Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik hou ook wel meer van de MTB toestanden. Maar als je je op iets gaat toeleggen of je gewoon zomaar een goede conditie wilt opbouwen, waardoor je veel moet gaan trainen, dan kan je dat het beste doen met veel op de weg te gaan rijden. Elke twee dagen ofzo een uur of drie vier in 't bos, dat komt na een tijd niet goed hoor.
    Teveel is nooit goed natuurlijk... Maar een beetje afwisseling kan nooit kwaad.
    Elke twee dagen 3 of 4 uur in de bos, da's al gene kattenpis...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
      Teveel is nooit goed natuurlijk... Maar een beetje afwisseling kan nooit kwaad.
      Elke twee dagen 3 of 4 uur in de bos, da's al gene kattenpis...
      Een bospoeper

serieus, ik stel me vragen bij degenen die om de twee dagen 3 a 4 uur op hun velo zitten, gepensioneerd ofwel buiten werken en fietsen niet veel anders in het leven dan toch . Ik ben gisteren nog een tweetal uurtjes ( 52km ) gaan rijden en ik was al blij dat dat lukte, een ritje in de week en ééntje in het weekend en daar stopt het wel ( met de fiets dan ) voor me...
      Last edited by Audidriver; 21/04/2011, 11:54.

Comment

• pfff
        vorig jaar zat ik ook regematig 3-4 keer week 4 uur op de fiets.
        Nu sinds begin maart enkele nog op zondag een korte ardennen marathon van 50-70 km
        volgende week SKS marathon in duitsland, vraag me af hoe ik die ga kunnen uitrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
          Een bospoeper

serieus, ik stel me vragen bij degenen die om de twee dagen 3 a 4 uur op hun velo zitten, gepensioneerd ofwel buiten werken en fietsen niet veel anders in het leven dan toch . Ik ben gisteren nog een tweetal uurtjes ( 52km ) gaan rijden en ik was al blij dat dat lukte, een ritje in de week en ééntje in het weekend en daar stopt het wel ( met de fiets dan ) voor me...
          Als je echt iets graag doet, dan kan je voor alles tijd maken. Het blijft momenteel al licht tot ongeveer 21.00u. Ook al werk je voltijds, perfect mogelijk om elke twee dagen te gaan fietsen. Momenteel zit ik al een tweetal weken bijna elke twee dagen gemiddeld een drietal uur op de fiets. Met dit weer kan ik het niet laten om elke keer weer op die fiets te springen, als 't volgende week begint te regenen zal het wel weer minderen. Deze morgen de kinderen met de fiets weggebracht naar het sportkamp, thuisgekomen, fietskleren aan en 110 km gaan rijden (3u20' onderweg geweest). Ik heb momenteel wel verlof.

Comment

• Ik wissel nu af, dagje mtb, dagje op de weg. Dagen op de weg zijn hersteltrainingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Een bospoeper

Hier ook zoiets gereden, vlak langs kanaal; 23,5 als gemiddelde en ik had iets meer gehoopt. Maarja, tzal wel iets te maken hebben met trainen wss

+ de laatste 5km gemerkt dat de achterband begon leeg te lopen, tegen morgenochtend staat ie helemaal plat vermoed ik.

Comment

• Bijna 3 maanden niet meer op mtb gereden wegens ontsteking in schouder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  Bijna 3 maanden niet meer op mtb gereden wegens ontsteking in schouder.
                  En het kan altijd erger, hier 6 maanden niks door knieproblemen. En het kan nog erger want een kennis is al 1.5j op de sukkel...

Nu, ik ben een lijstje aan het samenstellen om deze zomer eens in het buitenland enkele dagen te gaan MTB. Dat is dus wel op mijn eentje, dus terugvallen op iemand anders kan ik niet, het is bovendien mijn eerste echte MTB test sinds een jaar. Wat zouden jullie meenemen in de 'rugzak' ?

Tot nog toe kom ik aan dit:

drank + food
                  CO2 patronen + pomp
                  binnenband
                  paar inbus sleutels
                  brakepads
                  gsm
                  ehbo plakkertjes

Comment

• Het kan natuurlijk altijd erger maar persoonlijk vind ik het erg dat ik de voorbije 3 maanden niet meer heb mogen rijden en er nog geen einde in zicht is, vooral nu met het mooie weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      En het kan altijd erger, hier 6 maanden niks door knieproblemen. En het kan nog erger want een kennis is al 1.5j op de sukkel...

