Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Of doen zoals een maat van mij: fietsen met een deftige ketting en een deftig slot vastmaken aan iets wat niet los kan. Die gast zijn fietsen stonden nooit zomaar los.
    Thuis ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
      Als ik uit mijn bedde kan, in Ath, 103km
      106, waarvan de laatste 30km zonder voorderrie, kooi afgebroken

Nu op naar Lustin, 19/06
      Super uitdagend parkoer in de buurt van Dinant
      En maybe rdhf

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Toon liever een bike babe uit uw collectie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Thuis ook?
            Dat bedoelde ik, thuis.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
              Toon liever een bike babe uit uw collectie
              Maar dan wel 1 die nogal goed weg kan met een mountainbike ook he.
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Daarnet oa. een Camelbak Classic 3l versie gekocht Direct gegaan voor de 3l versie, 1l-1.5l kan je gemak mee nemen in bidons, 3l is al wat moeilijker en zal zeker van pas komen bij de langere ritten of gewoon wanneer het snikheet is in de zomer maar zal zeker niet continu gebruikt worden.

38£ voor betaald en blijkbaar de laatsten gekocht want nu is het product weg van de site

Comment

• Ik had er zo één gekocht voor lange tochten in Oostenrijk.
                  Nog niet gebruikt eigenlijk, ik heb mijn drinkbussen constant bijgevuld aan van die bronnetjes. Da's ook direct warm op uw rug, in de zon.
                  Hopelijk komt hij ooit nog van pas.

Comment

• Het was gisteren vrij laat geworden, ik lag pas om kwart na 2 in mijn bed. De vriend van mijn moeder werd 60, zijn dochter werd 30, een gezamelijk feest met bijna 300 gasten.
                    Op een gegeven moment moest ik toch de knoop doorhakken want ik had afgesproken met Wim om vandaag in Langdorp te gaan MTB'en (Jupke zal Wim nog wel kennen)
                    Deze morgen liep de wekker af om 6h30, vermoeide ogen, vermoeide benen (eergisteren 50 km, de dag ervoor weer 30, het telt allemaal op...) maar wel veel zin!
                    Om kwart na 8 stond ik in Langdorp - heerlijk weer, droog parcours.
                    Jawadde, na 100 meter kregen we al een klim voorgeschoteld - nog koude, maar in mijn geval eerder slaapbenen!
                    Na die klim waren de benen al meteen wakker, want ze deden al behoorlijk pijn. En na 1 km was ik al vergeten hoelaat het gisteren geworden was, Wim legde al meteen een behoorlijk tempo voor de dag. Maar ik kon volgen.
                    Het parcours begon al meteen heel uitdagend, single tracks door de bos, met steile klimmetjes, technische afdalingen en soms afdalen tegen 40 per uur vlak langs de bomen.
                    (ik ben blij dat ik mijn oude stuur terug heb, veel beter en veel minder breed!)
                    Op een gegeven moment de weg schuin overgestoken, haaks afgeslagen de bos in, en meteen een klim van 80 meter voor de kiezen, het kleinste verzet was absoluut noodzakelijk om boven te geraken. Maar éénmaal boven ook weer een schitterende afdaling met een ondergrond die ze in die streek niet zo goed kennen, los zand!
                    Wim voor me had geluk, ineens schoot zijne fiets naar rechts, hij kon er maar net op blijven zitten of hij was 10 meter de bos ingeschoten, zo snel ging het. Hij had eventjes ne schrik gepakt
                    Ik zag het allemaal gebeuren, dus ik was iets voorzichtiger, maar mijn beurt kwam nog wel.
                    Kont naar achter, armen en fiets naar voor en zo maar laten gaan Ik denk dacht mijn achterste schijfrem afgezien heeft!
                    Het parcours had de ene na de andere uitdaging in petto, continue klimmen en afdalen, én dan allemaal op single tracks, heerlijk. De organisatie had op veel plaatsen ook stammen over de single tracks gelegd waar over gesprongen moest worden, één van de eerste keren had ik toch schrik voor een lekke band. Ik had de afstand slecht ingeschat door de zon, en ik sprong te vroeg, mijn achterwiel landde net op die stam, toen dacht ik dat het over was. Gelukkig heeft mijne band zich goed gehouden. Op het einde had ik het springen goed onder de knie, *hop* en met beide bandjes van de grond.
                    Ik was blij dat we aan de bevoorrading waren, want ik had toch al serieus diep moeten gaan om Wim te volgen. Een paar klimmetjes slecht genomen en als je dan net niet boven raakt is het afstappen, de fiets naar boven sleuren, en dan vertrekken. Zo heb je meteen 10 meter aan je broek en die achterstand kreeg ik maar moeilij dicht. Gelukkig was het snel bevoorrading, daar kon ik eventjes op adem komen, want ik was serieus diep gegaan.
                    Maar na de bevoorrading ging het een stuk beter. Wederom schitterende single tracks. Een zigzagafdaling waar we met 30 man naar beneden gingen (iedereen werd opgehouden door een opa op zijne fiets, hij had nochtans een spiegel op zijn MTB stuur gemonteerd!) en éénmaal bevrijd van opa ging iedereen ervoor. Na die afdaling een scherpe bocht links naar boven - ik had ze zo goed als gemist - dus ik moest zo goed als uit stilstand aan die klim beginnen. Jawadde, ik was blij toen ik boven was. Maar toen meteen weer een afdaling van los zand, en omdat ik buiten adem was van de klim mijn positie niet goed gekozen en teveel gewicht naar voren geplaatst. Ik voelde mijn achterwiel van de grond komen en als bij wonder schoten mijn klikpedalen tegelijk los, ik over mijn stuur met de neus richting afdaling. Mijne fiets schoot onder mij uit en ik kan niet zeggen hoe ik het voor mekaar heb gekregen, maar ik landde met beide voeten op de grond en omdat ik die snelheid had ben ik naar beneden moeten lopen. Ik kon mijne fiets boven terug gaan halen, dat was eventjes een schandemoment
                    Toen weer volop alles gegeven en uiteindelijk mijne collega bijgehaald - maar bij mij ging het goed, nu had Wim het moeilijk om te volgen.
                    Uiteindelijk na 41 km (en 420 Hoogtemeters) beiden groggy aangekomen.We hadden 19,9 of 20 per uur gemiddeld, al bij al nog acceptabel gezien de zeer vele single tracks.

