Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MTB (tour/freeride) trip in de Alpen, zomer 2010 : tips & advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Les Deux Alpes is ook wel leuk als je het niet te technisch wil. Dat ligt op een goeie 1600 meter. Om daar te geraken moet je al een ferme col omhoog (de Tour is al gearriveerd in de plaatsje). En van daaruit kan je nog verder omhoog tot meer dan 4000 meter, naar een skipiste die het hele jaar door open is. Dat zegt genoeg.
    Je kan daar een afdaling doen over vrij brede paden, eens goed snelheid maken.
    Les Deux Alpes ligt trouwens in dezelfde streek als l'Alpe d'Huez.
    Last edited by Beta; 06/04/2010, 18:29.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
      Als je graag af en toe een liftje pakt, is Oostenrijk idd niet echt een aanrader. Geweldige tochten te maken daar, maar je moet alles zelf naar boven fietsen daar

Dan is Frankrijk idd de ideale bestemming, liftjes in overvloed.
      Dat is wat te kort door de bocht.

Ischgl
      Saalbach-Hinterglemm
      Leogang

Allemaal voorzien van de nodige liften.. de vijf gondel toer is erg bekend (http://www.hotel-conrad.at/5-gondel-tour.18.0.html?L=0)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Oz ken ik, ben ik al gewees op wintersport. Is oké, en inderdaad goed betaalbaar. Ge zat toch niet in Le Chamois, toevallig?
        Nee, in Couleurs Soleil.

Twee foto's die ik genomen heb vanuit de télépherique vorig jaar. De eerste is van één van de vele afdalingen naar Alpe d'Huez en bij de tweede foto zie je rechts onder ook nog een downhilltraject, richting Oz, dat was echt wel een vrij technische afdaling met veel rotsen en tussen de bomen. Enfin, fun volop daar!

Comment

Dju, had al een PM gekregen entoen had ik al iets van, lijkt me leuk.

Nu ik dit hier allemaal zie

Maar die week kan ik dus al zeker niet normaal.

Ook ben ik nog redelijk n00b op niveau van MTB, heb nu zo'n 1200 km op de teller staan sinds ik hem augustus vorig jaar heb gekocht maar dat zijn bijna allemaal nagenoeg vlakke km's. Met de koersfiets heb ik al wel wat bergjes beklommen maar met de MTB ben ik nog niet verder dan de kempen en Scherpenheuvel geraakt.

Misschien eerst al eens een TT in de ardennen doen?

Maar 'k moet zeggen, op skiverlof heb ik er dit jaar ook wel aan gedacht, hoe prachtig moet dat daar in de zomer wel niet zijn zeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Les Deux Alpes is ook wel leuk als je het niet te technisch wil. Dat ligt op een goeie 1600 meter. Om daar te geraken moet je al een ferme col omhoog (de Tour is al gearriveerd in de plaatsje). En van daaruit kan je nog verder omhoog tot meer dan 4000 meter, naar een skipiste die het hele jaar door open is. Dat zegt genoeg.
            Je kan daar een afdaling doen over vrij brede paden, eens goed snelheid maken.
            Les Deux Alpes ligt trouwens in dezelfde streek als l'Alpe d'Huez.
            I know, ik heb ze al in de winter gedaan, vanuit Huez kunde zelfs 't skigebied van L2A zien liggen, als ge weet waarheen ge moet kijken. (dacht ik toch)

Ik zou wel in 't skistation logeren dan hé, niet in 't dal en elke dag omhoog rijden tegen dat ik in 't dorp ben is 't namiddag en is mijn pijp al uit.

Dat van die brede paden ligt me erg, denk ik.

Maar dit ook !!

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Nee, in Couleurs Soleil.

Twee foto's die ik genomen heb vanuit de télépherique vorig jaar. De eerste is van één van de vele afdalingen naar Alpe d'Huez en bij de tweede foto zie je rechts onder ook nog een downhilltraject, richting Oz, dat was echt wel een vrij technische afdaling met veel rotsen en tussen de bomen. Enfin, fun volop daar!

Vooral de eerste foto

Op de tweede foto rechtsonder tegen de rand, dat is eerder 'n downhill/freeride singletrack van hoger niveau, dat is minder wat ik zoek. Maar 'es proberen kan geen kwaad. Zolang ik niet over die houten constructies moet gaan jumpen

Comment

Oz-en-Oisans heet in onze skigroep trouwens sinds die reis Ozawazaaaa.

Comment

Maar dit ook !!

Vooral de eerste foto

Op de tweede foto rechtsonder tegen de rand, dat is eerder 'n downhill/freeride singletrack van hoger niveau, dat is minder wat ik zoek. Maar 'es proberen kan geen kwaad. Zolang ik niet over die houten constructies moet gaan jumpen
                Ooit zak ik ook eens af naar de Alpen met de MTB, da's eens iets anders dan met de koersfiets.

