Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen: wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ah juist, Boonen heeft die dubbelslag nog gedaan zeker...
    Benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Leukemans inderdaad

Ja ik ook, Jurgen Roelandts (dacht ik) is trouwens omver gereden door een volgwagen, die van Saxo dacht ik.

Soms kwamen die auto's daar vol voorbij gereden, je moet dan als renner maar eens in een put rijden Met wat tegenslag lig je eronder.
      Dat heb ik al vaak gedacht met naar de koers te kijken, hoort er bij zeker?

Is daar allemaal wel extreem smal ook natuurlijk.

Comment

Het is gewoon veel te veel...

En ook...

Ik vind een auto of moto al stinken als het ding gewoon voorbij rijdt, je zal maar op kop rijden en 7 van die dingen vlak voor je neus hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Ah juist, Boonen heeft die dubbelslag nog gedaan zeker...
          Benieuwd!
          Inderdaad, in 2005 dacht ik.

Comment

Ik vraag me trouwens af wat onze Mafia Coureuro gisteren voor had want ik dacht dat die ergens stilstond met materiaal pech. Toch nog knap 12'de geworden. Wel grappige helmcovers

Comment

Huh? Sitrap?

Comment

Ik dacht een kleine val op de kwaremont. stond toen ff stil met z'n hand omhoog. Blijkbaar heeft Mcewen hem terug in het peleton geloodsd. Knap werk om dan nog 12e te worden!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Huh? Sitrap?
                  2e jaar prof Stijn Vandenbergh is Mafia Coureuro hier op het forum.

Rijdt voor Katusha (of hoe schrijf je dat ... )

edit: klopt dat, 2e jaar prof?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Dat heb ik al vaak gedacht met naar de koers te kijken, hoort er bij zeker?

Is daar allemaal wel extreem smal ook natuurlijk.
                    Ik weet zo niet, de veilighed van een renner gaat nog altijd voor imo. Trouwens die 5sec. dat ze er meewinnen zullen nu ookniet het verschil maken. Na materiaalpech mogen ze achter de auto worden teruggebracht en nog maar gezwegen over het verlies dat ze pas hebben als ze een renner omverrijden.

Gisteren was er een renner op het paatje gereden waar vorige week ook een ploegmaat van Greg tegen zat. In Dwars door Vlaanderen, Preben van Hecke dacht ik.

Comment

Nee, het is zijn 2e jaar bij Katusha maar hij reed hiervoor nog bij Ag2R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                        Ik weet zo niet, de veilighed van een renner gaat nog altijd voor imo. Trouwens die 5sec. dat ze er meewinnen zullen nu ookniet het verschil maken. Na materiaalpech mogen ze achter de auto worden teruggebracht en nog maar gezwegen over het verlies dat ze pas hebben als ze een renner omverrijden.

Gisteren was er een renner op het paatje gereden waar vorige week ook een ploegmaat van Greg tegen zat. In Dwars door Vlaanderen, Preben van Hecke dacht ik.
                        Ja ja, ik geef je gelijk hoor. Alleen is het oeilijk iedereen gedisciplineerd te houden want iedereen zit met z'n kop bij de wedstrijd en de renners die hij op dat moment wil bereiken/bevoorraden.

Comment

vet!

12de is écht wel goed

Comment

Ik vraag mij af hoe sep van markce de komende jaren doet.
                            Die kerel heeft jeugdige durf, kan op z'n 21ste al een verlengde Gent-Wevelgem aan en sprint na een kramp toch nog tweede voor Gilbert.

Binnen 4 jaar zit die in de poule Rondefavorieten. Zeker weten. Boonen doet dan zelfs al niet meer mee denk ik. Die gaat dan nog voor de zesde keer Roubaix of zo en dan fiets aan de haak.

