Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Gisterenmorgen tegen rond 8u vertrokken richting Waregem om daar op de baan richting Anzegem op de “waterhoek route” te komen, dit is in principe een lus van ongeveer 50km in een aardige streek, via Anzegem, Gijzelbrechtem, Kerkhove, Ruien, Avelgem ( langs de schelde ) , moen, Zwevegem en dan terug richting Tiegem ( tiegem berg ) , Ingooigem en terug Waregem. Pittig windje die het best lastig maakte, zo nu en dan een stukje erbij gepakt die ik kende, ook langs de schelde even door blijven rijden tot in Spiere Helkijn en terug. In Moen had ik zo’n kleine 65km op de teller toen ik op het plaatselijke crosparcours een helling wilde oprijden voelde ik iets scheuren in mijn handpalm , verkrampt van de pijn toch nog verder gereden, toen ik echter in Waregem kwam was het gewoon niet meer doenbaar en heb ik de laatste 15 continu met één had gereden… thuisgekomen 91km op de teller en redelijk leeg…
    Gisterennamiddag vormde zich een stevige harde knobbel in mijn handpalm en ik vreesde, gezien mijn verleden, al voor het ergste, deze morgen vroeg naar de kliniek en na een echo blijkt m’n peeskapselbaan van mijn ringvinger gescheurd, op zich niet zo erg maar minstens 3 a 4 weken geen krachten opzetten... Daar gaan mijn plannen voor de Herdermarathon die ik voor het eerst wilde rijden komende zaterdag … Binnen enkele weekjes ook 5 dagen naar de Eifelstreek in Duitsland, het zal wandelen worden ipv fietsen dus
    Damn das echt wel balen, wel een bizarre blessure, je moet toch serieus aan het stuur getrokken hebben dan toch. Ik ken het gevoel, ben al van September vorig jaar aan het sukkelen van de ene in de andere blessure, het mag nu zo stilaan echt wel stoppen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Damn das echt wel balen, wel een bizarre blessure, je moet toch serieus aan het stuur getrokken hebben dan toch. Ik ken het gevoel, ben al van September vorig jaar aan het sukkelen van de ene in de andere blessure, het mag nu zo stilaan echt wel stoppen...
      Het was vrij onschuldig, het grootste probleem is dat dit peescapsel sinds mijn operatie in september klaarblijkelijk nog steeds niet 100% genezen is... nu mijn vingers hebben al wat renovatiewerken gekend de laatste 15 jaar... er zitten niet veel originele onderdelen meer in namelijk , er zitten in mijn rechterhand nog slechts 2 originele vingerpezen en dat is in mijn wijsvinger en middenvinger, al de rest komt uit mijn knieen en voorarmen , nu blijkbaar zal het allemaal nog meevallen, veel bewegen zodat de pees niet aangroeid aan het capsel maar zonder te belasten is het devies...
      Zo zagen m'n pink en ringvinger enkele maanden terug nog uit ( niet voor gevoelige kijkers ) :

Last edited by Audidriver; 16/05/2011, 22:12.

Comment

• Jawadde.

Als je dan nu terug iets voelt heb je toch direct terug schrik, nee?

Hoe kwam het dat die operatie nodig was?

Comment

• amaai, waar heb je daarmee ingezeten.

Comment

• Pfff... was dat man?

Comment

• Toen ik 17 was heb ik een ongeval gehad met een paneelcircelzaag ( gestruikeld in de buurt van een draaiende machine en pats met m’n hand op het zaagblad…) , toen waren zowel m’n pink, ringvinger en duim er volledig af, m’n middenvinger was gebroken en de binnenpees was door, de enige ongeschonden vinger was m’n wijsvinger. Ik heb toen op bijna 2 jaar tijd 6 operaties gehad met allerlei overplantingen van pezen, bot en huid, titanium pennen enz… om er iets terug kunnen van maken ( en dat is eigenlijk gezien het toen was schitterend gelukt ! ) . Om je een idee te geven, ik heb na het ongeval een operatie gehad waar twee chirurgen bijna 8u bezig zijn geweest, er zaten toen bijna 250 hechtingen in m’n hand… ik ben die mensen trouwens nog steeds heel dankbaar, m’n leven zou er heel anders uitgezien hebben mochten ze dit niet zo kunnen oplossen hebben !
              In die eerste 2 jaar heb ik ruim 700 kinesessies gehad, ik kan je verzekeren dat pijn relatief is… gelukkig dat je pijn snel vergeet, dat is ook zo.
              In de laatste 15 jaar heb ik echter nog een drietal operaties ondergaan waarbij eigenlijk telkens hetzelfde probleem terugkomt, littekenweefsel heeft altijd de neiging om te krimpen waardoor er enorme spanning op m’n vingers gaat staan en ik deze absoluut niet meer kan strekken, dit kan ik trouwens bij m’n pink en ringvinger nog steeds niet en zal ik ook nooit meer kunnen, ik kan ietsjes verder dan op de foto meer niet. Een ander probleem is dat m’n pezen altijd de neiging hebben om vast te groeien aan de peescapsels ( de geleidingskabels zeg maar ), dit moet dan zoals enkele maanden terug worden losgesneden, dit is wat je ziet op de foto ( vingers staan wel een beetje krom maar dat heb ik nooit erg gevonden).
              Vandaag is de pijn en de knobbel zo goed als verdwenen, het zal dus nogal meevallen maar ik ga me toch beperken tot wat ritjes langs het kanaal de eerstkomende maand….