Heerlijke tocht, deze ga ik nog eens doen.
                    Volgende week Mol!

Comment

Damn. Die wil ik wel eens tegenkomen in de bos. Ik fiets pardoes tegen een boom denk ik.
                      Er was vandaag in Langdorp een knappe griet... Lange blonde haren in een staartje, ontbloote schouders, zeer strak figuur en een mooie snoet. Ik schat ze 27 - 28.
                      Ze had alleen al een chaperonne bij op de fiets, maar die had ik er wel af kunnen rijden

Comment

Ze heeft schoensmeer in haar ogen gesmeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Ze heeft schoensmeer in haar ogen gesmeerd.
                          Was voor een photoshoot, dan mag dat hee

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Ik had er zo één gekocht voor lange tochten in Oostenrijk.
                          Nog niet gebruikt eigenlijk, ik heb mijn drinkbussen constant bijgevuld aan van die bronnetjes. Da's ook direct warm op uw rug, in de zon.
                          Hopelijk komt hij ooit nog van pas.
                          Om nog maar te zwijgen van het gewicht. Ik heb ooit een camelbak gebruikt maar nu eigenlijk nooit meer.

Comment

• Zo’n kameelrugje is anders toch wel handig, ik maak daar best veel gebruik van zeker als het zo warm is. Ik heb zo’n Rogue, daar kan je ongeveer 2.2 a 2.3 liter in kwijt wat het nog makkelijk draagbaar maakt op de rug, net voldoende plaats ook voor biba, trekkertjes, multitool, wat eten enz… Een grotere versie zou ik wel niet moeten hebben, te groot/zwaar op de rug, zo’n kleintje voel je eigenlijk niet eens en je drinkt er veel regelmatiger door. Op de herdermarathon was ik blij dat ik hem meehad ondanks de bevooradingen, het parkoer lag op sommige afdalingen bezaaid met drinkbussen… met een kameelrugje heb je al die problemen niet.
                            Zaterdag een ritje gedaan van thuis naar Brugge, dan richting Damme en terug met hier en daar een lus in de bosrijke buurten van Oostkamp, Beernem en Hertsberge , goed voor 94km , 26.4 avs en de Camelbak net leeg als ik thuis was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Zo’n kameelrugje is anders toch wel handig, ik maak daar best veel gebruik van zeker als het zo warm is. Ik heb zo’n Rogue, daar kan je ongeveer 2.2 a 2.3 liter in kwijt wat het nog makkelijk draagbaar maakt op de rug, net voldoende plaats ook voor biba, trekkertjes, multitool, wat eten enz… Een grotere versie zou ik wel niet moeten hebben, te groot/zwaar op de rug, zo’n kleintje voel je eigenlijk niet eens en je drinkt er veel regelmatiger door. Op de herdermarathon was ik blij dat ik hem meehad ondanks de bevooradingen, het parkoer lag op sommige afdalingen bezaaid met drinkbussen… met een kameelrugje heb je al die problemen niet.
                              Zaterdag een ritje gedaan van thuis naar Brugge, dan richting Damme en terug met hier en daar een lus in de bosrijke buurten van Oostkamp, Beernem en Hertsberge , goed voor 94km , 26.4 avs en de Camelbak net leeg als ik thuis was.
