Oorspronkelijk geplaatst door W3N
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1ste MTB
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenZaterdag van de fietsenwinkel berichtje gekregen dat ie in week 4 zou geproduceerd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenGe kunt meteen de modder induiken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenDa's te zien hé. Hier zijn ook geen bergen.
Ik zou eerlijk gezegd voor 750 euro wel tweedehands gaan shoppen.
Zelf schakel gewoon wanneer ik daar zin in heb, en als dat op dat moment onder volle belasting is, dan is dat maar zo. Mijn moeder heeft nu ook een mtb, en die gaat daar totaal anders mee om.
Ik heb ook wel een beetje zin in een nieuwe, maar mijn 6 jaar oude full XT Scott Competition Racing doet dat nog altijd perfect. Ondertussen is half die fiets al wel vervangen maar soit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenGotja, een iewat ervaren mountainbiker met wat punch in huis komt met zo'n fiets misschien niet toe. Een vrouw vraagt een stuk minder van het materiaal hoor. De algemene krachten liggen overal een stuk lager, gewicht, aangelegd moment. Over het algemeen rijden vrouwen denk ik ook iets spaarzamer met zo'n materiaal.
Zelf schakel gewoon wanneer ik daar zin in heb, en als dat op dat moment onder volle belasting is, dan is dat maar zo. Mijn moeder heeft nu ook een mtb, en die gaat daar totaal anders mee om.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenGotja, een iewat ervaren mountainbiker met wat punch in huis komt met zo'n fiets misschien niet toe. Een vrouw vraagt een stuk minder van het materiaal hoor. De algemene krachten liggen overal een stuk lager, gewicht, aangelegd moment. Over het algemeen rijden vrouwen denk ik ook iets spaarzamer met zo'n materiaal.
Ik heb ook wel een beetje zin in een nieuwe, maar mijn 6 jaar oude full XT Scott Competition Racing doet dat nog altijd perfect. Ondertussen is half die fiets al wel vervangen maar soit.
Lijkt me in ieder geval niet aangewezen. Je wint er niets mee, integendeel: je helpt alles een beetje sneller om zeep. Ik weet leukere manieren om materiaal om zeep te helpen.
Schakelen tijdens tempo rijden is natuurlijk nog wat anders.
Comment
-
Schakelen onder volle belasting, is dat zo abnormaal? Ik ga niet zeggen dat het aangewezen is, maar de boel stuk trekken doe je helemaal niet hoor.
Nog nooit een MTB wedstrijd gereden 'fietsfreak'? Aan de start allemaal naast mekaar, ketting vooraan op het grote blad en achteraan op een 24 ofzo. Bij het vertreksignaal is dat volle bak optrekken en eens op snelheid is het op fullpower schakelen geblazen, die ketting achteraan naar rechts vlammen dus. Ook bij een demarrage van iemand en je eigenlijk te klein zit en het te laat merkt, schakelen terwijl je volle bak doorgaat, in spurten wordt er ook in volle spurt soms ook nog geschakeld,... . Enfin, voorbeelden genoeg, zeker in competitie is het schering en inslag dat er geschakeld wordt bij volle belasting.
Comment
-
Ik zou er eens moeten op letten, maar toch.
Overigens, er is natuurlijk een verschil tss verkleinen van tandwielen en naar een groter tandwiel schakelen. Je geeft zelf aan dat je vooraan ook niet schakelt in een volle spurt. En ik denk ook niet dat je achteraan zal schakelen als je voluit (dus alles geven) een helling opstormt vanaf een minder steil stuk: dus van een kleinere kroon naar een grotere kroon.
Nogmaals: wat mijn vorige post betreft: ik had het over àlles geven. Dus een tempo dat je een minuut lang kan aanhouden, valt daar niet onder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb het ook over 'alles geven'... moest je 't nog niet doorhebben, lees nog eens opnieuw zou 'k zeggen...
Kinderachtig kereltje.
Enfin, je doet maar, ik heb nog serieuze dingen te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenLap, we gaan weer zo beginnen (op de man spelen i.p.v. op de reactie) ...
Kinderachtig kereltje.
Enfin, je doet maar, ik heb nog serieuze dingen te doen.
Maar man toch, geel liever een nuttige reply i.p.v. weer rond je heen beginnen te slaan met onzinnige praat. Maar hé, 't wordt weeral eens te warm zeker?
Blijven proberen fietsfriekske!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenJongeuuuuuhhhs! Laten we weer niet beginnen kibbelen.
Hier zie, een eerste foto'ke van mijne bike.
En die witte streepjes in die banden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMooi, héél mooi.
En die witte streepjes in die banden...
Ja, die witte strepen op de banden vielen mij bij de ad al meteen op. Een stomme witte streep maar maken het geheel toch weer iets meer specialer. Ik vraag me wel af of ze een reflecterende functie hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenAl uitgetest?
Knappe kleuren, heb nog zo'n Reaction willen kopen in die kleuren. Een pak beter dan mat zwart.
Heb 'm nog maar van gisterenavond. En ik vermoed dat het nog niet voor dit weekend zal zijn + moet me ook nog wat instellen qua kleding voor dit weer. Ik zal er wss wel al eens mee gaan rijden om de remblokjes ingereden te hebben want ik zou er zo nog niet meteen de modder mee in mogen. Hij gaat maar pas meer van stal komen tegen dat het beter weer wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat krijgen we nu weer??
Maar man toch, geel liever een nuttige reply i.p.v. weer rond je heen beginnen te slaan met onzinnige praat. Maar hé, 't wordt weeral eens te warm zeker?
Blijven proberen fietsfriekske!
Trouwens, het ging toch weer ontaarden in een zinloze discussie. Jij zou blijven beweren dat jij wel schakelt bij maximale belasting en ik zou blijven zeggen dat dat belastend is voor het materiaal. En aangezien ik niet weet hoe jij fietst, zou ik u niet kunnen tegenspreken en jij zou mij evenmin kunnen tegenspreken.
Qua emotionele intelligentie ben ik mss al geen hoogvlieger, maar jij slaat toch werkelijk alles.
BTW, "friekske"????
Wel grappig dat je de situatie weer omkeert in die zin dat JOU zou proberen tegenspreken terwijl dat zinloos is.
En het beste van al: je bent ongelofelijk voorspelbaar.
Comment
Comment