Comment

Toen ik 17 was heb ik een ongeval gehad met een paneelcircelzaag ( gestruikeld in de buurt van een draaiende machine en pats met m’n hand op het zaagblad…) , toen waren zowel m’n pink, ringvinger en duim er volledig af, m’n middenvinger was gebroken en de binnenpees was door, de enige ongeschonden vinger was m’n wijsvinger. Ik heb toen op bijna 2 jaar tijd 6 operaties gehad met allerlei overplantingen van pezen, bot en huid, titanium pennen enz… om er iets terug kunnen van maken ( en dat is eigenlijk gezien het toen was schitterend gelukt ! ) . Om je een idee te geven, ik heb na het ongeval een operatie gehad waar twee chirurgen bijna 8u bezig zijn geweest, er zaten toen bijna 250 hechtingen in m’n hand… ik ben die mensen trouwens nog steeds heel dankbaar, m’n leven zou er heel anders uitgezien hebben mochten ze dit niet zo kunnen oplossen hebben !
                In die eerste 2 jaar heb ik ruim 700 kinesessies gehad, ik kan je verzekeren dat pijn relatief is… gelukkig dat je pijn snel vergeet, dat is ook zo.
                In de laatste 15 jaar heb ik echter nog een drietal operaties ondergaan waarbij eigenlijk telkens hetzelfde probleem terugkomt, littekenweefsel heeft altijd de neiging om te krimpen waardoor er enorme spanning op m’n vingers gaat staan en ik deze absoluut niet meer kan strekken, dit kan ik trouwens bij m’n pink en ringvinger nog steeds niet en zal ik ook nooit meer kunnen, ik kan ietsjes verder dan op de foto meer niet. Een ander probleem is dat m’n pezen altijd de neiging hebben om vast te groeien aan de peescapsels ( de geleidingskabels zeg maar ), dit moet dan zoals enkele maanden terug worden losgesneden, dit is wat je ziet op de foto ( vingers staan wel een beetje krom maar dat heb ik nooit erg gevonden).
                Vandaag is de pijn en de knobbel zo goed als verdwenen, het zal dus nogal meevallen maar ik ga me toch beperken tot wat ritjes langs het kanaal de eerstkomende maand….
                Amai man, dat zijn serieuze dingen.

Comment

• 't Was te denken dat die snel verkocht ging zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=91412

't Was te denken dat die snel verkocht ging zijn.

Ik wil er ook eentje

Niets meer gehoord van die andere kerel, volgens mij heeft er iemand 1300 euro geboden

Comment

Toen ik 17 was heb ik een ongeval gehad met een paneelcircelzaag ( gestruikeld in de buurt van een draaiende machine en pats met m’n hand op het zaagblad…) , toen waren zowel m’n pink, ringvinger en duim er volledig af, m’n middenvinger was gebroken en de binnenpees was door, de enige ongeschonden vinger was m’n wijsvinger. Ik heb toen op bijna 2 jaar tijd 6 operaties gehad met allerlei overplantingen van pezen, bot en huid, titanium pennen enz… om er iets terug kunnen van maken ( en dat is eigenlijk gezien het toen was schitterend gelukt ! ) . Om je een idee te geven, ik heb na het ongeval een operatie gehad waar twee chirurgen bijna 8u bezig zijn geweest, er zaten toen bijna 250 hechtingen in m’n hand… ik ben die mensen trouwens nog steeds heel dankbaar, m’n leven zou er heel anders uitgezien hebben mochten ze dit niet zo kunnen oplossen hebben !

Damn, dat klinkt niet goed.
                      spoedig herstel toegewenst.

