Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou iets willen veranderen aan mijn fiets, vooral qua looks eigenlijk.
    Ik had eraan gedacht om alle schroefjes in het rood te vervangen (kettingblad, derailleurs en eventueel drinkbushouders/voorbouw), en ook de zadelpenklem. Het balhoofd is al rood, dus dat zou mooi uitkomen denk ik.
    Nu, dat is allemaal nogal duur voor hetgeen het is, heeft er iemand een goed (online) adresje waar dat betaalbaar is? Gewicht interesseert me niet, ik zou nog liever stalen schroeven hebben voor de stevigheid, maar dat kunnen ze niet rood anodiseren.
    Of heeft er iemand andere tips om het uiterlijk wat op te waarderen (diep in mij schuilt een tuner denk ik )?

Beste foto die ik kan vinden, ondertussen zijn de wielen/pedalen/remschijven/banden wel veranderd.
    Last edited by ; 01/06/2011, 14:09.

Comment

• KCNC en Hope hebben wel wat gekleurd degelijk spul. Als je met boutjes gaat beginnen, mag je dit gemakkelijk op 100+ euro rekenen voor een paar aanpassingen.

Als je met kleurtjes begint is het belangrijk dat je niet verschillende tinten gaat mengen. Daarom dat ik voor bijvoorbeeld snelspanners van Hope heb gekozen ipv KCNC, ook al zijn die laatste lichter. Ook heb ik daarom in m'n stuurpen titanium boutjes gedraaid ipv goudkleurige.

Comment

• Kijk, dat vind ik dus veel te veel geld, dat is het me niet waard.
        Best bij de zadelpenklem houden dan (al ga ik daar ook geen Hope o.i.d. kiezen, dat is me geen 20 euro waard), en misschien een ander zadel plaatsen (Selle Italia met de rode streep bijvoorbeeld).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Kijk, dat vind ik dus veel te veel geld, dat is het me niet waard.
          Best bij de zadelpenklem houden dan (al ga ik daar ook geen Hope o.i.d. kiezen, dat is me geen 20 euro waard), en misschien een ander zadel plaatsen (Selle Italia met de rode streep bijvoorbeeld).
          Doe de zadelklem en de snelspanners van de wielen. Allebei in een wip geïnstalleerd en dat gaat mooi staan. Een ook nog redelijk makkelijk te vinden.
          Daarbij ook nog eens allerlei bouten gaan vervangen, zou ik er wat over vinden. Een paar rode accenten zou perfect zijn.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bestaan er eigenlijk witte (geen zilverkleurige) snelspanners?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Ik zou iets willen veranderen aan mijn fiets, vooral qua looks eigenlijk.
              Ik had eraan gedacht om alle schroefjes in het rood te vervangen (kettingblad, derailleurs en eventueel drinkbushouders/voorbouw), en ook de zadelpenklem. Het balhoofd is al rood, dus dat zou mooi uitkomen denk ik.
              Nu, dat is allemaal nogal duur voor hetgeen het is, heeft er iemand een goed (online) adresje waar dat betaalbaar is? Gewicht interesseert me niet, ik zou nog liever stalen schroeven hebben voor de stevigheid, maar dat kunnen ze niet rood anodiseren.
              Of heeft er iemand andere tips om het uiterlijk wat op te waarderen (diep in mij schuilt een tuner denk ik )?
              Ik snap niet dat iemand enkel voor de looks wijzigingen wil aanbregen aan z'n mtb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                Bestaan er eigenlijk witte (geen zilverkleurige) snelspanners?
                Google, first hit

Comment

• Snelspanners zijn al van DT Swiss, dus rood.
                  Wel niet geanodiseerd, maar goed.
                  Zadelpenklem ga ik waarschijnlijk wel doen, voor 5 euro heb ik er zo één, maar 20 euro ga ik daar nooit aan geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Google, first hit
                    Deze had ik eerder ook al gevonden maar veel andere mogelijkheden zijn er precies niet.

