Op de verpakking van Isostar staat 100-150ml per kwartier te drinken om goed te zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik heb de voorbije 4 dagen in de LCMT toch zeker zo'n 6 drinkbussen per dag "doorgespoeld", 't was warm en 't parcours was pittig. (reken ong 5u rijden en 100km met een dikke 2000 hms per rit)
De 29er heeft zijn meerwaarde duidelijk bewezen, door het hogere comfort duidelijk minder gebroken na die zware ritten, zelfs geen rugpijn. Gevoel van een fully in de hobbelige afdalingen, veel controle. Ook beduidend meer grip bergop (bvb samen met ploegmaat op een supersteile klim, bij hem slipte het achterwiel geregeld door, bij mij geen enkele keer).
Belangrijkste nadeel is misschien dat de kleinste steek niet klein genoeg is (er zit een dubbel op, 39/26) maar dat kan ik verhelpen door bvb een 25 of nog kleiner te laten monteren, al ben ik wel overal al rijdend opgeraakt waar je verondersteld werd om boven te kunnen rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAlles hangt af van hoe je aan 't rijden bent en onder welke weersomstandigheden hé.
Met pokkeheet weer een col beklimmen of een rustig trainingsritje in de winter langs 't kanaal, serieuze verschillen in het drankverbruik hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenVoila. Als ik bvb 4u op de weg rij aan een gemiddelde hartslag rond de 120 dan heb ik niet veel drank nodig. Ik drink dan om het half uur een slok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenik drink wel een mengsel van water, cola en redbull, zo'n anderhalve liter, direct nadat ik thuis kom
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenikke ne cecemel
Comment
-
Sinds kort heb ik in mijn rugzak mij lange tochten een extra binnenband bij. Het probleem is dat de typische rubbergeur zich meester maakt over de ganse inhoud van de zak, echt wel zeer penetrante geur... Hebben jullie dit ook? Ga nu eens een dubbele plastiekzak gebruiken maar ik vrees ervoor...
En onder het zadel hangen daar ben ik niet echt voor te vinden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenSinds kort heb ik in mijn rugzak mij lange tochten een extra binnenband bij. Het probleem is dat de typische rubbergeur zich meester maakt over de ganse inhoud van de zak, echt wel zeer penetrante geur... Hebben jullie dit ook? Ga nu eens een dubbele plastiekzak gebruiken maar ik vrees ervoor...
En onder het zadel hangen daar ben ik niet echt voor te vinden...
Comment
-
Lang geleden dat het nog zo een 'vochtige' ondergrond was. Al blijven de gedeeltes bovenop heuveltjes supermul en veel stuurkunst vergen
Comment
-
BIKE: alles um das Thema Mountainbike | Testberichte, Szenenews, Werkstattratgeber, Teile- und Zubehör | Touren & Trails ✅
toch wel geen mis fully fietsje dit , heel mooi hoe Scott hun achterremklauw vastzet op hun frames. Ook de lockoutkabel van de demper zit wrsclk in de bovenbuis verwerkt. Enige wat ik liever anders had gezien is die lelijke knik in de zadelbuis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtenhttp://www.bike-magazin.de/?p=5760
toch wel geen mis fully fietsje dit , heel mooi hoe Scott hun achterremklauw vastzet op hun frames. Ook de lockoutkabel van de demper zit wrsclk in de bovenbuis verwerkt. Enige wat ik liever anders had gezien is die lelijke knik in de zadelbuis.
*: nozems die vol in de achterrem gaan op afdalingen, waarmee ze NIKS AFREMMEN doch enkel het pad naar de KL°TEN helpen
vooral op TT's is dat meer regel dan uitzondering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten't veersysteem lijkt idd echt ferm, ook omdat de huidige KAPOTGERMENDE* trails wel 120mm kunnen gebruiken
*: nozems die vol in de achterrem gaan op afdalingen, waarmee ze NIKS AFREMMEN doch enkel het pad naar de KL°TEN helpen
vooral op TT's is dat meer regel dan uitzondering
Comment
-
heeft iemand ervaring met Haibike mountainbikes?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMaak dan zelf nieuwe trails hé. Kan je de 'niet-nozem' gaan uithangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenal eens gezien hoe breed bvb de Neroroute geworden is op sommige plaatsen??????????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTsja, niet iedereen is even zeker in afdalingen hé.
maar even een cursus volgen of raad vragen aan een "ouwe rot" kan al veel verhelpen,
hoe vaak ik al niet heb uitgelegd dat een achter-rem dient voor het bochtenwerk en niet voor het afdalen
maw: je moet het slepend gebruiken om je fiets te "stabiliseren" en de "draaicirkel te verkleinen"
ga je te snel een bocht in: leun dan ietsje op je voorwiel, en ga vol in de achterrem (allé, gedoseerd hein)
edit: goeie motards en vooral de "enduro-rijders" zijn erg goede mtb'ers, de flandriens die door 't veld komen knallen zouden beter een cyclocross-fiets kopen (of een 29er )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenheeft iemand ervaring met Haibike mountainbikes?
Iets specifiek op het oog?
Comment
Comment