Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MTB (tour/freeride) trip in de Alpen, zomer 2010 : tips & advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
    Alle rode pistes doen met 'n echte DH bike.
    when????????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
      when????????
      3 dagen tijdens de week van de gentse feesten.

Comment

3 dagen tijdens de week van de gentse feesten.
        no can do,
        schoonbroereke in Canada, dus bibi moet present zijn in de winkel

Comment

• Ik ben er normaal rond de maandwissel 6->7. Kga alvast dit hier in de gaten houden. Ook 'gewone' MTB routes mogen hier gesmeten worden alvast...

Comment

• Leuk initiatief, maar bij mij is de kans dat ik zou kunnen meegaan, behoorlijk klein.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

't zelfde gebied, fietske daar huren, en dezelfde periode en dezelfde duur.
              Deal.

Vind 't ook perfect qua duur en pistes. We hebben ze nog allemaal ni gedaan so -> KTM huren en go.

Beiden GoPro met chest mount?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ikzelf (en ook Mayo) zullen deze keer deftig filmstuff meehebben (GoPro HD) om alles deftig op video op te nemen.
                Om dan op't forum te vertellen dat jullie veel leuke filmpjes hebben, en ze toch niet posten?

Comment

• Wie zou dat doen?

Van 2010 hebben we bagger filmpjes, waarop bijna niis te zien is, tenzij de grond vanop een schuddende helm, in barslechte resolutie en met nog brakkiger sound.

Comment

• Er is nog niks geregeld hein, enkel een uit de onderbuik voortgekomen intentieverklaring.

't Begin van de week van de Geintsche Fieste, euhm, dat zal 16-17-18-19 juli zijn ofzo (die periode), als mijnen Outlook à jour is.

Windsurfreis? Waardatte? En op 'n windsurfreis 'es een downhill bike huren van dik 20 kilo en een setje body protectors, om dan met een ticketje van 15 EUR naar 3.200 m te gaan en via blauw en rood naar beneden te knallen -> DEFINITELY inplannen. 't Is grandioos...

Ik heb zoiets van "dat mag nog 'es L2A zijn" (want we hebben daar nog een hoop rode pistes links laten liggen in 2010) en Mayo precies ook ... veel kans dat, áls we gaan, dat dat terug het plan wordt.

Comment

• 9 op de 10 zit ik die periode daar ook, maar dan wel met de verkeerde fiets.

Comment

• Eerlijk? Mayo heeft wel gelijk, hoor. 't Is verdomme leuk om dat te doen met je eigen materiaal (je moét je eigen MTB ooit 'es van 3.200m naar beneden hebben gegast over single tracks e.d. vind ik, beleving is grandioos), maar 't is zovele leuker met een rental. Geen angst voor schade e.d. En gewoon erg makkelijk: toekomen, fiets huren, paar dagen biken, fiets terug afgeven en klaar. En alhoewel zo'n ding gigantisch log is (als je daar nog nooit op hebt gereden slaan de eerste meters op 't vlakke je echt met verstomming), is dat wel grandioos voor dat gebruik. Vele beter beheersbaar dan een fiets met veel minder veerweg.

Ik voel een AW Downhill MTB Meeting @ L2A opkomen!

Comment

• Wel eventueel opletten met de Tour ook op dat moment in die streek, bv op Alpe d'huez was de hotelbezetting 1 maand geleden als zo goed als vol....

edit: tour komt pas later, np
                          Last edited by ; 25/01/2011, 16:20.

Comment

Ik voel een AW Downhill MTB Meeting @ L2A opkomen!
                            Moet idd wel zalig zijn. Technische DH's zijn niet zo mijn ding, maar die doe je dan op je eigen tempo. L2A is wel een zalige streek. Heb er leuke herinneringen aan.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Fak dat wil ik ook wel is doen

Maar je zal wel serieus geoefend moeten zijn zekers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                Fak dat wil ik ook wel is doen

Maar je zal wel serieus geoefend moeten zijn zekers?
                                Het is bergaf hé.

Een beetje conditie is voor down-hill ook nooit slecht, maar het is niet dat je uren moet klimmen. Ik zou nog niet willen met dergelijke fietsen.
                                M.a.w. met de liften naar boven en met de fiets naar beneden.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Trust me: achter een dagske zijt ge blij dat ge van dat spel kunt stappen.

Maar 't is no way zoals een ferme TT of moordende klim, daar lig ik al met mijn poten omhoog na een paar minuten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Het is bergaf hé.

Een beetje conditie is voor down-hill ook nooit slecht, maar het is niet dat je uren moet klimmen. Ik zou nog niet willen met dergelijke fietsen.
                                    M.a.w. met de liften naar boven en met de fiets naar beneden.
                                    conditie is er

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Trust me: achter een dagske zijt ge blij dat ge van dat spel kunt stappen.

Maar 't is no way zoals een ferme TT of moordende klim, daar lig ik al met mijn poten omhoog na een paar minuten.
                                    Mhmmm. Interesse

Comment

Trust me: achter een dagske zijt ge blij dat ge van dat spel kunt stappen.
                                      Dat geloof ik graag. Ik zal trouwens ook nooit beweren dat competitieve down-hill niet zwaar is. Op een paar minuten zijn die mannen uitgeput. Dus zelfs al doe je het rustiger aan, een beetje conditie kan nooit kwaad.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Eerste week van augustus zit ik met drie maten weer ergens in de Portes du Soleil, ook een mooi gebied om te ontdekken!

Kleine impressie:

Kijken welke route"

Af en toe ook eens omhoog...

Wel altijd goed opletten dat er niemand in de weg ligt!!!!

Comment

• lol, suuuuperfotos, ik heb extreem belachelijk veel goesting

Ook met gehuurde bike ?

Comment

Working...
                                          X