Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zou meteen een andere vork erin steken dan.
    Mits wat zoeken gaat dat je minder kosten dan de herstelling.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Ik zou meteen een andere vork erin steken dan.
      Mits wat zoeken gaat dat je minder kosten dan de herstelling.
      Strak plan.
      En meteen een deftige upgrade doen.






      Naar een vaste vork.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Waarom is een vaste voorvork "in"?

        (omdat men tegenwoordig met grotere banden en lage bandenspanning rijdt?)

        Comment


        • Onder andere, als je het over 29-ers hebt.
          Verder: goedkoper (in de meeste gevallen), minder onderhoud, je kan meer je stuurkunst oefenen, lichter (zal voor velen dé drijfveer zijn, ik denk dat je op z'n minst een gram of 700 kan sparen), ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Waarom is een vaste voorvork "in"?

            (omdat men tegenwoordig met grotere banden en lage bandenspanning rijdt?)
            Zo bedoelde ik het niet. Tien jaar geleden zou ik hetzelfde gezegd hebben.
            Als het is om over straat naar school te rijden heb je niet echt een verende vork nodig. Daarenboven kan een vaste vork quasi niet kapot gaan, laat staan verslijten (dus minder ergernissen en minder kosten). En in aankoop is hij ook goedkoper.

            Edit:
            En idd ook lichter.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Zalige site dit btw http://bikepedia.com/Default.aspx (wel dom dat je op jaartal moet zoeken, erg handig als je een fiets terug wilt zoeken waar je ong 10jaar geleden mee gereden hebt)

              Comment


              • Zo hoort een mtb er imo uit te zien

                Comment


                • Het zijn wel enkel Amerikaanse modellen zo te zien.
                  Ik wou mijn communiefietsje eens opzoeken.

                  Comment


                  • Dat is uw mening.

                    Comment


                    • Olne - Spa - Olne goed verteerd, beter als vorige week.
                      Heb mijn gegevens niet bij de hand maar dacht van rond de 19 gemiddeld en ben aan iedere bevoorading even gestopt omdat ik zelf geen drank/eten had meegenomen.
                      Ook een platte band gehad, dus ook daar wat tijd verloren.
                      Geluk gehad met het weer, smorgens vertrokken onder de donkere wolken maar op een droog parcour. Afentoe een goede streep zon gezien en toen ik de fiets in het koffer had liggen begon het te regenen.
                      1800hm op 68 km heb ik ergens gehoord, tegen de zomer deze tocht eens 2 keer achter elkaar rijden als voorbereiding op de buitenlandse marathons.

                      Comment


                      • De eersten lapten dat toerke af met een gemiddelde van iets meer dan 26km/u. Zal dus niks te vettig gelegen hebben. GPS track is al te vinden op het www

                        Comment


                        • idd kurkdroog, zalig om te rijden, veel brede wegen waardoor snel rijden makkelijk ging.
                          Weinig technische stukken wat ik wel jammer vond. Maar de echte toffe stukken kun je nooit in een TT steken, dan krijg je teveel valpartijen/opstoppingen...
                          Al vind ik zo'n TT altijd leuk om een idee te krijgen van de omgeving.

                          Edit:
                          volgens mij klopt die gemiddelde snelheid ook niet 100%
                          Er werd aangegeven dat de tocht 74 km was en hij was maar 66-67 km.
                          Waarschijnlijk is het gemiddelde berekend op die 74 km en niet op de effectieve afstand.
                          Als ik de snelste tijd neem 2u40 en dan bereken op 66 km kom ik op 24.75 km/h uit
                          Wat nog snel is natuurlijk voor een ardennen tocht.
                          Last edited by ; 05/04/2011, 08:36.

                          Comment


                          • Ivm met dat lekrijden; Wat is eigenlijk de beste optie qua banden voor een langere toertocht (eventueel buitenland) als je niet in groep gaat rijden?
                            Nu heb ik de Conti MK in protection versie met een gewone binnenband (en gewone velgen) op lucht, maar das toch nog steeds geen 100% garantie voor succes. Gezien de situatie (ben niet van plan andere wielen te kopen) zijn er andere/betere mogelijkheden ? ( naast het bijhebben van een reparatie-kit )

                            Comment


                            • lekrijden kan zo goed als altijd met iedere band (of je moet volle banden kopen maar dat rijdt niet zo vlot)

                              Ik probeer altijd een stevigere band te hebben (vredestein,Michelin,Geax,...) liefst geen Schwalbe.
                              Als ik met binnenband rijd omdat ik regelmatig van banden wil wisselen rijd ik liefst met michelin latex binnenbanden (die groene)
                              en anders met Joe's no flat latex, en dan doe ik er 100ml in ipv de aanbevolen 50-60ml.

                              nooit een garantie om niet lek te rijden maar ik rij zelden plat.
                              Eergisteren plat door een snakebite, iets te weinig druk en serieuse drop beetje fout ingeschat en ook niet echt clean genomen (velg is ook in gedumpeld)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                Zalige site dit btw http://bikepedia.com/Default.aspx (wel dom dat je op jaartal moet zoeken, erg handig als je een fiets terug wilt zoeken waar je ong 10jaar geleden mee gereden hebt)
                                Ik rij nog altijd met een fiets waar ik 10 jaar geleden mee reed.
                                Tip : het is GEEN carbonnen

                                EDIT : DEN DEZE

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Ik rij nog altijd met een fiets waar ik 10 jaar geleden mee reed.
                                  Tip : het is GEEN carbonnen

                                  EDIT : DEN DEZE
                                  MSRP (new) $2,595.00

                                  Amai, das ook nie weinig voor 10jaar terug.

                                  Mooie fiets trouwens, alleen dat zadel oogt wat knullig (maar das periode-gebonden )
                                  Last edited by ; 05/04/2011, 18:35.

                                  Comment


                                  • Lijkt me wel iets voor mij.

                                    Comment


                                    • Het Litespeed Obed frame alleen kostte meer dan 1500€ in 1999. Het is titanium hee.
                                      Ik heb trouwens het frame alleen gekocht en de fiets a la carte opgebouwd. Dat doe ik altijd. Dus dat geile zadel heb ik nooit gehad



                                      De Litespeed Vortex van 2001 die ik onlangs kocht kostte frame only meer dan 4000€
                                      Gelukkig was hij na 10j wat afgeslagen
                                      Last edited by ; 05/04/2011, 18:41. Reden: foto toegevoegd

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                        Lijkt me wel iets voor mij.

                                        Als die in goede staat is zeker geen mis fietsje. Wel met de voorvering naar 88+ gaan, kwestie van dat goed in orde te zetten

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Als die in goede staat is zeker geen mis fietsje. Wel met de voorvering naar 88+ gaan, kwestie van dat goed in orde te zetten
                                          Wat bedoel je met "88+"?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X