Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste MTB

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    ff een update: Kortere stuurpen is gemonteerd. Mtb-schoenen staan ook klaar. Nu nog een aangepast pedalensetje.
    Ik zou voor SPD's gaan.
    ik heb er op de mijne ook direct laten opzetten, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Maar je moet wel wat oefenen om uit de klikpedalen te geraken als je dit niet gewoon bent. Bij een MTB moet ja vaak sneller uit je pedalen geraken vergeleken met een racefiets. Geloof me; als je dit niet gewoon bent, ga je tegen de grond.

Comment

• Bij de schoenen die ik heb gekocht zullen SPD's idd de beste keuze zijn. Vermoedelijk de PD-M324 of PD-A530 vermits ik er af en toe ook met gewone sportschoenen zal op rijden.

Comment

• ga dan voor de PD-M324, maar ik zou toch ook iets in de aard van PD-M540 overwegen. Als je eenmaal klikpedalen gewend bent dan ga je niet zoveel moet sprotschoenen meer rijden. Grote voordeel van dit type op de MTB is dat je kan inklikken langs bijde kanten van de petaal en dus nooit hoeft te prullen om de juiste kant van de petaal boven te hebben staan.

Comment

• Hehe, ik dacht dat je het niet ging riskeren ?

Alvast succes, eerste km is de gevaarlijkste...

Comment

• als je dat zo ziet, krijgt een mens ook goesting voor een nieuwe te gaan halen.

Mijne huidige dateert nog uit den tijd dat van veervorken enzomeer amper sprake was, alles goed hard .

Is nog zo Hooger Booger , oei, die is bijna 15

verleden jaar wel de versnellingshendels laten vervangen, want er was zo'n dopje van de originele afgevallen, gevolg, versnellingshendel viel uit elkaar

Comment

Bij de schoenen die ik heb gekocht zullen SPD's idd de beste keuze zijn. Vermoedelijk de PD-M324 of PD-A530 vermits ik er af en toe ook met gewone sportschoenen zal op rijden.
              Onze pa heeft plastic plaatjs gekocht die je in een gewone spd kan klikken voor als je met gewone schoenen wil rijden, 'k had het nog niet gezien maar wel iets handigs precies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Onze pa heeft plastic plaatjs gekocht die je in een gewone spd kan klikken voor als je met gewone schoenen wil rijden, 'k had het nog niet gezien maar wel iets handigs precies.
                dus zo'n pedalen

en dan deze er op klikken als het nodig is:

Kost 9.99 in de decathlon.

Comment

• Godmiljaar, beter dat gekocht dan.
                  Nu ga ik moeten zoeken als ik eens die kant gebruik, terwijl je op de andere aan twee kanten kan inklikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Godmiljaar, beter dat gekocht dan.
                    Nu ga ik moeten zoeken als ik eens die kant gebruik, terwijl je op de andere aan twee kanten kan inklikken.
                    Bestaat nog niet zo lang denk ik, ik heb mijn gerief een half jaar geleden gekocht en toen hing dat daar nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      Hehe, ik dacht dat je het niet ging riskeren ?

Alvast succes, eerste km is de gevaarlijkste...
                      Aanvankelijk niet, nee. En sta er eigenlijk nog niet echt achter maar dat zal wel komen, denk ik, en zeker als ik zie wat de meesten beweren na gereden te hebben met klikpedalen (buiten het op je gezicht gaan ).
                      Maar dan ga je voor schoenen zien en kom je buiten met een paar waar eigenlijk toch ook wel andere pedalen bijhoren.
                      En zo blijft een mens bezig.

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Er bestaat blijkbaar voor alles een oplossing.
                      Afwachten met welke voorstellen de fietsenwinkel zal komen aandraven.

Comment

dus zo'n pedalen

en dan deze er op klikken als het nodig is:

Kost 9.99 in de decathlon.
                        Koop dat niet, da's echt rommel!
                        Zoiets bestaat trouwens al lang.

Dat is prima, zolang je geen zijdelingse beweging met je voeten maakt. Maar sta bijvoorbeeld maar eens recht op je pedalen en kijk maar eens achterom, je draait je voet automatisch mee, dat ding draait mee door de grip en klik... het valt eruit.

