Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste MTB

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat zul je moeten proberen hé. Het helpt alleszins wel.
    Ga afwachten wat de voorstellen van de fietsenwinkel zullen worden.
    Bij bestelling sprak hij ervan om eventueel enkele stuurpennen uit te proberen en bij het vinden van de, hopelijk, goede stuurpen zou hiervan een nieuw exemplaar gemonteerd worden.
    Maar kan jouw voorstel ook altijd nog op tafel smijten.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ik zou me eens laten uitmeten in uw geval, dan.
    Met een MTB zonder achtervering het veld in duiken is sowieso al niet erg goed. Heb het ook al gemerkt, want ik heb er al anderhalve maand tot twee maand last van en het gaat niet over.
    Ben nu wel zinnens om er eens mee naar iemand te gaan met diploma's kinesietherapie en osteopatie. Met mijn knie heeft die kerel mij ook goed geholpen, vandaar.
    Sorry, heb geen zin om heel die weg ook nog af te leggen en dit enkel voor recreatief gebruik.
    Als er geen oplossing aan de mtb zelf kan gevonden worden, dan staat hier binnenkort een Cube te koop.

Comment

Met een MTB zonder achtervering het veld in duiken is sowieso al niet erg goed. Heb het ook al gemerkt, want ik heb er al anderhalve maand tot twee maand last van en het gaat niet over.
      Wat voor ne zever is dat nu weer? Dus alle cyclocrossers en hardtailrijders zijn rugpatiënten?

Maar ja, als je amper 600 kilometerkes per jaar bolt dan kan ik het wel begrijpen dat je last van je rug hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
        Ga afwachten wat de voorstellen van de fietsenwinkel zullen worden.
        Bij bestelling sprak hij ervan om eventueel enkele stuurpennen uit te proberen en bij het vinden van de, hopelijk, goede stuurpen zou hiervan een nieuw exemplaar gemonteerd worden.
        Maar kan jouw voorstel ook altijd nog op tafel smijten.
        Als een riser stuur alleen nog niet voldoet dan kan je dat nog altijd combineren met een zadelpen zonder offset. Als dat nog niet voldoende is dan kan je er inderdaad aan denken om 'm te verkopen.

Sorry, heb geen zin om heel die weg ook nog af te leggen en dit enkel voor recreatief gebruik.
        Da's ook helemaal niet nodig. Ga enkele keren rijden en probeer elke keer wat te verstellen, eventueel met een ander stuur of zadelpen dus. Op den duur voel je wel vanzelf welke houding je het meeste bevalt.

Comment

Als een riser stuur alleen nog niet voldoet dan kan je dat nog altijd combineren met een zadelpen zonder offset. Als dat nog niet voldoende is dan kan je er inderdaad aan denken om 'm te verkopen.

Da's ook helemaal niet nodig. Ga enkele keren rijden en probeer elke keer wat te verstellen, eventueel met een ander stuur of zadelpen dus. Op den duur voel je wel vanzelf welke houding je het meeste bevalt.
          Ik wil 'm nu nog niet verkopen.

We zullen zien wat het uiteindelijk wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
            Ah, knap machien hoor

Die pen lijkt me al behoorlijk 'hoog' en klein te zijn? Ben absoluut geen kenner maar normaal is stuur-zadel ongeveer gelijk en nu zit je zadel zelf nog iets lager. Anyway, elke mens is anders en rugpijn is niet de bedoeling.
            Hier ook nog ff op terugkomen.
            Het zadel op de foto stond te laag. Tijdens de rit heb ik 'm hoger moeten zetten.

Comment

Als er geen oplossing aan de mtb zelf kan gevonden worden, dan staat hier binnenkort een Cube te koop.
              Uitmeten is niet echt zo speciaal hoor. Je betaalt 50 € en ze zullen je tips geven om minder last te hebben van je rug en van je kortere been.
              Dat kan betekenen dat je bepaalde onderdelen moet vervangen, maar hey, je was toch al zinnens een andere stuurpen te kopen. Dan kan je er beter eentje kopen die goed is, nee?

Als je helemaal geen last ondervindt bij het fietsen, moet je je uiteraard niet laten uitmeten. Ik zei dat gewoon omdat je zelf aangaf last te hebben van je rug.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Uitmeten is niet echt zo speciaal hoor. Je betaalt 50 € en ze zullen je tips geven om minder last te hebben van je rug en van je kortere been.
                Dat kan betekenen dat je bepaalde onderdelen moet vervangen, maar hey, je was toch al zinnens een andere stuurpen te kopen. Dan kan je er beter eentje kopen die goed is, nee?

