Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3 weken in Zwitserland en niet op de fiets gezeten???
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• werken van 08.00 tot 22.00 en dan nog uiteten ...

Comment

• Cool, nog gaan eten na 22.00u.

Comment

• 2 dagen is dat tof, maar 3 weken aan een stuk...
          deze morgen op de weegschaal gaan staan en 4-5 kg was blijkbaar wishfull thinking
          Binnekort samenwonen met alle rompslomp die daar bij komt kijken....
          fiets sesoen dit jaar zal gene vette zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            2 dagen is dat tof, maar 3 weken aan een stuk...
            deze morgen op de weegschaal gaan staan en 4-5 kg was blijkbaar wishfull thinking
            Binnekort samenwonen met alle rompslomp die daar bij komt kijken....
            fiets sesoen dit jaar zal gene vette zijn.
            Nja, het ene jaar is idd het andere niet. Ik denk dat je toch wel een goeie basis(conditie) hebt, dus na een mindere periode zal dat wss wel nogal meevallen om terug ergens te geraken.

Conti Mountain King 2.2, zijn dat geschikte banden voor een Ardennenrit in de regen (met plassen, modder en alles erop en eraan)? Noby Nic's lijken mij niet ideaal omdat de modder er teveel blijft aankleven en inhangen. Ideaal zou zijn als ik het eens kan testen, maar mss heeft iemand anders dit al gedaan?

Comment

• Vandaag nieuwe wielen gekocht.

Bevriend koppel die een fietswinkel hebben hadden vandaag opendeurdag en ben daar met de meisjes even langs geweest. Over de wielen beginnen babbelen en hij had nog een setje liggen van Corratec (zzyzx) met industriele lagers in. Nieuw 250 euro nu met korting 180.

'k weet niet of dat een koopje is maar omdat ik toch nog 200 euro aan eco-cheques moest opkrijgen maar ineens meegepakt.

Comment

• Ben me dus op het net suf aan het zoeken achter extra info hiervan maar vind echt bitter weinig.

Blijkbaar vroeger apart merk maar nu onder vleugels van Corratec en wordt ook enkel verdeeld onder nieuwe fietsen van dat merk blijkbaar.

Als ik op de site van Corratec de fietsen bekijk zijn het ook de duurdere modellen die dit wielset nog hebben dus slecht zal het wel niet zijn zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Nja, het ene jaar is idd het andere niet. Ik denk dat je toch wel een goeie basis(conditie) hebt, dus na een mindere periode zal dat wss wel nogal meevallen om terug ergens te geraken.

Conti Mountain King 2.2, zijn dat geschikte banden voor een Ardennenrit in de regen (met plassen, modder en alles erop en eraan)? Noby Nic's lijken mij niet ideaal omdat de modder er teveel blijft aankleven en inhangen. Ideaal zou zijn als ik het eens kan testen, maar mss heeft iemand anders dit al gedaan?
                  Ik rij tegenwoordig met Mountain King 2.2 vooraan en een 2.1 Nobby Nic achteraan op m'n Obed. Ideaal eigenlijk. Die MK is voor mij 1 van de beste banden op de markt voor onze streken als je graag wat grip hebt.

Comment

• Deze omstandigheden bvb , een lachtertje met een MK vooraan (en wat technische bagage natuurlijk )

Comment

• ik heb ook een mountainking liggen.
                      Ik waser minder tevreden van in het begin. Ik heb wel de supersonic version, en ik vind dat hij te zwakke flanken heeft. stuurt zeer wazig aan in de bochten.
                      Nadien een gewone versie en een protection version gehad en dat was een stuk beter.
                      goede alround band met relatief weinig rolweerstand voor de grip die hij geeft.

Morgen dus Sart tilman met 2.4 michelin wildgripper voor en 2.2 achter.
                      Loodzwaar maar bakken grip.
                      Vandaag 61 km gemountainbiked, net geen 4 uur onderweg geweest. Enkele mijn terrils omhoog gereden. ongelofelijk wat 3 weken slecht eten, weinig slaap en totaal gene fiets aanraken kunnen doen

Afgelopen week wel mijn resultaten terug gekregen van een inspanningstest die ik afgelegd heb als testpersoon in Leuven. Die geeft toch beetje moed om terug te beginnen voor komende zomer.

