Iemand al eens in deze winkel geweest? Die Trek 8000 kost hier overal ook 1699 euro, maar bij Salden na die Kaaymankorting maar 1349 euro, dat is toch wel een serieus verschil
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichtenhttp://www.salden.nl/default.asp?pid...367&catid=2971
Iemand al eens in deze winkel geweest? Die Trek 8000 kost hier overal ook 1699 euro, maar bij Salden na die Kaaymankorting maar 1349 euro, dat is toch wel een serieus verschil
Vandaag m'n langste rit in 6 maanden gedaan, ondanks de wind waren de beentjes (naar mijn doen dan, het was m'n 5e ritje dit jaar ) behoorlijk goed. Vertrokken richting Ooigem, naar Kortrijk, Bellegem, Kooigem, Sint Denijs , Kortrijk , terug naar Desselgem en nog naar Waregem om dan terug naar huis te rijden , goed voor 84 km ( de laatste 40 waren de makkelijkste , op sommige momenten kon je makkelijk tegen de 40 rijden ) , 438hm en een gemiddelde van 24.2 , ik was kontent want voelde me bijlange nog niet leeg. Wat betreft Sint denijs, Kooigem, Bellegem , ik ben geschrokken van de mooie bloso routes daar, prachtige landschappen en behoorlijk op en neer , mooie mtb tracks , een streek die ik zeker opnieuw ga bezoeken ! Minpunt was dat ik de laatste 15 km echt behoorlijk heb afgezien aan mijn rechterhand, in september heb ik aan 2 vingers een peestenolyse en z-plasty moeten laten doen en blijkbaar is dit nog steeds niet 100%... hopelijk zal dit beteren want lange ritten zijn op die manier voor mij niet te doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichtenhttp://www.salden.nl/default.asp?pid...367&catid=2971
Denk dat het daar soms serieus druk kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenProblems: Een tijdje geleden gezien dat er een slag in mijn wiel zat, volgens mijn fietsmaker te wijten aan een band die hem nog moest zetten en dus niks aan de velg. Toch, ook op andere banden is er nog steeds een slag (wel minder) maar bij echt hard geblazen banden voel je het soms zelf. Uiteraard wil ik dit niet maar bij wie laat ik het best oplossen? Moet dat wiel bij een speciaalzaak binnen of best mijn eigen fietshandelaar (die het schijnt te minimaliseren) ?Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenConti bandjes ? Ik heb de indruk dat die daar gevoelig voor zijn, ik heb de mijne ook goed moeten voorzien van zeepsop tegen dat ze mooi op de velg sprongen en bij één wiel heb ik ze 2 keer er mogen terug afhalen eer er geen slag meer inzat... op m'n voorste zit ook nog een heel klein slagje en het is zeker m'n wiel niet... Met Shwalbes heb ik dit eigenlijk nooit voorgehad.
Je buitenband insmeren met Dreft en de banden oppompen tot maximumdruk zodat je de banden (vouw -of draadband) in je velg hoort springen. Daarna laat je je banden terug leeglopen en pomp je ze op tot de gewenste druk en nu zou de band correct moeten liggen.
Maar je bent zeker dat 't niet aan je velg ligt he? Heb je je velg al eens laten spinnen zonder binnen - of buitenband erop? Loopt je velg dan perfect recht?
Comment
-
Gisteren en vandaag alweer goed gefietst, amai
Gisteren was eigenlijk puur ontspanning. Althans in het begin, naarmate we dichter bij het einde kwamen was het eerder competitie
Een ritje op de weg, ik als enigste met de MTB, de rest (6-tal personen) met de koersfiets. Een mooi tochtje van 60 km met een gemiddelde van 27 per uur, dus dat gaat al. De benen waren redelijk goed eigenlijk.
Vandaag was het in Herselt te doen. Dit was de terreindoop van mijne nieuwe fiets. Ik had om kwart na 8 daar met een kameraad afgesproken, die kwam blijkbaar niet opdagen. Eventjes later mijne baas tegengekomen met zijn MTB club (de dabbers uit Overpelt ), dus maar besloten met hen mee te rijden. Ik vroeg me natuurlijk af of ik ze ging kunnen volgen, maar dat bleek geen probleem. In het begin lag het tempo op net geen 22 per uur. Vlotjes vol te houden.
Wat een stoftocht zeg... helaas niet superveel single tracks, redelijk wat asfalt, maar toch een paar leuke passages. Het slechtste stuk was langs de nete, daar waren 300 tractoren gepasseerd, maar de grond leek op beton. Bijna uit elkaar getrild op dat stuk
Vervolgens langs het kasteel van Westel, daar de bossen in voor nog wat leuke stukken, en wat kleine hellingkjes.
Mijne baas had me al snel voorgelaten, het ging 'm vandaag niet zo goed, dus ik heb met de rest van de groep meegereden. Het tempo lag voor hen redelijk hoog, voor mij eigenlijk wat te laag. 7 km voor het einde dus gezegd tegen die mannen dat ik wat sneller ging fietsen, een paar zeiden dat ze gingen volgen. Op de eerstvolgende helling ze allemaal uit het wiel gereden (een hellend vlak van een dikke 100 meter) en ik heb ze niet meer teruggezien. Met zo'n carbon fiets klim je merkelijk sneller!
Op het einde de tocht afgesloten met een gemiddelde van 24 per uur. Ik heb toch nog hard moeten trappen om dat gemiddelde op te krikken. Maar al bij al een zeer voldaan gevoel.
