Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MTB (tour/freeride) trip in de Alpen, zomer 2010 : tips & advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Dudes, take it elsewhere.

Check what we gonna do!

Hoe fokkin' zalig!!

Can't wait, can't wait...

Nice!

Niet direct iets voor de Taurine evenwel. Of toch niet aan een aanvaardbare snelheid.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
      Dan heb je nog nooit met cantilevers of zelfs V-Brakes gereden zeker? Waar is de tijd... als je iets te lichte banden gestoken had... en iets teveel remde dan stond je halverwege de afdaling je band te wisselen wegens gesmolten...
      Toetoet, maar zeer lang geleden. Toen er nog geen schijfremmen waren, zat ik al met Magura HS33. Altijd zeer tevreden van geweest... zeker met de groene blokjes. Was wel op een hardtail van minder dan 10 kg, die zich echt niet leende tot afdalen (frame M met een voorbouw van 15cm 0°) dus I wouldn't know.

Comment

Had ik vroeger ook, Avid Juicy 5. Helemaal niet tevreden van en uithoudingsvermogen was echt om te huilen...
        Ik vermoed dat LL het over V-brakes heeft.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Toetoet, maar zeer lang geleden. Toen er nog geen schijfremmen waren, zat ik al met Magura HS33. Altijd zeer tevreden van geweest... zeker met de groene blokjes. Was wel op een hardtail van minder dan 10 kg, die zich echt niet leende tot afdalen (frame M met een voorbouw van 15cm 0°) dus I wouldn't know.
          Welke fiets was dat?

Vroeger had je sowieso weinig tot geen fietsen die echt goed waren voor afdalingen. Heb in de garage nog één van de eerste Cannondales met achtervering staan (een EST van 1991). Dat is toch iets helemaal anders dan wat er de laatste tien jaar op de markt is gekomen.

Die racy XC-houdingen op de fiets, kwamen vroeger wel meer voor. Sturen waren dikwijls ook lager gepositioneerd, deels door de kortere vorken (beperkte veerweg), deels door nogal frequent voorkomende korte balhoofdbuizen.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Ik vermoed dat LL het over V-brakes heeft.
            Ik zou het bijgod niet weten

Achja, zolang ik gestopt geraak vind ik het allemaal prima, ben nog niet echt in de stage waar ik veel centen ga neerleggen voor dingen die ik met mijn kunnen niet nodig heb

Comment

Mijn kunnen is ook laag, maar sinds ik geen hardtail meer rijd en af en toe 'es stukken opzoek waar je verdomme - niveau of niet - beefy remmen moet hebben (waarschijnlijk rem ik ook niet goed), ben ik toch blij met een setje dat echt betrouwbaar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Ik zou het bijgod niet weten

Achja, zolang ik gestopt geraak vind ik het allemaal prima, ben nog niet echt in de stage waar ik veel centen ga neerleggen voor dingen die ik met mijn kunnen niet nodig heb
                Begrijpelijk.

Schijfremmen ken je wel.
                Dit zijn V-brakes:

En ter info, dit zijn cantilevers:

Het verschil tss die twee laatste betreft vooral de loop van de kabel.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Thx, m'n eerste fietsweetje

Dude, I got V-brakes

Note to myself: Best wel tegen volk zeggen dat niks van fietsen kent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    Dan heb je nog nooit met cantilevers of zelfs V-Brakes gereden zeker? Waar is de tijd... als je iets te lichte banden gestoken had... en iets teveel remde dan stond je halverwege de afdaling je band te wisselen wegens gesmolten...
                    Minder remmen hé, dan heb je dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Minder remmen hé, dan heb je dat niet.
                      Je hebt helemaal gelijk, maar met een stuiterende hardtail en op 1.9 conti semislicks is dat niet evident als je in de Alpen naar beneden rijdt

Met de jaren leert men dat het materiaal best afstemt op waar je rijdt

Comment

Fak 't was zot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                          Fak 't was zot
                          We want pics!

Comment

We want pics!
                            Dag 1 & 2 elk met ons eigen bolide:

gTa:

Mezelve:

Comment

Dag 3 (halve dag) hebben we ons een KTM Tribute gehuurd, shit wat een verschil in comfort, snelheid en trajectbepaling

Precies een crossmoto, maar dan zonder motor, zo een spel vreet gewoon bulten.

Comment

Zag er leuk uit, en gTa heeft het nog gefilmd ook. We want videoclips!!

Btw, die foto's met zo'n watermerk komen me bekend voor...
                                Hoeveel vragen ze 'r voor eentje zonder watermerk en in hoge resolutie?

Comment

Zag er leuk uit, en gTa heeft het nog gefilmd ook. We want videoclips!!

Btw, die foto's met zo'n watermerk komen me bekend voor...
                                  Hoeveel vragen ze 'r voor eentje zonder watermerk en in hoge resolutie?
                                  18 euro voor de digitale, al naar gelang het formaat kan je ook nog een afdruk bestellen.

'k heb eentje in highres gekocht, ziet er goed uit. Tegen volgende keer wel zorgen dat ik hoger kan jumpen.

Comment

't Was schitterend! Een aanrader. Volgende keer forummeet @ the Alps?

Die KTM was subliem om eens mee te maken, maar zo nu achteraf ben ik vooral trots op onze fietsen. Zalig om zoiets met je eigen bike te doen... zoals Mayo zei op dag 2 : "eindelijk issem goe gerodeerd, nu".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                      Tegen volgende keer wel zorgen dat ik hoger kan jumpen.
                                      Stageke doen in Winterberg, met ons twee?

WELCOME ZUHAUSE, WELCOME BEI THE MOTHER - Bikepark Winterberg. Es ist wie heimkommen. Ein gutes Gefühl!

4 uur rijden

Comment

Mayo in 't doorgaan "ik heb wel zin om de col van Alpe d'Huez te doen, ze, gewoon om te kunnen zeggen dakket gedaan heb.

Na een halve dag downhillen waarbij één stukje klimmen van 20 hoogtemeters aan 15% : "pfff, laat maar diene col".

Nu, we hébben 'm gedaan, de col van Alpe D'huez. Met de auto. Eerst achter een locale A6 die goed doorpeerde (zalig!), daarna nog een beetje driftend ook. In 't naar beneden rijden herkende ik m'n rubberhandtekeningen op 't asfalt.

Comment

• Schitterend, die afdalingen. Op Mallorca ook een paar paadjes afgesjeesd op lokaal gehuurde fietsen, maar dat waren niet zo'n downhillmonstertjes als die bikes van jullie.
                                          Wat interesseert een mens zich dan nog aan asfalt ?

Comment

Working...
                                          X