Comment

'k Ga 'es zoeken naar logies in Alpe d'Huez... lijkt me echt de max. Thx!

O ja, en de liftprijzen, da's dan hetzelfde als in de winter, ofni? (wel kostelijk dan) Misschien beter tienbeurtenkaart kopen dan ofzo.

Comment

Maar dit ook !!

Vooral de eerste foto

Zoiets spreekt mij ook wel aan. Technische afdalingen zijn nooit mijn ding geweest. Twee van mijn maten waren daar wel zeer goed in: eentje heeft eens een amateur-DH-wedstrijd in Frankrijk gereden met een fiets van een andere maat van hem (omdat hij zelf geen geschikt materiaal had) en hij was al meteen 30ste op 120 man. Behoorlijk goed als je er nog nooit specifiek op getraind hebt en bovendien maar 55 kg weegt, lijkt mij.
                    Ik kon die mannen langs geen kanten volgen. Doe mij maar relatief gemakkelijke afdalingen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

waw

Ik sluit mij aan bij Jupille, misschien wat dichterbij eens samenkomen? De AW motormeets zijn ook altijd trouw bijgewoond, voor een MTB-meet gaat dat niet anders zijn
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

'k Ga 'es zoeken naar logies in Alpe d'Huez... lijkt me echt de max. Thx!

O ja, en de liftprijzen, da's dan hetzelfde als in de winter, ofni? (wel kostelijk dan) Misschien beter tienbeurtenkaart kopen dan ofzo.

Wij hebben daar tijdens de rustdagen om ons niet te vervelen eens een paar keer met zo'n télépherique op en af gegaan, maar vraag me nu niet wat dat kostte, echt geen benul van.

Ik heb echter wel een sterk vermoeden dat je daar een soort van abonnement kan kopen hoor. Anders wordt dat een vrij dure kwestie hé.

Comment

Fak hoe zalig. Ik wil ook.

Comment

Wij hebben daar tijdens de rustdagen om ons niet te vervelen eens een paar keer met zo'n télépherique op en af gegaan, maar vraag me nu niet wat dat kostte, echt geen benul van.

Ik heb echter wel een sterk vermoeden dat je daar een soort van abonnement kan kopen hoor. Anders wordt dat een vrij dure kwestie hé.
                            Wisselt per regio, de gehele regio Portes du Soleil kost zo'n 15 euro per dag (dat is onbeperkt gebruik van alle liften in het gebied gedurende één dag) er zijn ook meerdaagse kaarten en weekkaarten te koop tegen gereduceerd tarief.

Andere regio's zijn soms wel duurder. De Monte Baldo aan het Gardameer kostte me 15 euro voor één ritje op één lift... :-(

Comment

Aha, doenbaar.

Dik OK.

Wil écht gaan. Lijkt me moddervet.

Liftje op, naar beneden knallen. Liftje op, naar beneden knallen. Liftje op, boven terraske doen. Voorzichtig naar beneden.

Comment

Aha, doenbaar.

Dik OK.

Liftje op, naar beneden knallen. Liftje op, naar beneden knallen. Liftje op, boven terraske doen. Voorzichtig naar beneden.

Niets leuker dan dat

Misschien toch volgend jaar nog eens opnemen in de planning ..

Comment

Aha, doenbaar.

Dik OK.

Da's gewoon fucking zaliggggg, fuckerdefuck.

Comment

Da's inderdaad zalig ginds, en niet enkel offroad. Dit is het begin van de steile (en gevaarlijke afdaling) van de Glandon (ik ben de rechtse trouwens). Daar kunt ge u letterlijk laten gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten

Andere regio's zijn soms wel duurder. De Monte Baldo aan het Gardameer kostte me 15 euro voor één ritje op één lift... :-(
                                      Die is dan ook wel vet de moeite..zelf ook al afgereden met de Taurine..
                                      Videootje van gevonden :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Die is dan ook wel vet de moeite..zelf ook al afgereden met de Taurine..
                                        Videootje van gevonden :
                                        http://gardameer.blogspot.com/2008/0...nte-baldo.html
                                        Is zo, maar wel met dramatische bewegwijzering... gps of gids is aan te raden.

Onderschat de Alpen ook niet, net zo mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                          Is zo, maar wel met dramatische bewegwijzering... gps of gids is aan te raden.

Onderschat de Alpen ook niet, net zo mooi
                                          Ik denk dat de Alpen in het algemeen het meeste en beste kunnen bieden wat fietsplezier betreft, zowel voor MTB'ers als wielertoeristen.

Comment

Working...
                                          X