Onder druk van de rest kon ik helaas niet anders dan me aan te sluiten bij de club (met bijpassende tenu), dus over een paar weken ben ik ook een overpeltse dabber
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenGisteren en vandaag alweer goed gefietst, amai
Gisteren was eigenlijk puur ontspanning. Althans in het begin, naarmate we dichter bij het einde kwamen was het eerder competitie
Een ritje op de weg, ik als enigste met de MTB, de rest (6-tal personen) met de koersfiets. Een mooi tochtje van 60 km met een gemiddelde van 27 per uur, dus dat gaat al. De benen waren redelijk goed eigenlijk.
Vandaag was het in Herselt te doen. Dit was de terreindoop van mijne nieuwe fiets. Ik had om kwart na 8 daar met een kameraad afgesproken, die kwam blijkbaar niet opdagen. Eventjes later mijne baas tegengekomen met zijn MTB club (de dabbers uit Overpelt ), dus maar besloten met hen mee te rijden. Ik vroeg me natuurlijk af of ik ze ging kunnen volgen, maar dat bleek geen probleem. In het begin lag het tempo op net geen 22 per uur. Vlotjes vol te houden.
Wat een stoftocht zeg... helaas niet superveel single tracks, redelijk wat asfalt, maar toch een paar leuke passages. Het slechtste stuk was langs de nete, daar waren 300 tractoren gepasseerd, maar de grond leek op beton. Bijna uit elkaar getrild op dat stuk
Vervolgens langs het kasteel van Westel, daar de bossen in voor nog wat leuke stukken, en wat kleine hellingkjes.
Mijne baas had me al snel voorgelaten, het ging 'm vandaag niet zo goed, dus ik heb met de rest van de groep meegereden. Het tempo lag voor hen redelijk hoog, voor mij eigenlijk wat te laag. 7 km voor het einde dus gezegd tegen die mannen dat ik wat sneller ging fietsen, een paar zeiden dat ze gingen volgen. Op de eerstvolgende helling ze allemaal uit het wiel gereden (een hellend vlak van een dikke 100 meter) en ik heb ze niet meer teruggezien. Met zo'n carbon fiets klim je merkelijk sneller!
Op het einde de tocht afgesloten met een gemiddelde van 24 per uur. Ik heb toch nog hard moeten trappen om dat gemiddelde op te krikken. Maar al bij al een zeer voldaan gevoel.
Onder druk van de rest kon ik helaas niet anders dan me aan te sluiten bij de club (met bijpassende tenu), dus over een paar weken ben ik ook een overpeltse dabber
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenWilden die u nog als lid als je ze meteen allemaal uit het wiel rijdt?
Achteraf hebben we ons neergezet op het voetbalplein in Herselt om nog wat te drinken - heerlijk in het zonneke - en er werd gezegd dat het tempo toch hoger lag als anders.
De ene suggereerde dat hij geen flauw idee had wat er veranderd was, buiten dat er iemand nieuw meereed
"sorry"
Ik moet wel zeggen, een paar keren de kop genomen, en er een serieuze trek aan gegeven, meteen heel de groep uit elkaar
Maar 't was een zeer leuke groep - misschien niet de snelsten der snelsten, maar toch fijn als je in groep kunt gaan.
Ik moet ze al eens meepakken naar de route in Herentals
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenPcies
Achteraf hebben we ons neergezet op het voetbalplein in Herselt om nog wat te drinken - heerlijk in het zonneke - en er werd gezegd dat het tempo toch hoger lag als anders.
De ene suggereerde dat hij geen flauw idee had wat er veranderd was, buiten dat er iemand nieuw meereed
"sorry"
Ik moet wel zeggen, een paar keren de kop genomen, en er een serieuze trek aan gegeven, meteen heel de groep uit elkaar
Maar 't was een zeer leuke groep - misschien niet de snelsten der snelsten, maar toch fijn als je in groep kunt gaan.
Ik moet ze al eens meepakken naar de route in Herentals
Was toertocht in Poederlee en die deed een heel stuk van die route. Incl heen en terug met de fiets dik 80 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichtenn/o maar daarom rij ik altijd alleen. Geen gedoe met in/uit wiel, volgen/lossen, tempo etc. Gewoon op mijn eigen tempo genieten van het zonneke, voor de moment vind ik dat prima
Als snelheid en prestaties er totaal niet toe doen is dat iets anders natuurlijk.
Ik geniet evenveel van een tochtje alleen als van rijden in groep maar zelfs al rij ik alleen ben ik toch nog steeds ietwat competitief bezig, aard van het beestje zeker?
Comment
-
Mooie fotos, vanwaar is dit ? En zoveel remmen, das toch nie nodig
Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten+1; Zeep is het wondermiddel
Je buitenband insmeren met Dreft en de banden oppompen tot maximumdruk zodat je de banden (vouw -of draadband) in je velg hoort springen. Daarna laat je je banden terug leeglopen en pomp je ze op tot de gewenste druk en nu zou de band correct moeten liggen.
Maar je bent zeker dat 't niet aan je velg ligt he? Heb je je velg al eens laten spinnen zonder binnen - of buitenband erop? Loopt je velg dan perfect recht?
Comment
-
zal heir ook eens mijn nieuw speeltje opzetten, zie nu pas dit topic!
ben vooral actief in de regio w-vl , overal waar een toertocht is eigenlijk
mijn vorige was een granville( waar mijn vader nu mee rijd)
en nu heb ik deze aangeschaft en ik moet zeggen, rijd perfect
eerste keer dat ik een carbon fiets neem, wat een verschil!
Uploaded with ImageShack.us
s-ram x9 groep
magura durin voorvork
dt swiss wielen ( tubeless)
Comment
-
Proficiat! Veel rijplezier ermee.
Is zo'n beetje de opvolger van de mijne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenProficiat! Veel rijplezier ermee.
Is zo'n beetje de opvolger van de mijne.
tevreden van de uwen?
Comment
Comment