                              ik doe 4-5 uur met een drinkbus.

Comment

Dat haal ik nooit , als ik niet op tijd drink dan heb ik nogal snel mijne klop , idem wat betreft eten, ik heb altijd best wel wat te eten bij, doe ik dit niet tijdig dan krijg ik ne hongerklop en is het snel met me gedaan... Ik sta wel scherp, zeer scherp en heb eigenlijk geen vetreserve, waarschijnlijk heeft dit er mee te maken... Ik vraag me wel af of 750ml ( een drinkbus dus ) op 4 a 5 uur rijden wel gezond is eigenlijk ? Ik drink meestal al voor ik vertrek minstens een 0.5l water en dan reken ik nog ongeveer 0.75l per uur afhankelijk van de weersomstandigheden/parkoer.

Comment

In de winter doe ik dat ook.

Met dit hete weer ongeveer twee grote drinkbussen op 120 km (+/- 4 u rijden)

Comment

• merde,
                                    'k wist het gisteren al (te weinig eetlust)
                                    en ja hoor, terugslag van klierkoorts,
                                    wegens te fel ingespannen tijdens de tt van gisteren
                                    vandaag+morgen rustig aan doen en dan zijn we donderdag weer de oude,
                                    but it sucks big time,

heb dat opgelopen tijdens een training van de duikclub,
                                    die dag heb ik al vervloekt zulle

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Dat haal ik nooit , als ik niet op tijd drink dan heb ik nogal snel mijne klop , idem wat betreft eten, ik heb altijd best wel wat te eten bij, doe ik dit niet tijdig dan krijg ik ne hongerklop en is het snel met me gedaan... Ik sta wel scherp, zeer scherp en heb eigenlijk geen vetreserve, waarschijnlijk heeft dit er mee te maken... Ik vraag me wel af of 750ml ( een drinkbus dus ) op 4 a 5 uur rijden wel gezond is eigenlijk ? Ik drink meestal al voor ik vertrek minstens een 0.5l water en dan reken ik nog ongeveer 0.75l per uur afhankelijk van de weersomstandigheden/parkoer.
                                      ik heb een drinkbus van 500ml.
                                      nu spreek ik wel van op de weg, vermits ik in de zomer veel minder mountainbike (wegens allergieen).

Comment

ik heb een drinkbus van 500ml.
                                        nu spreek ik wel van op de weg, vermits ik in de zomer veel minder mountainbike (wegens allergieen).
                                        Ik rij enkel en alleen met de mtb ( ik heb geen krom stuur meer wegens teveel rugklachten in het verleden, geef mij maar dikke zachte bandjes onder de kont) , nu rij ik niet steeds offroad tochten, de laatste tijd probeer ik zoveel mogelijk op de weg wat conditie op te bouwen, zo nu en dan maak ik wel een lusje waar je je met de mtb kan uitleven... Nu zowel op de weg als in het bos drink ik altijd vrij veel, ofwel ben ik zo'n watje ofwel zijn jullie zo'n beren zeker

Comment

Van zodra ik langer dan 2 uur op de weg fiets, drink ik ze alletwee (500ml) leeg. (eten ofzo doe ik wel niet mee)

Comment

Working...
                                          X