Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
idd, thule, kan je niet veel mis mee doen, stevig, mooi en praktisch.
Zelf heb ik er eentje van Spinder, is iets goedkoper, en ook goed. Maar als je een Thule in reclame kan kopen is die maar een fractie duurder dan een Spinder zonder korting.
Als je een Spinder vindt met korting, misschien ook te overwegen.
We hebben thuis een Thule 'Bike On'. Voor 2 fietsen.
De wielen steken in van die gootjes en zitten vast met riemen. En dan is er per fiets 1 klem die je rond het frame doet.
Werkt goed! Maar je kan hem niet kantelen, dat vind ik het enige nadeel.
Ik heb er eentje van 3, en m'n koffer van m'n vorige hing al wat door, met 4 ga je dat nog meer hebben (tenzij je nivomats hebt zoals op m'n huidige).
En hoe langer, hoe vervelender om te parkeren, maar da's kwestie van gewoonte.
Ik heb 5 fietsen te vervoeren, dus 3 op de trekhaak en twee op het dak. Er zijn ook van die karretjes, om 5 fietsen op te zetten, maar da's ongeveerd en alles krijgt enorme schokken daarmee.
Bedankt, maar als je daar zoekt komen er zevenentwintig verschillende modellen uit. Waarom dan de ene pakken ipv de andere (er vanuit gaande dat ze evenveel fietsen kunnen dragen)?
Bedankt, maar als je daar zoekt komen er zevenentwintig verschillende modellen uit. Waarom dan de ene pakken ipv de andere (er vanuit gaande dat ze evenveel fietsen kunnen dragen)?
Ook alijd zorgen dat ze tegenover elkaar niet te veel bewegen (onderlinge schade aanbrengen)...
daarom eens een vergelijk van dergelijke dragers van thule opgesteld:
Thule is idd aanrader.
Hebben er ook eentje thuis voor 2 fietsen. Absoluut geen idee welk model.
Heel stevig en ook kantelbaar. Lijkt luxe maar is toch heel handig (zoals veel opties )
Voor de rest slotje op aansluiting met trekhaak en slotjes op fietsengrijpers.
Hebben dat toch gewoon gekocht bij onze Audi-boer.
Da's een feit. Ik ben momenteel ook op zoek naar dakdragers en gezien er in mijn buurt geen verdeler van Thule te vinden is en gezien ik niet kan kiezen uit de verschillende modellen ga'k er een bestellen in de garage. Misschien is dat ook het overwegen waard? Hoewel ik vrees dat me dat wat meer zal kosten.
dat valt soms heel goed mee hoor.
Dakkoffers, fietsendragers en bagagedragers kosten niet echt veel meer bij onze dealer. Alleen staat er Volvo op ipv Thule, ook al is het een Thule.
Heb ik pas te weten gekomen na de aankoop van onze Spinder
Wij hebben een Twinny Load hier Enorm stevig ding, gaat al geruime tijd mee... Sommige modellen daarvan werken niet enkel met een bolkoppeling maar wel met een opzetstuk dat je eerst aan de trekhaak bevestigt.
Geschikt voor 3 fietsen
Uitbreidbaar tot 4 fietsen
Kantelbaar (zodat inderdaad de koffer nog open kan, in de praktijk echter weinig gebruikt want een openklapbare achterruit is nog veel fijner)
Zeer stabiel (kruissnelheid van 150 en soms zelfs 170 bleek geen probleem, met drie fietsen erop)
Kwam goed uit de test
De zijkanten zijn opklapbaar zodat er een niet te groot pakket ontstaat eenmaal ingeklapt (de andere optie was de 946, maar die is niet inklapbaar en niet uitbreidbaar tot 4 fietsen)
Niet goedkoop, wel goed en duurzaam. Voor koersfietsen zal het geen probleem zijn, maar bij gebruik met 4 fietsen moet je het maximale gewicht goed in de gaten houden! (zowel van de drager als de kogeldruk)
Foto toegevoegd van enkele jaren geleden met mijn vorige wagen
Edit: Nog een reden waarom ik voor Thule koos: Ik zat niet te wachten op een extra opzetstuk op de trekhaak (dat zit altijd in de weg, en met afneembare trekhaak zelfs geen doen) en de montage is op een zodanige manier te doen dat de fietsen niet beschadigen (ben nogal freak op dat vlak)
Comment