Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Morgen naar de Ardennen om een O2Bikers roadbook te volgen, maar ik krijg de kaart vanuit Mapsource niet op mijn Garmin. Meer zelfs; ik krijg geen enkele kaart meer op t toestel (Edge 705)...
Via Mapsource heb ik de nodige kaarten geselecteerd, deze overgedragen naar mijn toestel. Maar wanneer ik wil testen of alles op t toestel staat, krijg ik alleen de route zelf te zien; de kaart is nergens te bespeuren...
En die kaart is toch wel handig om t juiste straatje in te slagen; niet?
Morgen naar de Ardennen om een O2Bikers roadbook te volgen, maar ik krijg de kaart vanuit Mapsource niet op mijn Garmin. Meer zelfs; ik krijg geen enkele kaart meer op t toestel (Edge 705)...
Via Mapsource heb ik de nodige kaarten geselecteerd, deze overgedragen naar mijn toestel. Maar wanneer ik wil testen of alles op t toestel staat, krijg ik alleen de route zelf te zien; de kaart is nergens te bespeuren...
En die kaart is toch wel handig om t juiste straatje in te slagen; niet?
HELP!!
De kaart moet je apart in je edge steken.
Vanuit Mapsource naar tabblad Kaarten gaan, het gedeelte van de kaart selekteren dat je wil overbrengen (bvb gans belgie) en dan naar je gps sturen.
De kaart moet je apart in je edge steken.
Vanuit Mapsource naar tabblad Kaarten gaan, het gedeelte van de kaart selekteren dat je wil overbrengen (bvb gans belgie) en dan naar je gps sturen.
Dit heb ik inderdaad gedaan, maar de kaart wordt niet zichtbaar op t toestel.
Wanneer ik de kaart wil zien, toont de GPS de vermelding "overzoom". en deze benaming blijft steeds geldig wanneer ik wil inzoomen ipv over te gaan naar "mapsource"
Ik heb mijn instelling nogmaals nagekeken; en hierin is de kaart ook geselecteerd.
ik heb sinds deze week ook een nieuw toestel.
Ik moet zeggen dat deze veruit de makkelijkste is om te bedienen.
voor de Edge705 moet je bij wijze van spreken op cursus, deze durf ik zo aan mijn grootvader mee te geven. IMG_1172.jpg
Voor die prijs mag het al eens iets gebruiksvriendelijk zijn me dunkt....
Die Garmin edge705 is idd wat zoeken in het begin maar om nu te zeggen dat je er een cursus moet voor gaan volgen gaat wel ver hé. Een week of 3-4 geleden heb ik me voor 175 euro een tweedehands 705 gekocht in nieuwstaat inclusief hartslagmeter, cadans sensor en topokaart belux erbij. Ik kende geen bal van fietsnavigatie, wist niet eens het verschil tussen een route, track enz... enkele avondjes wat internetschuimen en ik kan dat toestel toch perfect gebruiken intussen. In elk geval ben ik fantastisch blij met mijn aankoop, ik moest dit al veel eerder aangekocht hebben, ongelooflijk hoeveel mooie mtb paadjes in de streek die ik niet eens wist liggen. Heel fijn zo'n ding op de fiets.
In elk geval wel leuk dat er degelijke concurenten voor Garmin op de markt aan het komen zijn.
topmodel kost 400 euro. Dit is voor toestel,hartslagmeter,cadans meter en de kaarten van geheel europa.
als je kijkt naar de garmin edge 800 ben je voor hetzelfde pakket 650 euro kwijt (adviesprijzen ! )
Sommige mensen hebben geen tijd om enkele avonden op internet sites zitten af te schuimen. Of weten niet waar ze moeten zoeken...
Voor die mensen is een cursus toch wel handig als je meer met de Edge wil doen als enkel een route die je gereden hebt nadien bekijken.
-Hoe lang duurt het om op de Edge een route uit te stippelen om deze te kunnen rijden?
De Mio kan dit op minder als 1 minuut.
- Probeer eens 40 km van huis de Edge je te laten navigeren naar huis. Hij berekent eerst 5 minuten een route en dan blijkt die route of 80km lang te zijn, of via de autostrade te gaan.
De Mio doet dit perfect.
Ik rijd ondertussen al sinds eind 2008 met de edge 705 en ben enorm tevreden van het toestel.Het is zeker niet perfect, en misschien maar goed ook. Na enkele dagen heb je door hoe hij routes in XML gaat opslaan en dan kan je die zelf gaan bewerken. Even later vind je de gegevens hoe hij de kaarten encrypt etc op het toestel zelf. En dan kun je beginnen te spelen
Qua gebruik gemak is de Mio gewoon enkele grote stappen vooruit. Maar de Edge is ondertussen ook al 4 jaar oud. Hopelijk kan Garmin hier iets van leren en komen er binnenkort betere software pakketten voor de garmin.
De Mio is wel vooral bedoeld voor de oudere mensen met de e-bike volgens mij. Het toestel is veel groter als de Edge 705 en heeft maar enkele knoppen. Ik mis de functie toetsen van de edge wel.
Maarja de Edge ben ik al 4 jaar gewoon.
Die kaarten van heel europa, zijn dat dan ook topo kaarten zoals die voor Garmin te krijgen zijn ? Open mtb maps zijn in mijn ogen toch niet overal een optie.
Kaarten zijn combinatie van open street maps en teleatlas.
open mtb maps vind ik beter als de topo van garmin, zolang er in bepaalde landen genleven wordt. Ben ooit in slovenie geweest en daar stonden toen 2 straten op de kaart voor het hele land
Kaarten zijn combinatie van open street maps en teleatlas.
open mtb maps vind ik beter als de topo van garmin, zolang er in bepaalde landen genleven wordt. Ben ooit in slovenie geweest en daar stonden toen 2 straten op de kaart voor het hele land
Kan je nog steeds .gpx importeren op de Mio ? Ik ben eerder geneigd een Edge 800 te kopen, al was het maar dat ik zo content ben van de 705.
Ik ben dus niet actief aan het uitkijken, maar alternatieven zijn welkom.
Ik vind voornamelijk de betrouwbaarheid van de Edge een grote plus. Sinds ik die heb, nu toch al 3 jaar, heb ik geen andere tellertjes meer bekeken.
Ja ook Mio werkt met GPX files.
Ik ben zelf nooit overgestapt van de 705 naar de 800 omdat deze weinig tot geen nieuwe functies toevoegde tegenover de 705, en vooral vanwege de batterijduur.
Ik ben nu wel aangenaam verrast door de Mio, maar hij blijft groot. Gisteren de suprice me functie gebruikt en dat werkt perfect voor koersfiets en city bike.
Voor de mountainbike had ik een route van 40km getest en daar zat ik toch 80% op asfalt te rijden.
Koersfiets heb ik op een ritje van 100 km nergens problemen gehad, wegen gezien waar ik normaal nooit kom en zelfs nog nooit ben geweest. Best aangenaam. Maar als ik zelf een parcours rijd, dan probeer ik lange rechte stukken te nemen en drukke wegen te vermijden. De Mio stuurt me wel eens een woonwijk door met om de 100meter een bocht. Drukke wegen lijkt hij wel te vermijden in de mate dat het mogelijk is.
Citybike stuurde hij mij enkele keren over een onverharde weg. Geen ramp.
Comment