Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen: wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben 't volledig eens met tuur...

Comment

• Wat moest hij anders dan ontkennen? Er hing toen nog een Tour-zege van af. Nu die zaak verloren is, vind ik het al positief () dat hij er toch nog voor uit komt. Ik kan daar zeker begrip voor op brengen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• zal als een boek van Dan Brown zijn, een gedeelte van zijn verklaringen is waar, een ander gedeelte is verzonnen.
        Hij zal snel genoeg een proces aan zijn broek hebben van LA en JB.

Comment

• Natuurlijk zit er meer achter dan wat we op het eerste zicht weten, maar ik ga niet akkoord met de manier waarop Landis aan de alarmbel trekt. Tijdens zijn carrière was hij al verdacht. Dan komt de Tour van 2006 en zijn persoonlijke geldverslindende kruistocht tegen de positieve test, zijn schorsing en z'n schrapping als winnaar. En wanneer dat dan allemaal zonder resultaat is geweest gaat hij gans het systeem met naam en toenaam uit de doeken doen. Dat vind ik hypocriet, los van de discussie of er in zijn beweringen al dan niet waarheid zit. En dat stoort me het meest aan die aantijgingen; het kan pas gebeuren na een jarenlang juridisch steekspel met zijn onschuld als ultieme inzet. En als dat niks oplevert, dan maar naar the Times stappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Nee, hij is één van de uitzonderingen die volmondig toegeeft hoe het er in werkelijkheid aan toegaat. Als je dat niet wil inzien, tja

En hij geeft tenminste toe dat hij het systematisch gebruikte, en niet zoals zovelen "ja die ene keer dat ik betrapt ben, dat was eenmalig hoor". Jaja !
            Ik hecht aan B. Köhl zijn bekentenis en informatie dan 100 keer meer geloof dan aan die van F. Landis. Die had tenminste geen jaren nodig om 'het licht te zien'.

Comment

• Dat is natuurlijk ook het verweer van LA en JB. Probeer hem gek te verklaren, de nestbevuiler.
              De waarheid zal zoals steeds nooit geweten worden. En misschien maar goed ook als we willen blijven 'genieten' van het wielrennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                Ik hecht aan B. Köhl zijn bekentenis en informatie dan 100 keer meer geloof dan aan die van F. Landis. Die had tenminste geen jaren nodig om 'het licht te zien'.
                Eerste vaststelling : beide "bekentenissen" zijn gelijklopend hé, systematisch dopinggebruik.

Uiteraard is het hypocriet van Landis, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje dat renner is: vraag eender welke prof of hij doping gebruikt en je weet al welk antwoord er komt. Bvb stel dat ze die vraag aan Kohl (Basso, Museeuw, Meihaeghe, ...) stelden voor hij betrapt was... say no more

Los daarvan vind ik het verhaal van LAndis (nu ik het gelezen heb in De Morgen) hier en daar nogal twijfelachtig. Zoals Adri schrijft : er zal wel een deel aangedikt zijn (zoals bvb die helikoptervlucht naar Sankt-Moritz).

Comment

• Köhl is tegen de lamp gelopen en is onmiddellijk tot inkeer gekomen. Landis loopt tegen de lamp, schreeuwt zijn onschuld van de daken en zet daarbij de grove middelen in, onder andere door de mailserver van het medisch laboratorium te hacken om bewijsstukken te verzamelen voor zijn betoog, en keert nu 180 graden. Plat opportunisme. Meer zelfs, ik durf te denken dat mocht Landis zijn rechtzaak gewonnen hebben, hij nu nog mooi in het peleton zat te fietsen tegen een aardige verloning en hij zich voordeed als de rechtvaardige winnaar van de TDF 2006. Maar dat hij voor de rest een groot gat in zijn geweten zou hebben. Hoewel hij dit nu doet om zijn geweten terug te zuiveren. sic.

Comment

• Landis zal wel wat geld verdienen nu met zijn bekentenissen en de daarop volgende artikelen..

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Voila ze, mechanische doping

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

En dat zijn nog eens goede straffen, geen hoge geld bedragen maar wel alnge schorsingen. 8 en 4 jaar.

