Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenTricky met die rode accenten.
Die wielen zullen behoorlijk stevig zijn maar zijn wel vrij zware exemplaren, zeker in vergelijking met de rest van de afmontage, een lichter wielsetje op termijn zou toch een niet onaardige upgrade zijn , een extra licht wielsetje kan nooit geen kwaad en heeft toch wel behoorlijk invloed op de rijeigenschappen
Vorige week bij Van Eyck in Aalst stond er ook zo'n frame in de winkel, afmontage heb ik toen eigenlijk niet op gelet, in buitenlicht ziet ie er wel heel anders uit dan binnen maar wel mooie kleurstelling ! Welke maat van frame is dit trouwens ?
Wel nog effen zorgen voor een goede chainstay protector en wat beschermingstape op de plaatsen waar je kabels tegen het frame zitten, een ex collega heeft ook zo'n mat frame in rood en zwart dan en na een wintertje zonder extra beschermingen is die al behoorlijk toegetakeld op die plaatsen, het zo jammer zijn zo'n mooie bike te beschadigen op deze manier hé .Last edited by Audidriver; 01/05/2011, 06:39.
Comment
-
gisteren eerste marathon gereden van het jaar.
De SKS marathon in Sundern, 100km, 2500hm.
door het werk en nieuw huis laatste maanden niet veel kunnen fietsen maar toch de marathon uitgereden.
eerste 60 km heel traag gereden, daarna beetje doorgetrokken
ik had 5u30 ongeveer, kreeg nadien SMS van de organisatie dat ik 24ste was in mijn klasse (er zullen dus maar 25 mensen in die klasse geweest zijn denk ik )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
foto2
foto 3
Ik moet inderdaad mijn mening herzien van dat te weinig groen, en zeker met die rode SRAM dingetjes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenOok mijn idee, zeer mooie fiets maar ie was nog stukken mooier geweest zonder die rode accenten, dat rood en dat groen gaan in mijn ogen echt niet samen maar smaken verschillen natuurlijk, kwalitatief zal het allemaal wel dik ok zijn en da's op het einde van de rit het belangrijkste. Kon je die derries enzo niet in het groen krijgen, ik dacht dat ik dat ooit al heb ergens gezien ?
Die wielen zullen behoorlijk stevig zijn maar zijn wel vrij zware exemplaren, zeker in vergelijking met de rest van de afmontage, een lichter wielsetje op termijn zou toch een niet onaardige upgrade zijn , een extra licht wielsetje kan nooit geen kwaad en heeft toch wel behoorlijk invloed op de rijeigenschappen
Vorige week bij Van Eyck in Aalst stond er ook zo'n frame in de winkel, afmontage heb ik toen eigenlijk niet op gelet, in buitenlicht ziet ie er wel heel anders uit dan binnen maar wel mooie kleurstelling ! Welke maat van frame is dit trouwens ?
Wel nog effen zorgen voor een goede chainstay protector en wat beschermingstape op de plaatsen waar je kabels tegen het frame zitten, een ex collega heeft ook zo'n mat frame in rood en zwart dan en na een wintertje zonder extra beschermingen is die al behoorlijk toegetakeld op die plaatsen, het zo jammer zijn zo'n mooie bike te beschadigen op deze manier hé .
Niettemin had ik ook een beetje schrik hoe het ging uitvallen, maar de 2 kleuren passen zeer goed samen. Het enigste wat mij opvalt is de rode crank, die steekt wat af.
Maar voor de rest past alles zeer goed samen.
Wel, de wielen zijn inderdaad zeer stevig, maar dat wil ik net. ik ben zelf niet licht, en ik wil geen superlicht wielsetje wat ik dan stukrij door mijn gebeuk in de bos
Qua maat is dit normaalgezien een medium.
Een Chainstay protector is misschien wel nuttig, maar de kabels lopen allemaal door het frame, dus die zijn goed beschermd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenDas serieus knap gerief Nu kan je het niet meer op materiaal steken hetgeen toch wel meer druk geeft
De looks daarover moet en valt eindeloos te discussieren, ik vind het allemaal wel kunnen. Proficiat !