Comment

• Ik had al veel goed gehoord over de toertocht in Eksel die begin dit jaar heeft plaatsgevonden. Na veel zoeken uiteindelijk toch een Gpstrack op internet gevonden en vorige week maandag de rit eens nagereden. Het was niet koud, maar het heeft eigenlijk heel de tijd geregend... Ik kwam 's middags terug en het had hier zo goed als niet geregend, terwijl ik 20 km verder de hele tijd in de regen heb gefietst.
                        Op een gegeven moment was ik dat beu, dus ben ik maar teruggefietst.
                        Nu, dat parcours was schitterend. Langs het militair domein af, schitterende single tracks, heerlijke afdalingen... maar zo'n afdaling in de regen is tricky... Kijken waar je rijdt is één ding, maar mijne bril wasemde aan door de regen en ik moest op mijne GPS kijken waar ik naartoemoest, ik versta nog altijd niet dat ik niet op mijne bek gegaan ben
                        Maar ik zat dus met een onvoldaan gevoel.
                        Dus ikke gisterenavond terug, maar enkel het parcours met de schitterende single tracks. Amai, wat heb ik me daar weer kunnen uitleven.. Bergop, bergaf, draaien, klimmen, los zand, allemaal aanéén te rijgen door gewoon een bospad te volgen.
                        Op een gegeven moment hoor ik me toch lawaai, ik stop dus. Ik zat in het midden van de bos, redelijk goed verscholen. Ineens 30 meter voor mij, links van mij en achter mij tanks (of van die dingen met 8 wielen), dus ik was blijkbaar op het militair domein gesukkeld,, die mannen waren daar een oefening aan het doen.
                        Ik wist dus maar niks beter als me daar een kwartier heel erg koest te houden, en toen die mannen weg waren, ikke ook heel snel weg

Maar nu zit ik dus nog altijd met dat onvoldaan gevoel, ik heb nog niet alles kunnen doen, dus als het weer morgen mee zit ga ik terug

Comment

• Dit week-end is het ook weer toertocht in Lommel, ik zal present zijn voor de 40 km.

Comment

• Ik heb een vraagje aan de kenners.
                            Ik ben op zoek naar een witte zadelpen maar de keuze lijkt hierin maar zeer beperkt te zijn. Zelf heb ik reeds aan eentje van FSA of Ritchey gedacht met een lichte voorkeur voor de FSA.
                            Waarom FSA, omdat het balhoofdstel en het stuur origineel op mijn mtb ook al van FSA zijn en daarom dacht ik aan deze zadelpen.
                            Goede keuze (prijs - kwaliteit) of liever niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Ik heb een vraagje aan de kenners.
                              Ik ben op zoek naar een witte zadelpen maar de keuze lijkt hierin maar zeer beperkt te zijn. Zelf heb ik reeds aan eentje van FSA of Ritchey gedacht met een lichte voorkeur voor de FSA.
                              Waarom FSA, omdat het balhoofdstel en het stuur origineel op mijn mtb ook al van FSA zijn en daarom dacht ik aan deze zadelpen.
                              Goede keuze (prijs - kwaliteit) of liever niet?
                              FSA maakt deftig gerief. Toen ik "witte zadelpen" las, dacht ik ook meteen aan een FSA of Ritchey.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                FSA maakt deftig gerief. Toen ik "witte zadelpen" las, dacht ik ook meteen aan een FSA of Ritchey.
                                Het is dat wat ikzelf ook al dacht en heb daarom ook niet het gevoel dat ik een echte miskoop zou doen met de FSA zadelpen maar wou hier toch eerst ff horen.

Wat ik me ook nog afvraag, bij mijn zoektocht naar een zadelklem vind ik maten 31,8 en 34,9. Welke is de geschikte maat voor een zadelpen van 31,6?

Comment

• Voor die klem moet je de diameter van de buis zelf kennen, i.e. niet van de pen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                    Voor die klem moet je de diameter van de buis zelf kennen, i.e. niet van de pen.
                                    Okido.

Comment

• Hmm, daarnet gemerkt dat er een oliefilm hangt op mijn linkervorkpoot.
                                      Van vorige week is er niet meer mee gereden, toen heb ik niks gemerkt. Hij veert nu ook makkelijker precies.
                                      Ik zou denken dat hij dan ook luchtdruk verloren is? Olie en lucht zitten toch in gescheiden circuits, of heb ik het verkeerd?
                                      Maar bon, de dichting zal dus versleten zijn, is dat zelf te vervangen of begin ik daar beter niet aan?

Comment

• Welke vork? Sommige vorken verliezen een beetje olie.

Comment

• Dag kindjes, ben hier ook nog eens

Heb een 29er testbike, daarnet een toerke gedaan op mijn plaatselijk (vrij technisch) rondje van ong. 15' en meteen (dus met nul km gewenning) mijn beste tijd verbeterd met 20"

Wat meest opviel : betere grip in de bochten (groter contactoppervlak ?), hogere snelheid rechtdoor, meer comfort. Ik vrees dat het een dure testrit was...

Comment

Working...
                                          X