Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MTB (tour/freeride) trip in de Alpen, zomer 2010 : tips & advies
Ben daar al paar keer op wintersport geweest. Wat jij zegt : Ik vind dat allemaal niet leuk, zeker niet 's winters. Zo die "Yeti-bar" toestanden, gadver. *spuugt op grond*
(nee echt)
Over de wintersport aldaar spreek ik mij niet uit. Ik was daar midden de zomer. Je kan daar rodelen en op een soort fietsjes met dikke banden afdalingen doen. Niet erg hardcore, maar leuk als je eens onnozel wil doen.
En l'Alpe d'Huez is ook vlakbij. Ook mooi meegenomen dus.
Echt veel is er in de zomer in het 'bebouwde gedeelte' op Les 2 Alpes niet te beleven vind ik. De plaatselijke 'middenstand' heeft daar zo wat dingen verzonnen om wat geld te verdienen in de minder inkomstrijke zomerperiode, maar da's maar wat onnozel gedoe allemaal vind ik. Wat er 's avonds te beleven valt in de zomerperiode weet ik niet. We zijn vorig jaar wel eens 's avonds wat gaan stappen boven op Alpe d'Huez, een gelijkaardig ski-oord, ook niet veel te zien eigenlijk. Ik denk dat het op de twee alpen dan al niet veel beter zal zijn... .
Echt veel is er in de zomer in het 'bebouwde gedeelte' op Les 2 Alpes niet te beleven vind ik. De plaatselijke 'middenstand' heeft daar zo wat dingen verzonnen om wat geld te verdienen in de minder inkomstrijke zomerperiode, maar da's maar wat onnozel gedoe allemaal vind ik. Wat er 's avonds te beleven valt in de zomerperiode weet ik niet. We zijn vorig jaar wel eens 's avonds wat gaan stappen boven op Alpe d'Huez, een gelijkaardig ski-oord, ook niet veel te zien eigenlijk. Ik denk dat het op de twee alpen dan al niet veel beter zal zijn... .
Ik heb niets gezegd over 's avonds. Er zijn alleszins genoeg cafés en restaurants. Voor de rest geen idee wat er te doen is.
Tuurlijk is het een nogal toeristisch geörienteerde plaats. Buiten het toerisme is er in feite helemaal niets ginds. Nu, als je op een afgelegen plaats wil zitten waar niets te doen is, dan moet je daar niet zijn. In het andere geval wel.
Jantje probéért me weer tegen te spreken. Keep on trying.
Ik heb niets gezegd over 's avonds. Er zijn alleszins genoeg cafés en restaurants. Voor de rest geen idee wat er te doen is.
Tuurlijk is het een nogal toeristisch geörienteerde plaats. Buiten het toerisme is er in feite helemaal niets ginds. Nu, als je op een afgelegen plaats wil zitten waar niets te doen is, dan moet je daar niet zijn. In het andere geval wel.
Jantje probéért me weer tegen te spreken. Keep on trying.
Heb ik u aangesproken vriend? Dacht het niet hé. Hou die zielige reacties dan ook liever voor jezelf m'n beste
Heb ik u aangesproken vriend? Dacht het niet hé. Hou die zielige reacties dan ook liever voor jezelf m'n beste
Voorspelbare reactie. De mensen die hier regelmatig komen, kennen u op dat vlak wel al. En dat je nooit je ongelijk toegeeft, is bijna een understatement.
Enfin, je doet maar.
Voorspelbare reactie. De mensen die hier regelmatig komen, kennen u op dat vlak wel al. En dat je nooit je ongelijk toegeeft, is bijna een understatement.
Enfin, je doet maar.
Waar begin je nu weer over man...?
Jongens toch, dat gaat van kwaad naar erger met u. Enfin, prettige avond nog.
Vet! Fak hoe hou je dat vol met je remmen, ik had altijd waanzinnige krap als ik ocharme 500m hoogteverschil daalde.
Net als met een auto, kort maar krachtig remmen en zo min mogelijk slepend. De vingers en de bovenbenen verzuren zwaar van al dat afdalen! Machtig is het!!
Had ik vroeger ook, Avid Juicy 5. Helemaal niet tevreden van en uithoudingsvermogen was echt om te huilen...
Dan heb je nog nooit met cantilevers of zelfs V-Brakes gereden zeker? Waar is de tijd... als je iets te lichte banden gestoken had... en iets teveel remde dan stond je halverwege de afdaling je band te wisselen wegens gesmolten...
Comment