Wel, die fiets maakt mij geen betere mountainbiker, dat moet ik toegeven.
Daar moet ik in de eerste plaats zelf voor zorgen, ben daar al volop mee bezig
Maar deze fiets gaat me helpen wat sneller te acceleren, iets sneller draaien, beter de heuvels op, etc..., maar voor de uithouding en kracht moet ik zelf zorgen.
Deze morgen met Jupke nog een dikke 52 km gefietst in Ravels, bibi hier was goed moe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenProficiat RN.
Ik zou het alvast nie gekunnen hebben om dit fietske vandaag nog thuis te laten. Direct testen, da ding.
onderweg:
Jupke: "hey, hebt gij zo ene?" (wijst terwijl wij aan het fietsen zijn naar een andere deelnemer)
ikke: "ja, just dezelfde"
toen dacht ik toch ff: " gvd gvd gvd waarom heb ik 'm nu nie bij "
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWauw, die is knap!
Ik moet inderdaad mijn mening herzien van dat te weinig groen, en zeker met die rode SRAM dingetjes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenJupke zijne pa, en ik zijn deze morgen de toertocht in Ravels gaan doen, ik wilde 'm nog nie meepakken, ik wil de fiets eerst goed leren kennen.
onderweg:
Jupke: "hey, hebt gij zo ene?" (wijst terwijl wij aan het fietsen zijn naar een andere deelnemer)
ikke: "ja, just dezelfde"
toen dacht ik toch ff: " gvd gvd gvd waarom heb ik 'm nu nie bij "
J/K
't was weer een fijn tochtje en het valt op dat je meer aan het fietsen bent, was al een heel verschil tegen de eerste keer dat we samen weg geweest zijn. :thumbsup:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtengisteren eerste marathon gereden van het jaar.
De SKS marathon in Sundern, 100km, 2500hm.
door het werk en nieuw huis laatste maanden niet veel kunnen fietsen maar toch de marathon uitgereden.
eerste 60 km heel traag gereden, daarna beetje doorgetrokken
ik had 5u30 ongeveer, kreeg nadien SMS van de organisatie dat ik 24ste was in mijn klasse (er zullen dus maar 25 mensen in die klasse geweest zijn denk ik )
en Sundern, da's niet bepaald een platte streek in duitsland.
Ferm, ik zou het nog niet kunnen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k heb onderweg tijd teveel om daar op te letten he.
J/K
't was weer een fijn tochtje en het valt op dat je meer aan het fietsen bent, was al een heel verschil tegen de eerste keer dat we samen weg geweest zijn. :thumbsup:
net nog 20 km op de nieuwe fiets gedaan - bolt zeker 20 - 30 % beter als mijne scott..
wel op de weg hé.
Comment
-
Voor de gewone stervelingen onder ons, vandaag 35 km offroad gereden aan gemiddelde van 16,7, meer dan snel genoeg voor mij . Mtb'n is toch zwaar zenne, het was weeral een tijdje geleden, vooral dat elke keer weer optrekken en er snelheid inkrijgen, pffff, ik ga goed slapen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichtenhehe
net nog 20 km op de nieuwe fiets gedaan - bolt zeker 20 - 30 % beter als mijne scott..
wel op de weg hé.
Ik vind dat toch altijd een pijnlijk moment om de eerste keer offroad te gaan met een nieuwe fiets
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenVoor de gewone stervelingen onder ons, vandaag 35 km offroad gereden aan gemiddelde van 16,7, meer dan snel genoeg voor mij . Mtb'n is toch zwaar zenne, het was weeral een tijdje geleden, vooral dat elke keer weer optrekken en er snelheid inkrijgen, pffff, ik ga goed slapen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZwaar is relatief, Beta. Als dat voor hem zwaar is moet je dat respecteren.
Je kan van elke rit een zware rit maken.
Comment
Comment