Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Toch lui dus.
    Allez jong, en het is zo'n schitterend weer. Nog niet TE warm en een zacht briesje. Wel heel droog, regelmatig drinken is de boodschap.
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik ben lui.... dagje rust mag wel eens. Morgen normaal terug een 100... hoop ik.
    Moet kunnen. Morgen rust ik ook wegens kine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Allez jong, en het is zo'n schitterend weer. Nog niet TE warm en een zacht briesje. Wel heel droog, regelmatig drinken is de boodschap.
      Soms moet een mens ook nog eens gaan werken hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Soms moet een mens ook nog eens gaan werken hé.
        ook gedaan, van half zeven deze morgen , en dan direct als ik thuis kwam de v´lo op .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
          Gij of ge is een persoonlijk voornaamwoord van de tweede persoon enkelvoud en meervoud.
          Mijn punt was dat ik niet helemaal in het AN bezig was. It happens ...
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            ook gedaan, van half zeven deze morgen , en dan direct als ik thuis kwam de v´lo op .
            Ik ben maar om half zes thuis en moest daarna nog weg.
            Niettemin, morgen en overmorgen gaat het er ook niet van komen, denk ik. Donderdag wel.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag weer gaan fietsen, hier in overpelt vertrokken, richting Lommel, en dan binnendoor via de bossen naar Balen. via Balen naar Wezel, en in Wesel mij eens goed uitgeleefd in de bos.
              Vervolgens van Wezel uit naar de Blauwe Kei in Lommel en daar iets gedronken (mijn bus was al zo goed als leeg, en ik had serieus dorst... die ice tea en dat watertje hebben gesmaakt...) vervolgens de blauwe kei weer vertrokken, en dan via de single tracks langs de kanaal weer terug tot thuis.
              55 km, een rustig tempo van 18,5 gemiddeld (ik wilde er een duurtraining van maken, zoals Jakkel zei), een maximum hartslag van 170, gemiddelde hartslag van 130.
              Ik wilde mezelf zeker niet kapotfietsen, dus ik heb het rustig aan gedaan, in het begin voelde in de beentjes toch nog van gisteren...
              nu een paar daagjes rusten
              Oh ja, Jelle Vanendert nog heel ff in zijn gat gehangen (toen de 40 per uur gehaald), maar lang volgen kon ik nie (dikke bandjes hé )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                Vandaag weer gaan fietsen, hier in overpelt vertrokken, richting Lommel, en dan binnendoor via de bossen naar Balen. via Balen naar Wezel, en in Wesel mij eens goed uitgeleefd in de bos.
                Vervolgens van Wezel uit naar de Blauwe Kei in Lommel en daar iets gedronken (mijn bus was al zo goed als leeg, en ik had serieus dorst... die ice tea en dat watertje hebben gesmaakt...) vervolgens de blauwe kei weer vertrokken, en dan via de single tracks langs de kanaal weer terug tot thuis.
                55 km, een rustig tempo van 18,5 gemiddeld (ik wilde er een duurtraining van maken, zoals Jakkel zei), een maximum hartslag van 170, gemiddelde hartslag van 130.
                Ik wilde mezelf zeker niet kapotfietsen, dus ik heb het rustig aan gedaan, in het begin voelde in de beentjes toch nog van gisteren...
                nu een paar daagjes rusten
                Oh ja, Jelle Vanendert nog heel ff in zijn gat gehangen (toen de 40 per uur gehaald), maar lang volgen kon ik nie (dikke bandjes hé )
                Goe bezig!
                Wij daarnet 110 op 't gemakske, zalig weertje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  Ik heb vorig jaar deze semislick op mijn mtb gelegd en was daar, voor de zeer korte tijd dat ik ermee gereden heb, best tevreden van.

Ik heb de banden enkel vorige zomer gebruikt tijdens herstel na operatie elleboog en staan sinds eind vorige zomer terug te koop omdat ik nog amper enkel en alleen baankm's rijd.
                  Zijn dit enkel banden of met wielen bij ?

Ik ga dit weekend eens informeren hoe dat zit want volgens mij moet je die tandwielen dan mee overzetten ? En aangezien ik achteraan 10 versnellingen heb (de meeste 9 denk ik ?) zal dit wel weer voor miserie zorgen ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                    Zijn dit enkel banden of met wielen bij ?

Ik ga dit weekend eens informeren hoe dat zit want volgens mij moet je die tandwielen dan mee overzetten ? En aangezien ik achteraan 10 versnellingen heb (de meeste 9 denk ik ?) zal dit wel weer voor miserie zorgen ofzo
                    Enkel banden.

Comment

• Op de technische fiche van mijn remmen staan er 2 mogelijkheden voor remblokken (voor schijven). De ene is kunststof (A01S) en de andere metaal (M06). Zijn er voordelen/nadelen, verschillen in montage/gebruik..? Wat is het beste/slimste..?

Het zou de eerste keer zijn dat ik zelf die pads probeer te vervangen, hopelijk is dit niet te moeilijk...