Comment

Aanvankelijk niet, nee. En sta er eigenlijk nog niet echt achter maar dat zal wel komen, denk ik, en zeker als ik zie wat de meesten beweren na gereden te hebben met klikpedalen (buiten het op je gezicht gaan ).
                          Maar dan ga je voor schoenen zien en kom je buiten met een paar waar eigenlijk toch ook wel andere pedalen bijhoren.
                          En zo blijft een mens bezig.

Er bestaat blijkbaar voor alles een oplossing.
                          Afwachten met welke voorstellen de fietsenwinkel zal komen aandraven.
                          Doe gewoon stevige schoenen aan, en gebruik al die aanpassingen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dat is prima, zolang je geen zijdelingse beweging met je voeten maakt. Maar sta bijvoorbeeld maar eens recht op je pedalen en kijk maar eens achterom, je draait je voet automatisch mee, dat ding draait mee door de grip en klik... het valt eruit.
                            Nee hoor, kan er niet uit klikken, je moet echt met een schroevendraaier het klemmetje openwringen, draaien gaat niet, er zit iets aan de zijkant waardoor dat niet gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Doe gewoon stevige schoenen aan, en gebruik al die aanpassingen niet.
                              Het lijkt me niet echt handig om met een mtb-schoen, voorzien voor klikplaatjes, op gewone pedalen te rijden. Ik had het gevoel dat deze zonder de klikplaatjes icm klikpedalen niet voldoende grip hebben op gewone pedalen.

Comment

Het lijkt me niet echt handig om met een mtb-schoen, voorzien voor klikplaatjes, op gewone pedalen te rijden. Ik had het gevoel dat deze zonder de klikplaatjes icm klikpedalen niet voldoende grip hebben op gewone pedalen.
                                Plaatjes zitten diep genoeg in het profiel om daar geen last van te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  Plaatjes zitten diep genoeg in het profiel om daar geen last van te hebben.
                                  Ik bedoel de schoenen nog zonder klikplaatjes en dit icm met een gewone pedaal.
                                  Ik heb het gevoel dat de resterende rubberzool te stug is om op een gewone pedaal genoeg grip te hebben.

Oja, en als ik me dan de M324 vb. zou aanschaffen, kan ik nog steeds kiezen tussen wel of niet klikken.

Comment

• Ik heb deze en zeer tevreden van!

Comment

Nee hoor, kan er niet uit klikken, je moet echt met een schroevendraaier het klemmetje openwringen, draaien gaat niet, er zit iets aan de zijkant waardoor dat niet gaat.
                                      Blijft rommel hoor.
                                      Ik heb het zelf ooit gehad, dus ik weet waarover ik spreek.

Ze raden trouwens aan om ze te monteren met de veerspanning op het laagste, eens ze erin zitten moet je de veerspanning op z'n maximumstand zetten. Dat heeft een reden hoor, doe je dat niet die veerspanning op z'n max zetten, dan draai je ze er heel gemakkelijk uit.
                                      Monteer en demonteer dat maar eens twee of drie keer, en draai uw voeten maar eens een paar keer, dat floept eruit dat het een lieve lust is. En 't wordt er niet beter op elke keer, die prullen zijn van plastic. En van de oorspronkelijke vorm blijft al snel niks meer over na een tijdje.

Lees maar, ik ben niet de enige die dat al ervaren heeft: http://www.mountainbike.nl/forum/vie...php?=&p=525715

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Idd. Dat is ook mijn ervaring met die dingen.
                                        Als je even kort wat harder wil trappen, zet je soms verkeerde druk en dan heb je het al zitten. En pruts het er dan nog maar eens terug op, zonder schroevendraaier.
                                        In het begin blijft het wel ietsje beter zitten, maar eens het een paar keer in en uit de pedalen geklikt geweest is, heb je slijtage en dan wordt het alleen erger.

Edit:
                                        Dat laatste had je ook al gezegd.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                                          Dit is hem dus geworden;

Scott Scale
                                          (...)
                                          Eens een gigantisch oud topic terug tevoorschijn toveren.
                                          Na een goed jaar zijn er een paar aanpassingen gebeurd:

- XT brakes
                                          - XT velgen
                                          - Fox FIT RLC vork

Comment

Working...
                                          X