Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat ook, maar niet iedereen is even fit , dat bedoelde ik eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Dat ook, maar niet iedereen is even fit , dat bedoelde ik eigenlijk.
      I know.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ik veronderstel dat je in eigen provincie gebleven bent? Dat kan je dan toch niet zwaar noemen. Zeker niet met dit droge weer.
        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Zwaar is relatief, Beta. Als dat voor hem zwaar is moet je dat respecteren.
        Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Tuurlijk. Ik lachte gewoon even. Bemerk de smiley.
        Je kan van elke rit een zware rit maken.
        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Dat ook, maar niet iedereen is even fit , dat bedoelde ik eigenlijk.

De conditie is idd nogal aan de belabberde kant momenteel

Het was trouwens in het Zoniënwoud te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
          De conditie is idd nogal aan de belabberde kant momenteel

Het was trouwens in het Zoniënwoud te doen.
          Eindelijk eens iemand van mijn kaliber

Soms heb ik ook de neiging om te zeggen, als je als recreant +24gem kan halen moet het qua techniek en uitdaging wel een baggerparcours geweest zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
            Eindelijk eens iemand van mijn kaliber

Soms heb ik ook de neiging om te zeggen, als je als recreant +24gem kan halen moet het qua techniek en uitdaging wel een baggerparcours geweest zijn

Offroad +24 haal ik nooit. Alhoewel

Comment

• Cool, een roltrap naar de top

Comment

• vet :-)

Zou je daarop naar beneden kunnen fietsen?

Steve, gewoon blijven fietsen, die conditie komt vanzelf.
                En wat vooral zeer belangrijk is, je moet niet teveel ineens willen. Gun je lichaam ook rust als je goed gesport hebt.

Comment

Ik veronderstel dat je in eigen provincie gebleven bent? Dat kan je dan toch niet zwaar noemen. Zeker niet met dit droge weer.

Provincie Antwerpen?
                  Kom hier maar eens door 't mul zand trappen man
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• mul zand Ik hou van mul zand... Daar kunde pas echt uw krachten in kwijt.
                    Lotuzz, dit week-end is het toertocht in Herselt, doe je daaraan mee?

Ik ben net voor het eerst met mijne nieuwe fiets de bos ingetrokken, een rustig toertje van 25 km.
                    Achter de autokeuring in Eksel liggen een paar zeer leuke stukjes, en dat allemaal op een oppervlakte van pakweg 75m2. Een paar heuveltjes achter elkaar, met hier en daar wat boomstronken, scherpe bochten, moeilijke klimmetjes, technisch heerlijk.
                    Er ligt daar een heuveltje met een redelijk steile afdaling van een 4 - 5 tal meter, dus echt niet lang. Maar als je beneden bent kun je gewoon rechtdoor, of je kunt meteen haaks rechtom terug de heuvel op. Met mijne vorige MTB is mij dat nooit gelukt om terug tot boven te geraken, en vandaag keer na keer lukte mij dat wel.
                    *trots*

Bevindingen over de nieuwe fiets:
                    - Amai dat ding is wendbaar. De vorige moest ik smijten en gooien, bij deze is een klein draai voldoende om meteen haaks om te gaan. De eerste scherpe bochten reed ik meteen naast het parcours
                    - ik kan mezelf veel beter heuveltjes omhoog sleuren
                    - los zand is met deze fiets moeilijker... Doordat ie veel wendbaarder is, lijkt de fiets minder stabiel in los zand. Maar dat kan ook zijn omdat ik de fiets nog niet zo goed ken. Ik merk wel dat ik sneller ga staan op de pedalen, het is nog wat wennen om goed te blijven zitten. Als ik meer blijf zitten, lijkt het me wel dat ik beter door het mulle zand heenkom...
                    - SRAM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                      Lotuzz, dit week-end is het toertocht in Herselt, doe je daaraan mee?
                      Heb dit weekend vanuit Tongerlo constant op Herselt gereden, en 't is daar vrij wat saai (die tocht toch, constant op de rode en groene Bloso - heel ontechnisch)

Maar het kan hoor
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                        - los zand is met deze fiets moeilijker... Doordat ie veel wendbaarder is, lijkt de fiets minder stabiel in los zand. Maar dat kan ook zijn omdat ik de fiets nog niet zo goed ken. Ik merk wel dat ik sneller ga staan op de pedalen, het is nog wat wennen om goed te blijven zitten. Als ik meer blijf zitten, lijkt het me wel dat ik beter door het mulle zand heenkom...
                        - SRAM
                        Dat zou hoofdzakelijk door de banden kunnen komen, banden met minder profiel zullen veel stabieler rijden in mul zand, mijn setje met Furious Freds rijden ook pakken beter door mul zand dan Noby Nic's

Comment

Jij bent anders precies ook nog niet hier geweest Hier liggen genoeg heuvels waar jij bijvoorbeeld niet boven geraakt. Ook al is het de vlakke kempen, je kan hier iets uittekenen dat afzien is.
                          Last edited by ; 03/05/2011, 11:37.

Comment

• Beta rijdt in z'n eigen provincie ook niet meer denk ik
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Beta rijdt in z'n eigen provincie ook niet meer denk ik
                              Ah, idd. Mijn conditie blijft goed, zonder dat ik ervoor moet trainen. Echt wel handig eigenlijk.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ah, idd. Mijn conditie blijft goed, zonder dat ik ervoor moet trainen. Echt wel handig eigenlijk.
                                Straf

Comment

Ik lees toch geen fietsverslagjes van jou?

Die van Roughneck zijn goed
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Beta zaagt alleen maar over fietsen, niet over fietsen.

Comment

Waarom moet ik daar verslagjes over neerpennen? Ik ga toch ook geen verslag schrijven over elke autorit over dit autoforum?
                                      Dat Roughneck eens iets post over die ritten met Jupke, tant pis. Of om aan te geven hoe het met zijn conditie gaat en hoe die verbetert, OK.
                                      Ik zie echt niet in waarom ik elke rit hier zou moeten neerpennen. Als er eens wat gebeurt onderweg, doe ik dat wel, anders niet.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Beta zaagt alleen maar over fietsen, niet over fietsen.
                                        De nagel op de kop. Ik heb altijd al meer interesse gehad in materiaal dan bv. in reviews over toertochten e.d. Niet dat ik niet graag rijd natuurlijk, maar het is niet omdat je met iets bezig bent, dat je er ook veel over kwijt wil.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Om deze zomer te biken in het buitenland zat ik te denken aan een MK protection achteraan. Kwestie van nog genoeg grip te hebben als ik naast droge 'gravel' door bos of natte passages moet. Maar zou de X-king geen betere keuze zijn voornamelijk naar rolweerstand toe, of is dat verschil niet zo groot..?

Comment

Working...
                                          X