Comment

Ik snap niet dat iemand enkel voor de looks wijzigingen wil aanbregen aan z'n mtb.

Ik heb nooit beweerd dat dat niet mag. Ik heb gewoon gevraagd naar uw motivatie.

Vroeger kocht ik zelf ook wel geanodiseerde onderdelen. Meestal wel voor het lage gewicht van die onderdelen, maar dat kleurtje was wel altijd mooi meegenomen en maakte het geheel ook wel exclusiever. Op den duur zag je natuurlijk ook geanodiseerde onderdelen op goedkopere fietsen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Ik heb nooit beweerd dat dat niet mag. Ik heb gewoon gevraagd naar uw motivatie.

Vroeger kocht ik zelf ook wel geanodiseerde onderdelen. Meestal wel voor het lage gewicht van die onderdelen, maar dat kleurtje was wel altijd mooi meegenomen en maakte het geheel ook wel exclusiever. Op den duur zag je natuurlijk ook geanodiseerde onderdelen op goedkopere fietsen.
                        Euhhh... Ben ff nie mee. Heb je je niet vergist van quote?
                        Mijn antwoord was een reactie op een quote van JanC.

Comment

Eeeeeuuuuuhhhh.

'k ga zwijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Eeeeeuuuuuhhhh.

'k ga zwijgen.
                            Zwijg!

Comment

Euhhh... Ben ff nie mee. Heb je je niet vergist van quote?
                              Mijn antwoord was een reactie op een quote van JanC.
                              Laat maar, niet belangrijk. Ik dacht dat je mij een stek gaf.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Los daarvan, 'k snap dat eigenlijk echt niet dat je daar geld aan kan geven.

MTB is bij mij een brakbeest voor in de bossen te crossen, zal me worst wezen welke kleur accentje daar aan zit. Als ik kan kiezen zal ik wel voor het mooiste gaan natuurlijk maar nu hij zo staat zou ik daar optisch nooit iets aan veranderen denk ik, tenzij een sticker met m'n naam erop.

Comment

Los daarvan, 'k snap dat eigenlijk echt niet dat je daar geld aan kan geven.

MTB is bij mij een brakbeest voor in de bossen te crossen, zal me worst wezen welke kleur accentje daar aan zit. Als ik kan kiezen zal ik wel voor het mooiste gaan natuurlijk maar nu hij zo staat zou ik daar optisch nooit iets aan veranderen denk ik, tenzij een sticker met m'n naam erop.
                                  Is zoals een mooi paar velgen, M-pakket en dergelijke op een BMW zeker

Ik heb m'n Hopes ook andere afdekkapjes gegeven en dergelijke, tja.

Ik zou alleen nog een gouden trapas en zadelpenklem moeten hebben!
                                  Last edited by ; 01/06/2011, 22:01.

Comment

• Als je wil dat onderdelen een bepaald kleurtje hebben, wat is er mis met schilderstape en een spuitbus? (voor vijzen en moertjes lukt dat natuurlijk niet, maar voor een stuurpen, zadelpen of snelspanners ofzo toch wel?

Comment

Los daarvan, 'k snap dat eigenlijk echt niet dat je daar geld aan kan geven.

Ne schone sticker kan ook al wonderen doen.

Comment

• TT morgen gaat niet door.

Onze pa komt helpen met m'n afdak, had dat voorgesteld voor in de namiddag dan kon ik voor de middag gaan rijden. Enfin, ben ook wel blij dat het afdak af gaat geraken natuurlijk.

En zo erg is het nu ook weer niet,is hier achter de hoek en het merendeel van het parcours ken ik als m'n broekzak. Zal 's avonds wel een toerke gaan doen.

Comment

• Ik ga morgen eens kijken in Londerzeel. Iemand daar al gereden?
                                          Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Working...
                                          X