Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Ik heb een ander stuur nodig voor mijne MTB, wat kunnen jullie me aanraden?
    Het oorspronkelijke stuur op mijne mountainbike was perfect, echter mijn handvaten waren te klein (mijn handen schuurden tegen mijn versnellingen aan)
    De fietsenmaker kon mijn versnelling enz. echter niet verplaatsen, dus hij moest een groter stuur monteren.
    Nu is dat stuur TE groot - da's bijna een roer.

Dus ik wil daar een ander stuur op hebben.
    Wat is goed?
    Kan je daar geen stuk afzagen?

Ik heb dat bij het mijne gedaan, was 76 cm of zo, heb alles wat naar binnen gezet en langs 2 kanten dik 3cm afgezaagd, zit nu net onder de 70 cm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
      Ik heb een ander stuur nodig voor mijne MTB, wat kunnen jullie me aanraden?
      Het oorspronkelijke stuur op mijne mountainbike was perfect, echter mijn handvaten waren te klein (mijn handen schuurden tegen mijn versnellingen aan)
      De fietsenmaker kon mijn versnelling enz. echter niet verplaatsen, dus hij moest een groter stuur monteren.
      Nu is dat stuur TE groot - da's bijna een roer.

Dus ik wil daar een ander stuur op hebben.
      Wat is goed?
      Als dat stuur op zich OK is, kan je fietsenmaker het ook inkorten hé, zeker als het een alu exemplaar is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Als dat stuur op zich OK is, kan je fietsenmaker het ook inkorten hé, zeker als het een alu exemplaar is
        Inderdaad, gewoon inkorten. Een carbon stuur (of andere carbononderdelen) kan je trouwens ook even probleemloos als alu verspanen hoor.

Comment

• Voila, 't is de Giant geworden bij Salden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Al gehoord van een uitvinding genaamd de telefoon ??

wat die binnen plaatjes in de schoenen betreft, vind het vreemd dat die niet bij de spd kit zitten , maar meestal zitten die ook in elke schoen, enfin ik heb enkel ervaring met Shimano en Specialized schoenen natuurlijk.
            Mja I know... net eve de plaatselijke fietsewinkels afgegaan, nergens te vinden en bestellen kan een tijd duren + duur als ze enkel dit moeten bijbestellen.

Dan maar eve gebeld naar decathlon, kan ze daar gaan afhalen, maar ik geraak er dan pas vrijdag en wou donderdag voor de eerste keer testen met klikpedalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
              Beter wat te klein dan te groot. Ken er die ne meter 80 zijn en gereden hebben op ne small omwille van het gewicht en wendbaarheid. Ik ben 1m80 en ik ne medium.
              Volledig mee akkoord. Nu, een small zou ik toch niet nemen hoor. Te klein bestaat wel degelijk.
              Als het is om te spelen, onnozel te doen en niet om hele marathons te doen, neem je zeker beter een kleinere maat. Wendbaarheid en zo ...
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Nog even gemeten, lengte tussen de benen is 80-81cm. Nog altijd 18" Jakkel?
                De lengte van het bovenlichaam speelt ook mee natuurlijk. Kan je wel enigszins aanpassen door met de lengte van de stuurpen te spelen, maar dan wijzig je het karakter van de fiets ook wel een beetje.
                Nu, zo lang de verhoudingen van je lichaam normaal zijn, kan je daar idd op voort gaan, no prob.
                Ook opletten met maten van verschillende merken vergelijken. De ene 18" is de andere niet. Of bv. ook: bij Cannondale meet een M 17", hoewel die qua lengte eerder overeen komt met een 18" elders.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Voila, 't is de Giant geworden bij Salden!
                  Nice. Die Talon 0 is een knappe fiets.
                  Ik vind wel niet direct de geometrie terug op de site van Giant.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb al wat cannondales te koop gezien met Magura hydraulische remmen, is dat goed, slecht, vervelend,gemakkelijk, makkelijk vervangbaar door kabelremmen...?

-Edith zegt me te vermelden dat ik hydraulische V-brakes bedoel, geen schijfremmen-
                    Last edited by ; 01/06/2011, 11:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Ik heb al wat cannondales te koop gezien met Magura hydraulische remmen, is dat goed, slecht, vervelend,gemakkelijk, makkelijk vervangbaar door kabelremmen...?

-Edith zegt me te vermelden dat ik hydraulische V-brakes bedoel, geen schijfremmen-
                      Elk onderdeel is makkelijk te vervangen, niet moeilijker dan een ander zadel monteren...

De vraag is alleen : waarom zou je die hydraulische Magura's (met een steengoede reputatie uit het pre-schijfremtijdperk en betere remkracht tov V-brakes) eraf willen doen ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        De vraag is alleen : waarom zou je die hydraulische Magura's (met een steengoede reputatie uit het pre-schijfremtijdperk en betere remkracht tov V-brakes) eraf willen doen ??
                        Niet hoofdzakelijk, ik had geen idee wat de reputatie of kwaliteit van die remmen is/was.

Ik heb ook bedenkingen bij:
                        Als je een band moet vervangen, geeft dat geen problemen? (V-brakes leg je gewoon open)

Afstellingsmogelijkheden?

Zijn dat speciale rempadjes ofzo?

Ik heb een fiets met hydraulische schijfremmen en ik vind het gevoel van strakke V-brakes aangenamer op de weg.

Comment

Niet hoofdzakelijk, ik had geen idee wat de reputatie of kwaliteit van die remmen is/was.

Ik heb ook bedenkingen bij:
                          Als je een band moet vervangen, geeft dat geen problemen? (V-brakes leg je gewoon open)

Afstellingsmogelijkheden?

Zijn dat speciale rempadjes ofzo?

Ik heb een fiets met hydraulische schijfremmen en ik vind het gevoel van strakke V-brakes aangenamer op de weg.
                          Ik ben al jaren tevreden van hydraulische Magura velgremmen. Net zoals bij V-brake kan je die ook gewoon open leggen (is zelfs een beter systeem dan V-brakes, waar je moet liggen prutsen om dat terug in te haken). De remblokjes "klikken" er ook gewoon in en uit bij Magura, zonder opnieuw te moeten afstellen.
                          Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Ik heb al wat cannondales te koop gezien met Magura hydraulische remmen, is dat goed, slecht, vervelend,gemakkelijk, makkelijk vervangbaar door kabelremmen...?

Er gaat maar één ding boven HS33 van Magura en dat zijn goede schijfremmen.

Comment

Comment

en dan nog
                                maar ja, schijfremmen zijn nu "de norm"

Comment

• Op de mountainbikes uit mijn budgetklasse, waren het alleen maar schijfremmen die je kon verkrijgen =\

Comment

Op de mountainbikes uit mijn budgetklasse, waren het alleen maar schijfremmen die je kon verkrijgen =\
                                    Ik zoek dan ook een fiets van eind de jaren 90, begin 2000, toen waren schijfremmen pas op de markt enz.

Comment

Ik zoek dan ook een fiets van eind de jaren 90, begin 2000, toen waren schijfremmen pas op de markt enz.
                                      Ik had het op Flupke, sry

Comment

• Ik ben enorm tevreden van mijn schijfremmen, ik geloof dat ik Formula R1 heb...
                                        Die remkracht is enorm vergeleken met mijn vorige schijfremmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                          en dan nog
                                          maar ja, schijfremmen zijn nu "de norm"
                                          Dat is inderdaad het jammere aan de zaak. De meeste top-vorkjes die je nu kan kopen, zijn zelfs niet meer te verkrijgen met V-brake nokken.

Comment

Working...
                                          X