Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schwalbe Marathon Supreme . Ik rij er al een paar jaar mee. Nog nooit mee plat gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
      Wat zou zoiets kosten trouwens ? Banden iets van een 20€/stuk als ik zo kijk op het internet, een wiel heb ik geen idee van...
      Ik heb de draadversie, die heb ik in de afslag voor 10 euro 't stuk gekocht bij Van Eyck. Normaal kosten die zo'n 20 euro, en de plooibare versie rond de 30... dacht ik.

Comment

Iemand eigelijk ervaring/advies over baanbanden voor een MTB ?

Aangezien ik toch ook vrij veel op de weg rijdt zoek ik een 2de set wielen met baanbanden bij te kopen... Heb wel geen idee wat dat zou kosten ofzo
        Ik heb een tijd met Shwalbe Marathon supremes gereden maar die er terug afgegooid omdat als ik ga rijden het nooit kan laten hier en daar een stukje onverhard mee te nemen, nu rij ik terug met Furious Freds in 2.0 . Je moet er niet mee over scherpe stenen gaan knallen maar op de baan en in het bos mits wat omzichtigheid een fijn bandje.

Comment

• Ik doe gewoon men werkverkeer voortaan geregeld met de fiets en verplaatsingen die te doen zijn met de fiets doe ik voortaan ook.

En als ik echt ga mountainbiken (bos dus) zou ik dan de andere wielen steken.

Ik had eigelijk beter een racefiets gekocht denk ik...

Comment

• Wielsets vind je tussen de 70 en de 1800 euro of zo.

Mijn nieuwe wielen hebben me 180 euro gekost.

(plus een casette natuurlijk)

Comment

• Wel ik heb ook lang met een mtb op de weg gereden, en in de winter doe ik dat nog.
              Maar een racefiets is toch nog helemaal wat anders, is er ook voor gemaakt hee

Comment

Ik doe gewoon men werkverkeer voortaan geregeld met de fiets en verplaatsingen die te doen zijn met de fiets doe ik voortaan ook.

En als ik echt ga mountainbiken (bos dus) zou ik dan de andere wielen steken.

Ik had eigelijk beter een racefiets gekocht denk ik...
                Ik heb dat geprobeerd... 1 raad: probeer een setje 28" te velgen vast te krijgen, en daarop leg je dan slicks. Op 26" maakt dat een aardig verschil in totale omtrek ten opzichte van brede banden, wat maakt dat je al snel in je hoogste versnelling zit te rijden.
                Maar ik vond het ook gewoon niet fijn rijden, te hard, ik had wel maar 1.2".
                Wat betreft 'allround' banden: die Speedmax Beta's heb ik gehad. Op zich geen slechte band, maar je moet er niet te veel van verwachten op losse ondergrond.
                Nu rijd ik op Kenda Small Block 8's, zeer tevreden van, en ik doe veel km op de weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  zeer tevreden van, en ik doe veel km op de weg.
                  Pussy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                    Gisteren een paar fietsenwinkels afgedaan en ik blijf het toch maar een raar gezicht vinden zo'n 29.

En de andere conclusie van de dag, mountainbikes zijn fucking duur geworden of ik heb dure smaak, dat kan het ook zijn natuurlijk
                    't Schijnt toch wel aan te slaan, die 29"ers...
                    Voor de grotere maten ziet dit er wel ok uit.
                    Een grote mountainbike, ziet er ineens een stuk 'normaler' van grootte uit, en het rijdt ook zeker niet slecht.
                    In de korte singletracks is zo'n fiets wat minder vinnig, maar de rolweerstand en het gemak waarmee je over geaccidenteerd terrein davert, maakt alles goed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      Pussy
                      Ja, ik weet het, maar 't is echt niet veel soeps hier, dus moet ik al minstens 10 km enkel doen om wat offroad te vinden.
                      Ik zou heel graag een koersfiets bijkopen, dat is toch nog wat anders om snelheid mee te maken.

Comment

Iemand eigelijk ervaring/advies over baanbanden voor een MTB ?

Aangezien ik toch ook vrij veel op de weg rijdt zoek ik een 2de set wielen met baanbanden bij te kopen... Heb wel geen idee wat dat zou kosten ofzo
                        Ik heb vorig jaar deze semislick op mijn mtb gelegd en was daar, voor de zeer korte tijd dat ik ermee gereden heb, best tevreden van.