Als je helemaal geen last ondervindt bij het fietsen, moet je je uiteraard niet laten uitmeten. Ik zei dat gewoon omdat je zelf aangaf last te hebben van je rug.
                Ik weet wat uitmeten inhoudt maar ik wil eerst zo trachten tot een oplossing te komen. En misschien kan zelfs uitmeten mijn klachten niet oplossen omdat mijn rug op zich misschien al te ver naar de vaantjes is.

Maar hé, ik weet dat je me dit met goede bedoelingen hebt aangeraden.

Comment

@ Beta & Jakkel: enkele posts werden verwijderd zodat er met een propere lei kan verdergegaan worden. Thx!

Comment

Wat voor ne zever is dat nu weer? Dus alle cyclocrossers en hardtailrijders zijn rugpatiënten?

Maar ja, als je amper 600 kilometerkes per jaar bolt dan kan ik het wel begrijpen dat je last van je rug hebt...
                    Ik veralgemeende nergens.
                    Feit: ik heb al anderhalve maand tot twee maand last van mijn onderrug en dat voel ik als ik met een hardtail hardere schokken krijg.
                    En nee, die pijn is helemaal niet begonnen door te fietsen, maar ze is er wel.
                    Als ik langere tijd in de zetel zit, kan ik mijn rug niet eens strekken als ik opsta. Logisch dus dat grotere schokken bij het fietsen een kleine pijnscheut met zich meebrengen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik veralgemeende nergens.
                      Het staat er nochtans letterlijk...

Ik zou me eens laten uitmeten in uw geval, dan.
                      Met een MTB zonder achtervering het veld in duiken is sowieso al niet erg goed. Heb het ook al gemerkt, want ik heb al anderhalve maand tot twee maand last van mijn onderrug en het gaat niet over.
                      Ben nu wel zinnens om er eens mee naar iemand te gaan met diploma's kinesietherapie en osteopatie. Met mijn knie heeft die kerel mij ook goed geholpen, vandaar.

Edit.

Comment

Het staat er nochtans letterlijk...
                        We waren bezig over rugpijn. Moet dat dan telkens herhaald worden?

Stop eens met muggeziften.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Heb zojuist een eerste ritje gemaakt met de mijne.
                          Zalig he,
                          op een gloednieuwe fiets gaan toeren.

Ik heb de mijne vrijdag afgehaald, en gisteren een MTB-route gevolgd.
                          In het totaal een 35 km gereden, waarvan 17 km onverhard.

Het was enorm modderig; dus ik heb al goed wat kuiswerk gehad. En sommige witte onderdelen; tja, die zullen nooit meer wit zien

Comment

Zoals je al kunnen lezen hebt was het voor mij niet meteen een ritje zonder problemen maar hopelijk komt hiervoor een oplossing uit de bus. Zonder rugklachten zal het nooit zijn, vrees ik maar ik tracht toch naar een oplossing te zoeken die deze klachten wat kan verzachten.

Wat het wit houden betreft, kuisen, kuisen en nog eens kuisen, zeker.
                            Ik heb de mijne vóór de rit een beurt met autowas gegeven.
                            De witte randjes op de banden waren nadien ook niet meer terug te vinden maar dat is ondertussen weer ok.

Comment

Zoals je al kunnen lezen hebt was het voor mij niet meteen een ritje zonder problemen maar hopelijk komt hiervoor een oplossing uit de bus. Zonder rugklachten zal het nooit zijn, vrees ik maar ik tracht toch naar een oplossing te zoeken die deze klachten wat kan verzachten.

Wat het wit houden betreft, kuisen, kuisen en nog eens kuisen, zeker.
                              Ik heb de mijne vóór de rit een beurt met autowas gegeven.
                              De witte randjes op de banden waren nadien ook niet meer terug te vinden maar dat is ondertussen weer ok.
                              Ik wil foto's!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                Ik wil foto's!
                                Bedoel je van mijne rug?

Hopelijk bedoel je dit.

Comment

Bedoel je van mijne rug?

Hopelijk bedoel je dit.
                                  Het laatste natuurlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                    Het laatste natuurlijk!

Comment

ff een update: Kortere stuurpen is gemonteerd. Mtb-schoenen staan ook klaar. Nu nog een aangepast pedalensetje.

Comment

Heb zojuist een eerste ritje gemaakt met de mijne. Dit was zo afgesproken met de fietsenwinkel zodat we weten of er hier of daar nog iets aangepast moet/kan worden.
                                        Ik vermoed dat ik de stuurpen ga laten vervangen in een iets korter exemplaar en liefst ook één dat in hoogte verstelbaar is want tijdens de rit begon mijn rug al vrij vlug op te spelen.

Voor de rest een goed machientje.

Zijn da mijn gedachten of is da maar een klein kaderke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
                                          Zijn da mijn gedachten of is da maar een klein kaderke?
                                          16".

Comment

Working...
                                          X