Comment

• Kunstof/organic/resin zijn zachter, remmen beter en slijten de schijven minder snel.
                        Maar de blokken smelten als sneeuw voor de zon in de modder

Metalic zijn harder, de schijven slijten sneller, blokken gaan langer mee maar ook iets meer geluid meestal.

Ik rij tegenwoordig met Kevlar blokken, een goede mix tussen organic en metalic vind ik persoonlijk.
                        Remblokken koop ik trouwens hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          Kunstof/organic/resin zijn zachter, remmen beter en slijten de schijven minder snel.
                          Maar de blokken smelten als sneeuw voor de zon in de modder

Metalic zijn harder, de schijven slijten sneller, blokken gaan langer mee maar ook iets meer geluid meestal.

Ik rij tegenwoordig met Kevlar blokken, een goede mix tussen organic en metalic vind ik persoonlijk.
                          Remblokken koop ik trouwens hier
                          http://superstar.tibolts.co.uk/index...b09e77a5314462
                          Aha, tas interessant, merci. Ik rij ermee zo goed als nooit in modder, dus ga gewoon voor de goedkopere resin gaan dan.

Waar kopen jullie online banden? Bij bikecomponents/bikediscount hebben ze hem niet..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Op de technische fiche van mijn remmen staan er 2 mogelijkheden voor remblokken (voor schijven). De ene is kunststof (A01S) en de andere metaal (M06). Zijn er voordelen/nadelen, verschillen in montage/gebruik..? Wat is het beste/slimste..?

Het zou de eerste keer zijn dat ik zelf die pads probeer te vervangen, hopelijk is dit niet te moeilijk...
                            Blokjes vervangen is 5min werk, handleiding zit meestal bij de blokjes

Comment

• Net terug van een rondje rood/blauw op Lille, toevalligerwijs met de maten van Jupke (we waren met 5 in totaal)

Stoeber bijten!

Wel mijn speedkings eens terug proberen in plaats van mijn 'fonkelnieuwe' X-kings (meer iets voor de winter, maar dat wist ik op voorhand, ze graven zich te makkelijk in)

Ik kon nog redelijk mee, uiteraard niet met Jupke zelf , maar op die anderen moest ik niks toegeven op de singletracks (integendeel, bijremmen )

Ideaal weertje zodra de zon begon te zakken!
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Net terug van een rondje rood/blauw op Lille, toevalligerwijs met de maten van Jupke (we waren met 5 in totaal)

Stoeber bijten!

Wel mijn speedkings eens terug proberen in plaats van mijn 'fonkelnieuwe' X-kings (meer iets voor de winter, maar dat wist ik op voorhand, ze graven zich te makkelijk in)

Ik kon nog redelijk mee, uiteraard niet met Jupke zelf , maar op die anderen moest ik niks toegeven op de singletracks (integendeel, bijremmen )

Ideaal weertje zodra de zon begon te zakken!
                                't was zalig.

Net thuis, onze pa verjaarde vandaag, nog 2 tripels daar op het terras gedronken.

Edith voegt er nog aan toe dat de stukjes dat ik echt doortrok ook 'boven' mijn niveau waren maar als je tussenin kan recuperen kan je af en toe wel eens een uitspatting maken.

Comment

• Ik wil terug naar Herentals... Mooie route!
                                  Dit week-end denk ik...
                                  Zaterdag eerst met Boonen gaan fietsen... niet echt veel zin in eigenlijk.
                                  Ik kan een koersfiets lenen van een kameraad, maar zit toch liever in de bos...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                    Ik wil terug naar Herentals... Mooie route!
                                    Dit week-end denk ik...
                                    Zaterdag eerst met Boonen gaan fietsen... niet echt veel zin in eigenlijk.
                                    Ik kan een koersfiets lenen van een kameraad, maar zit toch liever in de bos...
                                    'k had het gezegd he.

Comment

• Hehe, als je op de baan gaat rijden krijg je altijd het gevoel 'ah das toch ook nog zo slecht niet, best leuk'. Tot wanneer je dan terug een echt mooi MTB stukje tegenkomt, besef je plots dat zoiets echt wel 1000 keer meer fun is
                                      Zo is het toch bij mij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                        Hehe, als je op de baan gaat rijden krijg je altijd het gevoel 'ah das toch ook nog zo slecht niet, best leuk'. Tot wanneer je dan terug een echt mooi MTB stukje tegenkomt, besef je plots dat zoiets echt wel 1000 keer meer fun is
                                        Zo is het toch bij mij...
                                        op de weg kan ik mij toch ook echt wel amuseren hoor.

Comment

• Ik hou ook wel meer van de MTB toestanden. Maar als je je op iets gaat toeleggen of je gewoon zomaar een goede conditie wilt opbouwen, waardoor je veel moet gaan trainen, dan kan je dat het beste doen met veel op de weg te gaan rijden. Elke twee dagen ofzo een uur of drie vier in 't bos, dat komt na een tijd niet goed hoor.

Comment

Working...
                                          X