Ik heb de banden enkel vorige zomer gebruikt tijdens herstel na operatie elleboog en staan sinds eind vorige zomer terug te koop omdat ik nog amper enkel en alleen baankm's rijd.
                        Last edited by ; 18/04/2011, 15:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Ja, ik weet het, maar 't is echt niet veel soeps hier, dus moet ik al minstens 10 km enkel doen om wat offroad te vinden.
                          Ik zou heel graag een koersfiets bijkopen, dat is toch nog wat anders om snelheid mee te maken.
                          Ben ermee ant lachen ze! Wie ben ik om te zeggen wat iemand wel/niet zou moeten doen... Bovendien doe ik ook relatief veel baankm omdat mijn conditie gewoon niet goed genoeg is.

Nu wel ideaal MTB weer; stof, zand, droog, stenen etc = zalig

Comment

• Ik ben vandaag in Kasterlee gaan mountainbiken.. ik wilde mijne nieuwe Garmin Edge 800 ook eens goed uittesten (iemand een idee hoe je een .kml bestand op Google Earth kunt zetten trouwens?)

We waren begonnen aan het sportcentrum in Kasterlee, en van daaruit de blauwe route genomen. Het begin was al schitterend, heuveltjes, mooie single tracks, af en toe wat losse zand, heerlijk om te fietsen. Het tempo zat er al goed in, met momenten toch tempo 30 kmh in de bos. Vervolgens het groene traject, met ook zeer mooie single tracks. Daarna ging het door op rood, en dat was eerder beukwerk om heuvels op te komen. love it!
                            Vervolgens terug - nog een paar keer fout gefietst, of een paaltje gemist.
                            Uiteindelijk weer terug op de groene / blauwe lus aangekomen, heerlijke single tracks door de bos, kombochten, trajecten met losse zand (daar kan ik mijn kracht helemaal kwijt, ik begin meer en meer fan te worden van losse zand passages) en vervolgens - mijne buurman was helemaal pannekoek op het einde - op de GPS terug naar de auto.
                            De laatste km bos hebben we dus niet gedaan. Maar ik vond het niet erg, ik had me al schitterend geamuseerd.
                            Volgens de GPS bij 48 km uitgekomen, een gemiddelde van net geen 19 per uur.

Oh ja:
                            Garmin Edge 800
                            max bpm 180 (ik ga erop vooruit, vroeger zat ik regelmatig aan de 190)
                            gemiddeld bpm 145 (dacht ik)
                            Garmin Connect training center, heerlijk om je stats allemaal te bekijken...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik wissel baan en offroad af, omdat het ander te intens wordt. Alhoewel ik op de weg toch ook rond de 27 gemiddeld kom op een ritje van 100km (en nee, niet langs de vaart )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                We waren begonnen aan het sportcentrum in Kasterlee, en van daaruit de blauwe route genomen. Het begin was al schitterend, heuveltjes, mooie single tracks, af en toe wat losse zand, heerlijk om te fietsen. Het tempo zat er al goed in, met momenten toch tempo 30 kmh in de bos. Vervolgens het groene traject, met ook zeer mooie single tracks. Daarna ging het door op rood, en dat was eerder beukwerk om heuvels op te komen. love it!
                                ...
                                Rood aan de toeristentoren, da's een paar keer bergop en bergaf kort achter mekaar, daar kunt ge u compleet opblazen als ge niet oplet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beta Bekijk Berichten
                                  btw, jakkel, waarom verkoop je de f2000 al? Ik zag hem ook tss de ads op kapaza.
                                  12345
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Rood aan de toeristentoren, da's een paar keer bergop en bergaf kort achter mekaar, daar kunt ge u compleet opblazen als ge niet oplet!
                                    Absoluut, zeker nu met dat droge weer op redelijk veel plaatsen losse zand... Dat maakt het allemaal nog maar zwaarder.
                                    Maar de conditie gaat de goede kant uit.
                                    Alleen dat gewicht moet nog omlaag....

Comment

• Oh ja, op een gegeven moment zijn we ons allebei aan het geven op een single track, komen we daar man & vrouwlief tegen op hunne stadsfiets...

"PAS OP!!!!"

Man & vrouw duiken met hunne fiets tussen de bomen, wij twee er vollen doempf langs...

Die gezichten waren eventjes priceless

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                        Alleen dat gewicht moet nog omlaag....
                                        Lange duurtrainingen op een trage hartslag, en dan komt dat allemaal in orde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          12345
                                          je mag de link altijd posten hoor, kunnen we eens kijken

Comment

Working...
                                          X