Comment

• Ah, tof om te horen dat ik daarmee wel goed zit Het is idd de Protection versie die ik heb genomen, fiets meestal alleen en ben niet zo'n geweldige mechanieker...

Kan niet wachten van ze eens te testen

Comment

• Voor alle duidelijkheid, de mijne zijn ook allemaal Protection.
                          (Voor de notubes rijders, die zijn zeer moeilijk te sluiten maar het is mogelijk. )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                            ik heb ook een mountainking liggen.
                            Morgen dus Sart tilman met 2.4 michelin wildgripper voor en 2.2 achter.
                            Loodzwaar maar bakken grip.
                            Vandaag 61 km gemountainbiked, net geen 4 uur onderweg geweest. Enkele mijn terrils omhoog gereden. ongelofelijk wat 3 weken slecht eten, weinig slaap en totaal gene fiets aanraken kunnen doen
                            twee zware ritten na elkaar... ach de jeugd

Comment

• stikkop, 55 km tegen 16 gemiddeld vandaag. prachtige tocht alleen de laatste 10 km enkele serieuse modderstroken gehad.
                              Laatste 5 km was ik totaal gaar.
                              Deze middag wat fietsen met de vriendin 30 km op de vlakke weg tegen 15-20 per uur, zal de benen goed doen

Comment

• Ben daarnet thuis vertrokken.

15 km op de weg end an in Lichtaart op de blauwe lus geraakt, dan groen en rood gereden en aangekomen bij camping Floreal waar vrouw en kinders op terras zaten. Ideaal zo te kunenn afsluiten met een trappistje.

37.9 km aan 24.8 gem maar niet echt te vergelijken met het parcours van saikoboarder wsl

Comment

• Ik denk dat je beter ook naar de hoogtemeters kijkt als je gemiddeldes wil vergelijken.
                                  Ik had er vandaag 960 op 57km en ben niet verlegen te zeggen dat m'n gemiddelde 'slechts' 15.7km/u was. Niet slecht vind ik zelf na een week van bijna 3000hm.
                                  De weg terug is lang maar we geraken er wel

Comment

• ik had net geen 1200hm op 55 km.
                                    deze middag 30 km tegen 18 gemiddeld op het fietsroutenetwerk.
                                    Voor de 2de keer met de nieuwe XTR gereden en moet nog beetje wennen aan de positie van de shifters.

genoeg gesport voor deze week.
                                    Morgen 20 minuten roeien voor het werk en smiddags normaal vrij als het niet te druk is, hopelijk kan ik wat losrijden.

Comment

• Sart Tilman is precies ook zwaarder geworden de laatste jaren. Hoe was de ondergrond eigenlijk, misschien ga ik van de week de tocht nog eens narijden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Ben daarnet thuis vertrokken.

15 km op de weg end an in Lichtaart op de blauwe lus geraakt, dan groen en rood gereden en aangekomen bij camping Floreal waar vrouw en kinders op terras zaten. Ideaal zo te kunenn afsluiten met een trappistje.

37.9 km aan 24.8 gem maar niet echt te vergelijken met het parcours van saikoboarder wsl
                                        Daarstraks met de koersfiets in Lichtaart nog bijna met nen MTB'er in botsing gekomen. Mijnheer vond het nodig om het bos uit te komen en zonder te kijken maar de baan over te steken. Die dikke banden ventjes toch hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Daarstraks met de koersfiets in Lichtaart nog bijna met nen MTB'er in botsing gekomen. Mijnheer vond het nodig om het bos uit te komen en zonder te kijken maar de baan over te steken. Die dikke banden ventjes toch hé.

Had ik deze morgen met een vrouwelijke wielertoeriste.
                                          Ik reed een stuk langs de Schelde en op een gegeven moment passeer ik een zijstraatje (aan de brug in Gavare). Eerst kwam er een kerel op zijn gemak met zijn koersfiets het jaagpad op gereden. Die had gekeken of er wat aan kwam. Een meter of vijftien achter die kerel reed zijn vrouwelijke fietspartner (zijn madam?). Ook een stuk trager dan ik, maar die keek wel totaal niet naar rechts of er wat aan kwam. Niet dat ik er bijna op zat, maar had ik al een paar meter verder gezeten, zou het toch van dat geweest zijn ...
                                          Zonder kijken het jaagpad langs de Schelde op rijden zonder kijken. Op een zondagmorgen, als het er vol wielertoeristen rijdt. Goed bezig!
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X