Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MBK op de weg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MBK op de weg

Hey iedereen,

Ik fiets tegenwoordig vaak met mijn MBK (Cube analog) op de baan, maar mijn tractorbanden storen me niet echt. Het kost me enkel wat meer moeite.
    Nu kreeg ik vanmiddag het idee om met de fiets naar het werk te komen. Dat komt op 33km enkel, wat resulteert in 1,5u onderweg. Om niet kapot op het werk aan te komen dacht ik om andere banden op mijn fiets te zetten zodat ik wat sneller daar zou zijn.

Heeft er iemand tips voor een goedkoop setje?
    Als ik zie naar trekkingvelgen/banden zijn dat allemaal 28inch en mijn MBK heeft 26 inch steken. (Ik heb geen schijfremmen)

Huidige setup:
    velgen: Rigida Sphinx
    Banden: Schwalbe Smart Sam

MBK is een fietsenmerk. Jij bedoelt "MTB".

Je moet geen trekkingbanden kopen, wel slicks voor een MTB. 26" dus.
    Als het maar gewoon is om mee naar het werk te bollen, zou ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Dus vraag gewoon je fietsenmaker welke banden hij binnen heeft of welke hij kan krijgen. Eventueel eens naar Van Eyck in Geel (geen idee hoe ver dat is voor jou) bollen voor de lage prijzen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Wil je iets dat zo smal is als op een koersfiets? Dat gaat snel, maar het is beenhard...
      Als je ook in de regen rijdt zou ik al niet voor slicks gaan.
      Enfin, gewoon zoeken naar banden van 26 x X". Smal is geen probleem, ik heb er van 1,2" op mijn velgen gekregen.

Comment

een goeie maat van stelde al voor om gewoon banden op mijn mtb te steken

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        MBK is een fietsenmerk. Jij bedoelt "MTB".

Je moet geen trekkingbanden kopen, wel slicks voor een MTB. 26" dus.
        Als het maar gewoon is om mee naar het werk te bollen, zou ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Dus vraag gewoon je fietsenmaker welke banden hij binnen heeft of welke hij kan krijgen. Eventueel eens naar Van Eyck in Geel (geen idee hoe ver dat is voor jou) bollen voor de lage prijzen.
        Fak ja, MTB dus
        Geel is niet zo overdreven ver, ik zal er zaterdag is naartoe rijden. Bedankt voor de tip!

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        Wil je iets dat zo smal is als op een koersfiets? Dat gaat snel, maar het is beenhard...
        Als je ook in de regen rijdt zou ik al niet voor slicks gaan.
        Enfin, gewoon zoeken naar banden van 26 x X". Smal is geen probleem, ik heb er van 1,2" op mijn velgen gekregen.
        Ik zoek gewoon iets waar ik minder weerstand mee heb dan met mijn huidige mtb banden.

Bedankt gasten
        Woensdag de eerste keer is uitproberen, wel nog volledig stock.

Comment

Ik had op mijn gewone MTB (niets speciaals, gekregen voor de plechtige communie) een baanprofiel, met op de zijkant tappen. Voor mij was het doenbaar om daarmee 10km naar mijn werk te rijden aan gemiddeld 27km/u. Met snellere bochten geen probleem, durfde alleen soms wat zwalpen als je echt plat ging.

Of dat een goed type band is in vergelijking met andere alternatieven weet ik niet, maar ik ben er altijd content van geweest. (al kende ik er niks van, dus misschien was ik rap content. Heb in die 8 jaar ook nooit met een ander type band gereden op die fiets)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Ik had op mijn gewone MTB (niets speciaals, gekregen voor de plechtige communie) een baanprofiel, met op de zijkant tappen. Voor mij was het doenbaar om daarmee 10km naar mijn werk te rijden aan gemiddeld 27km/u. Met snellere bochten geen probleem, durfde alleen soms wat zwalpen als je echt plat ging.

Of dat een goed type band is in vergelijking met andere alternatieven weet ik niet, maar ik ben er altijd content van geweest. (al kende ik er niks van, dus misschien was ik rap content. Heb in die 8 jaar ook nooit met een ander type band gereden op die fiets)
            Dat kan een uitstekende band zijn. Heb destijds ook nog zoiets gehad op mijn MTB (Ritchey Speedmax). Ik had toen nog geen koersfiets dus de MTB diende voor alles. En ik was nooit een modderliefhebber, dus meestal voldeden de Speedmaxen prima. Op droog off-road-werk, had ik helemaal geen last van een gebrek aan grip.
            Als ik dan toch eens in de modder ging rijden, monteerde ik snel even Michelin Wildgrippers. Die banden presteerden dan weer super in nattere omstandigheden.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
            X