Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MTB (tour/freeride) trip in de Alpen, zomer 2010 : tips & advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Mayo in 't doorgaan "ik heb wel zin om de col van Alpe d'Huez te doen, ze, gewoon om te kunnen zeggen dakket gedaan heb.

Na een halve dag downhillen waarbij één stukje klimmen van 20 hoogtemeters aan 15% : "pfff, laat maar diene col".

Nu, we hébben 'm gedaan, de col van Alpe D'huez. Met de auto. Eerst achter een locale A6 die goed doorpeerde (zalig!), daarna nog een beetje driftend ook. In 't naar beneden rijden herkende ik m'n rubberhandtekeningen op 't asfalt.
    Klimmen of dalen, het heeft alletwee z'n charmes.

En die doorperende auto's op Alpe d'Huez. Ik proef de roet nog die ooit in m'n gezicht geblazen is.

Comment

• Zalig kerels, schitterend initiatief!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Begrijpelijk.

Schijfremmen ken je wel.
        Dit zijn V-brakes:

En ter info, dit zijn cantilevers:

Het verschil tss die twee laatste betreft vooral de loop van de kabel.
        Die kleine verticale hefboom op de V-brakes, is dat om de remblokken loodrecht op de velg te duwen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
          Die kleine verticale hefboom op de V-brakes, is dat om de remblokken loodrecht op de velg te duwen?
          inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Klopt idd, zoals Jupmans zei. Bij de meeste V-brakes heb je dit echter niet.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Fak ik wil nog eens... dit jaar

Comment

• Dat zag er plezant uit!
                Volgende week richting Oostenrijk. Ik hoop dat mijn Juicy 5's het uithouden in de afdalingen (die wel van een ander kaliber zijn dan hetgeen jullie gedaan hebben) met 2 160 mm schijfjes...

Comment

• Wanneer mag ik filmpjes verwachten? Dat moet zó vet zijn, volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                    Fak ik wil nog eens... dit jaar
                    Ik werk nog iets uit. Low budget. 4 dagen Duitsland, bikepark Winterberg. I'll keep in touch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                      Wanneer mag ik filmpjes verwachten? Dat moet zó vet zijn, volgens mij.
                      Als ik 'es tijd vind. En die is doorgaans te schaars om uren video's te gaan zitten editen (moet nog alle video's van de trackdays van dit jaar, van de skivakanties, en van één trackday vorig jaar, ook editen).

Heb wel 't stukje al gezien waar ik op m'n bek ging -> lachen! Zo *poef* een hoop stof voor de camera begeleid met een kreunend "awhggn!"

Comment

Als ik 'es tijd vind. En die is doorgaans te schaars om uren video's te gaan zitten editen (moet nog alle video's van de trackdays van dit jaar, van de skivakanties, en van één trackday vorig jaar, ook editen).

Heb wel 't stukje al gezien waar ik op m'n bek ging -> lachen! Zo *poef* een hoop stof voor de camera begeleid met een kreunend "awhggn!"

Post dat stukje dan al

Comment

Ik werk nog iets uit. Low budget. 4 dagen Duitsland, bikepark Winterberg. I'll keep in touch.

Winterberg is fun, het downhill parcours is echt wel leuk, maar een beetje aan de korte kant. De freeride met onderaan het slopestyle park is ook fun, maar daar pas ik toch voor een paar jumps, dat gaat me net iets te ver

Ze hebben daar ook een leuke northshore baan, heb dat 1 keer geprobeerd, maar na 2 keer lelijk op m'n blaas te zijn geslagen, toch maar zoveel mogelijk de fameuze chickenways genomen .

Comment

4 dagen in Winterberg?? Dat lijkt me wat overkill, of wil je ook buiten het bikepark gewoon in de omgeving mtb'en?

Machtig he, de Alpen :-) Spijtig genoeg altijd kiezen tussen twee hobbies. T zal niet voor direct meer zijn, de Alpen met de MTB

Comment

• Ik heb ook wel zin in zo'n tripje in het najaar, maar dan wel op een XC parcours zodat ik mijn eigen bike (hardtail) kan gebruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Ik heb ook wel zin in zo'n tripje in het najaar, maar dan wel op een XC parcours zodat ik mijn eigen bike (hardtail) kan gebruiken...

De mijne is ook een hardtail en goed inzetbaar op groene en blauwe dh-pistes.

Al is een echte downhillfiets wel geschift veel zotter.

Comment

• Ja, da's waar. Met een hardtail zijn zeker de groene en ook de blauwe pistes perfect af te dalen.

Wij deden dan één keer een rode, met een gehuurde downhill-fiets, maar ik ben er zeker van dat we ook die piste met onze fietsen af zouden zijn gekomen.

Mijn bike heeft dan wel vering achteraan, maar 't blijft een XC-fiets uiteindelijk (Prophet SL), en ge zit daar niet anders op dan op een XC-fiets. Gewoon zadel pokkelaag zetten, de clic in uw hoofd maken dat ge nu niet meer moet peddelen maar vooral moet navigeren, en gaan.

't Is bééstig.

't Stomme is wel dat veel skigebieden in het tussenseizoen gesloten zijn. Lift-MTB'en gaat dus eigenlijk enkel goed in de zomer...

Comment

• Die rode piste is idd ook 'doenbaar' met onze ketels, maar imo niet aan een leuke snelheid.

Comment

• Bon, beter er vroeg bij zijn zei mijn bomma altijd!

Dit jaar hetzelfde? Nog mensen geïnteresseerd? Ikzelf (en ook Mayo) zullen deze keer deftig filmstuff meehebben (GoPro HD) om alles deftig op video op te nemen.

Mogelijks zonder eigen fiets en meteen daar zo'n DH huren. Makkelijker + geen brokken/kosten aan je eigen fiets.

Zelfs gebied of een ander?

Shoot!

Comment

Bon, beter er vroeg bij zijn zei mijn bomma altijd!

Dit jaar hetzelfde? Nog mensen geïnteresseerd? Ikzelf (en ook Mayo) zullen deze keer deftig filmstuff meehebben (GoPro HD) om alles deftig op video op te nemen.

Mogelijks zonder eigen fiets en meteen daar zo'n DH huren. Makkelijker + geen brokken/kosten aan je eigen fiets.

Zelfs gebied of een ander?

Shoot!
                                        't zelfde gebied, fietske daar huren, en dezelfde periode en dezelfde duur.

Comment

• Alle rode pistes doen met 'n echte DH bike.

Comment

Working...
                                          X