je geen 5 cm proberen te winnen op je stuurpen, zo veel verschil is er nu ook weer niet tussen twee framematen. Zal eerder 20 mm zijn, en van 120 naar 100 mm met je stuurpen lijkt me geen probleem.
Ik vind het gewoon niet echt gepast enkel naar de binnenbeenlengte te kijken voor personen met (relatief gezien) korte of lange benen.
Toen ik mijn huidige MTB kocht, viel ik ongeveer tussen een M en een L in. Toch maar de M gekozen met een 10 mm langere stuurpen.
De zitbuis van die M meet 17" (center-top). De bovenbuis is iets meer dan 59 cm (center-center). Ik ben 1m80.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenEdit: zegt dat ie zo goed als identieke maten heeft.
Interessant!
Comment
-
Al moet ik toegeven dat er een tijdje geleden mij iemand is gepasseerd met witte banden op een zwart/wit mtb en heb toen toch even mijn bedenkingen gehad.
Comment
-
Vroeger waren witte banden soms wel cool:
De banden zijn Onza Porcupines. Bij mijn weten de eerste witte banden voor MTB's. Die fiets dateert van 1989/1990.
Edit:
Het grootste deel van die fiets toch.Last edited by Beta; 19/02/2011, 13:50.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenGeheimtip voor diegenen die een stevig tochtje in Waals Brabant zien zitten morgen..
http://www.bikers.be/agendaDetail.asp?eventID=2448
Comment
-
Toch nog één echte.
Ik vind het echt mottig: http://www.biztrademarket.com/User/1...ale-rc_v0o.jpg
Stel je dat eens voor op een auto...
Comment
Comment