Comment

Koers
                              Cancelara meer dan verdiend gewonnen.
                              Voor zondag durf ik toch nog zeker op Boonen gokken.
                              Ik hoop het. Hij rijdt een fantastisch jaar maar zonder kersen.
                              (2e San remo, 2e Harelbeke, 2e Ronde, ... )

Comment

Parijs-Roubaix.
                                Op 't gevaar af om afgeschoten te worden, maar voor mij eigenlijk bijna mooier dan de RvV... Vooral omdat het altijd een weekje na de RvV is, ik heb dan (thuis in mijn luie zetel) altijd het gevoel van "miljaar, die gasten zitten nog piepedood van de RvV en moeten alwéér koersen" compleet verkeerd I know, maar toch, 't helpt mee in m'n graag-naar-de-koers-zien-gevoel.

Comment

Way to go trouwens Mafia Coureuro !!

Weten uw maten in 't peloton dat gij hier zo heet? En weten zij van uw vluchtheuvel-sprongetjes met de ... wat was het, een Fiesta? ... af?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Op 't gevaar af om afgeschoten te worden, maar voor mij eigenlijk bijna mooier dan de RvV... Vooral omdat het altijd een weekje na de RvV is, ik heb dan (thuis in mijn luie zetel) altijd het gevoel van "miljaar, die gasten zitten nog piepedood van de RvV en moeten alwéér koersen" compleet verkeerd I know, maar toch, 't helpt mee in m'n graag-naar-de-koers-zien-gevoel.
                                    mmjaa... get you

Maar RvV is en blijft de mooiste koers van het jaar.
                                    En IEDEREEN wil daar rijden. Klimmekes, Kasseiklimmekes, kasseistroken, tijdritparcours, ... het zit er allemaal.
                                    Veel onvoorspelbaarder dan P-R.

Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Roubaix komen op tweede plaats. Sommige WK's kwamen dichtbij.
                                    Last edited by ; 06/04/2010, 17:10.

Comment

De Paterberg, Koppenberg en Muur doen het imo toch wat de Ronde betreft. En natuurlijk zijn er nog wel wat hellingen die al scherprechter speelden in die koers. Denk aan Ten Bosse, wat in feite één van de minst zware hellingen uit de Ronde is.
                                      Parijs-Roubaix heeft zeker ook iets. Kasseien vooral. Ook leuk om naar te kijken, maar iets minder gevarieerd.
                                      Overigens, de heuvelzone van de Ronde, ken ik als mijn broekzak. Ook altijd leuk natuurlijk. Het is ook een parcours dat ik zelf al meermaals gebold heb met de koersfiets. Parijs-Roubaix zelf doen met de koersfiets? Euh, laat maar. Met de MTB zou ik het eventueel nog willen doen. Wel niet de volle afstand evenwel.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        De Paterberg, Koppenberg en Muur doen het imo toch wat de Ronde betreft. En natuurlijk zijn er nog wel wat hellingen die al scherprechter speelden in die koers. Denk aan Ten Bosse, wat in feite één van de minst zware hellingen uit de Ronde is.
                                        Parijs-Roubaix heeft zeker ook iets. Kasseien vooral. Ook leuk om naar te kijken, maar iets minder gevarieerd.
                                        Overigens, de heuvelzone van de Ronde, ken ik als mijn broekzak. Ook altijd leuk natuurlijk. Het is ook een parcours dat ik zelf al meermaals gebold heb met de koersfiets. Parijs-Roubaix zelf doen met de koersfiets? Euh, laat maar. Met de MTB zou ik het eventueel nog willen doen. Wel niet de volle afstand evenwel.
                                        Het merendeel van de pro's rijdt ook met een aangepaste fiets hoor. Met een beenharde alu fiets over die kasseien hou je idd geen dikke 200 km vol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Het merendeel van de pro's rijdt ook met een aangepaste fiets hoor. Met een beenharde alu fiets over die kasseien hou je idd geen dikke 200 km vol.
                                          Tuurlijk. Vroeger waren dat verende vorken, tegenwoordig vooral carbon. Maar dan nog.
                                          Met mijn Taurine met 4 bar in de banden, lijkt mij al hard genoeg.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X