Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GPS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Kaarten zijn combinatie van open street maps en teleatlas.
    open mtb maps vind ik beter als de topo van garmin, zolang er in bepaalde landen genleven wordt. Ben ooit in slovenie geweest en daar stonden toen 2 straten op de kaart voor het hele land
    Als je dan prijzen wil vergelijken moet je ook de Garmin zonder extra kaarten rekenen en dan komt die mio er al helemaal niet meer zo goedkoop uit... Open mtb maps is in sommige gebieden even goed dat klopt maar als je eerlijk bent is dat lang niet overal zo... open mtb maps in onze streek hier is zo goed als waardeloos ivm met de Garmin topomap

Comment

ze gebruiken een combinatie van Tele atlas en van OSM.
      Tele atlas is van TomTom als ik me niet vergis. Deze kaarten zijn niet gratis.

Maar adviesprijs van 399 tegenover de 529 euro voor een edge 800...

PC software is momenteel wel LANG niet zo uitgebreid als de mapsource/trainingcenter van Garmin, hopelijk veranderd dit nog tegen de release van het toestel.

ik heb nog niet veel tijd gehad om met het toestel te prullen maar ik denk dat deze net even veilig is als een Garmin
      Zou me niets verwonderen als ik de topo kaarten van garmin hier ook werkend op krijg.

Meeste data staat ook hier weer gewoon onbeveiligd op
      bv hardware info
      -<processor><type>ARM</type><level>ARM version 4</level><revision>00000005</revision></processor>-<os><version>Windows CE.5.0.1400 </version></os>
      map codes en builds
      <map_version map_version="1201.01"> </map_version>
      <POIMap coverage="WEU" filesize="" fullpath="Map\TeleAtlas\GraphData_ta_1.pak.v201202 24" image_file="GraphData_ta_1.pak.v20120224"/> <
      POIMap coverage="WEU" filesize="" fullpath="Map\Countries\Belgium.dat" image_file="Belgium.dat"/>
      Verder noemt de applicatie op de GPS 'Dodge' en krijg ik hem niet aan het draaien op een X64CPU. Aangezien de MIO een ARM CPU is lijkt het me niet heel moeilijk om de applicatie op een Tablet of Smartphone te zetten als die ook een ARM chip heeft.

Comment

Is er iemand die zijn Garmin edge 200 of 500 van de hand doet?
        Zoek een simpel instap-model waar basis navigatie wel mogelijk is ("broodkruimel").

Comment

Working...
        X