Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afstellen versnellingsapparaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Afstellen versnellingsapparaat

Gisteren mn MTB wat in orde gezet, maar heb nog wat problemen met de versnellingen.
    Als ik schakel, ligt de ketting vanachter niet op de "gevraagde" versnelling.
    Dus ik switch naar "3", maar hij ligt dan in feite op het 4e blad.
    Wat moet ik hieraan doen? Als noob met mn vingers erafblijven en binnenbrengen?
    Of deze guide volgen ( http://www.wtcdesportvrienden.be/Han...leur_afstellen )en het zelf proberen?
    Is dit een goede guide?

Thx

(en ja, ik ben een MTB/fiets-noob :p)

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
    Gisteren mn MTB wat in orde gezet, maar heb nog wat problemen met de versnellingen.
    Als ik schakel, ligt de ketting vanachter niet op de "gevraagde" versnelling.
    Dus ik switch naar "3", maar hij ligt dan in feite op het 4e blad.
    Wat moet ik hieraan doen? Als noob met mn vingers erafblijven en binnenbrengen?
    Of deze guide volgen ( http://www.wtcdesportvrienden.be/Han...leur_afstellen )en het zelf proberen?
    Is dit een goede guide?

Thx

(en ja, ik ben een MTB/fiets-noob :p)
    Veel kan je er niet aan verkeerd doen hoor.

door het regelvijsje wat verder in te draaien komt de kabel slapper te liggen en kom je dus uiteindelijk op een kleiner tandwiel uit en vica versa.

Alleen met die kleine vijsjes met kruiskop wat opletten. hiermee regel je de uitersten dat je derri kan komen. als je die te ver naar het wiel laat komen heb je kan dat je bij het opschakelen je hem in je wiel trekt, zeker zien dat je daar wat overschot houdt dus.

Comment

En is het helemaal ontregeld, kan je hem nog altijd binnen doen he

Comment

Gewoon doen. Het is niet dat je je derailleur ermee kapot gaat maken hoor.
        Eerst en vooral maken dat het bereik van de derailleur goed is ingesteld. Dus op het kleinste en grootste tandwieletje. De rest is kinderspel.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Thx
          Dan begin ik er zaterdag aan!

Comment

Working...
          X