Nu, ik ben een lijstje aan het samenstellen om deze zomer eens in het buitenland enkele dagen te gaan MTB. Dat is dus wel op mijn eentje, dus terugvallen op iemand anders kan ik niet, het is bovendien mijn eerste echte MTB test sinds een jaar. Wat zouden jullie meenemen in de 'rugzak' ?

drank + food
                      CO2 patronen + pomp
                      binnenband
                      paar inbus sleutels
                      brakepads
                      gsm
                      ehbo plakkertjes
                      Gelieve je ervaring + benodigdheden hier zeker ook ergens neer te "pennen", ben namelijk hetzelfde van plan over een paar maanden
                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

drank + food
                        CO2 patronen + pomp
                        binnenband
                        paar inbus sleutels
                        brakepads
                        gsm
                        ehbo plakkertjes
                        Laat die CO2 patronen vallen en neem een regenvestje in de plaats mee.

Comment

• Ik sleep wss veel teveel mee maar heb toch al veel materiaal nodig gehad.

Mini tool met inbus
                          Kettingponsje
                          1-2 crankbouten
                          ketting slotje
                          parktool banden plakkers
                          banden lichters
                          2 binnenbanden
                          fietsenpompje
                          brakepads
                          derailleurpad (in buitenland)
                          plakkers
                          portefuile met wat centjes
                          GSM met gps functie
                          zakje shimano wet lube
                          ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                            Ik sleep wss veel teveel mee maar heb toch al veel materiaal nodig gehad.

Kettingponsje
                            ketting slotje
                            ...

Gaat vanaf nu ook altijd mee , heb nl vorige week de fietstocht moeten combineren met een wandeling van 5 km op het laatste stuk

Comment

drank + food
                              CO2 patronen + pomp
                              binnenband
                              paar inbus sleutels
                              brakepads
                              gsm
                              ehbo plakkertjes
                              een survival deken en een uitgebreide ehbo set.
                              een regenjas
                              een multitool
                              2 binnenbanden
                              een pomp voor je vering

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                Het kan natuurlijk altijd erger maar persoonlijk vind ik het erg dat ik de voorbije 3 maanden niet meer heb mogen rijden en er nog geen einde in zicht is, vooral nu met het mooie weer.
                                Ja dat is balen. Ik heb ook met m'n schouder gesukkelt maar ik kon nog wel fietsen. 1 keer per week naar de kine nu om dat ding op z'n plaats te rekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Ja dat is balen. Ik heb ook met m'n schouder gesukkelt maar ik kon nog wel fietsen. 1 keer per week naar de kine nu om dat ding op z'n plaats te rekken.
                                  Ben reeds bezig met kiné maar helaas. Net zoals de ontstekingsremmer.
                                  Ik heb sinds begin vorig jaar al meer onstekingsremmers (toen voor elleboog) genomen dan iets anders.

Ach, we zien wel. Het zal ooit wel es terug beter gaan, zeker. Maar hopelijk niet te lang meer want het begint op mijn systeem te werken dat ik niet mag rijden.

Comment

• Vandaag een nieuwe fiets besteld...

Cube Reaction GTC SL - volledig carbon kader
                                    Fox voorvork
                                    DT Swiss wielen
                                    volledige Sram X0 groep.
                                    etc...

Hopelijk komt ie snel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                      Vandaag een nieuwe fiets besteld...

Cube Reaction GTC SL - volledig carbon kader
                                      Fox voorvork
                                      DT Swiss wielen
                                      volledige Sram X0 groep.
                                      etc...

Hopelijk komt ie snel
                                      Is het dit frame?Is in ieder geval een prachtige fiets dit

Comment

• Yep, die fiets is het.
                                        Ook dezelfde kleur. Alleen lijkt het me dat het groen in het echt veel feller is als op die foto.

Normaal was de fiets volledig deore XT, maar dat laat ik allemaal vervangen door SRAM X0 red. Ik neem wel een gokje met de kleur van Sram, maar groen en rood gaat in principe goed samen.
                                        De volledige fiets weegt net over de 10 kg, ik geloof 10,3 kg.
                                        Zal nogal een verschil met mijne MTB van 15kg nu... (als ie al niet zwaarder is)
                                        can't wait....

Comment

• Ziet er knap uit!

Voor mij persoonlijk had er wel iets meer van dat groen in gemogen.

Comment

Working...
                                          X