Comment

• Interessante uitleg over hoe zo'n motortje werkt en wie ze verdenken.

Comment

• Ik blijf achter Fabian staan, de laatste tijd gaat het er serieus over door sommige gasten.
                        Die mens is een beer, altijd al geweest, telkens beetje beter worden, blijven afzien en blijven werken tot in de perfectie. En dit is dan wat je krijgt, flauw...

Comment

• Het is moeilijk om iemand te beschuldigen, al denk ik wel dat er mensen in het profpeloton met zoiets rond rijden maar om nu te zeggen dat dat Cancellara is?

De enigste manier om renners te ontmaskeren is door het te onderzoeken. Het was wel te verwachten dat ze Cancellara gingen verdenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Ik blijf achter Fabian staan, de laatste tijd gaat het er serieus over door sommige gasten.
                            Die mens is een beer, altijd al geweest, telkens beetje beter worden, blijven afzien en blijven werken tot in de perfectie. En dit is dan wat je krijgt, flauw...
                            Echt jammer . Hij reed gewoon indrukwekkend. Flauw om uit 2 x 3-4u koersmateriaal flarden te halen die imho NIKS tonen, buiten dat hij schakelt of zijn hand verplaatst.

Als je 100% à fond gaat op een helling dan rij je niet normaal naar boven, dan gaan je handen zich wel 's verplaatsen.

Comment

• Valverde zijn motortje staat te koop

Comment

• 'k Ben er nooit voor geweest

Comment

• Ik wel, en voor Vinok ook.
                                  Als je ziet hoe hij met zijn toch wel zware bouw die bergen opging krijg ik alweer schrik

Comment

• De uitleg lijkt niet onlogisch, al vrees ik dat we nooit zullen te weten komen of Fabian effectief met zo'n ding rondbolde.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik hecht wel geloof aan het verhaal van Cancellara met zijn motortje in zijn fiets. Je moet eens goed naar die beelden kijken, hij gaat er gewoon vandoor alsof de anderen stilstaan. Er worden ook verdacht veel fietswissels gemeld. Wanneer je in het wielrennen zoiets ziet dan weet je gewoon dat er iets niet klopt. Er is trouwens altijd iets wat niet klopt in het wielrennen, dat zien we nu al vele jaren na elkaar en werkelijk iedereen is erbij betrokken. Er is geen enkele andere grote sport waar list, bedrog en misleiding zo'n grote rol speelt.

Men zal het nooit kunnen bewijzen of hij een motortje aan boord had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Ik hecht wel geloof aan het verhaal van Cancellara met zijn motortje in zijn fiets. Je moet eens goed naar die beelden kijken, hij gaat er gewoon vandoor alsof de anderen stilstaan. Er worden ook verdacht veel fietswissels gemeld. Wanneer je in het wielrennen zoiets ziet dan weet je gewoon dat er iets niet klopt. Er is trouwens altijd iets wat niet klopt in het wielrennen, dat zien we nu al vele jaren na elkaar en werkelijk iedereen is erbij betrokken. Er is geen enkele andere grote sport waar list, bedrog en misleiding zo'n grote rol speelt.

Men zal het nooit kunnen bewijzen of hij een motortje aan boord had.
                                        Voilà.
                                        Ik vraag me wel af hoeveel watt zo'n motortje zou kunnen leveren, want er is een groot verschil tussen een omhooghangende fiets aandrijven en het verhogen van de snelheid van een renner die sowieso al 40 km/h (afhankelijk van de plaats natuurlijk) rijdt.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ze spreken van ongeveer 1 uur lang ongeveer 200 watt extra te kunnen leveren...
                                          Als je regelmatig van fiets wisselt, zal er wel een nieuw batterijtje bijzitten zeker ?

Als dat nu effectief uitkomt, is het volledig gedaan met deze sport. Als ze zichzelf niet doperen, gaan ze de fiets bijwerken tot een half brommertje.
                                          Zielig, echt zielig. Ze snijden nochtans in eigen vel. Met al die negatieve berichtgeving gaan de sponsors in sneltempo afhaken.

Comment

Working...
                                          X