Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsendrager op trekhaak. Welke kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fietsendrager op trekhaak. Welke kopen?

Mijn vriendin zoekt een goeie fietsendrager voor op de trekhaak van haar auto. Het gaat over een drager voor 2 of 3 koersfietsen.

Iemand enig advies?

Merci, maar t is een model voor op de trekhaak dat ze zoekt

Comment

Since 1942, we've made it our business to bring you closer to the world and your passions. Shop directly on thule.com or find your local dealer here!

Comment

idd, thule, kan je niet veel mis mee doen, stevig, mooi en praktisch.

Zelf heb ik er eentje van Spinder, is iets goedkoper, en ook goed. Maar als je een Thule in reclame kan kopen is die maar een fractie duurder dan een Spinder zonder korting.
        Als je een Spinder vindt met korting, misschien ook te overwegen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

neem zeker eentje die kan kantelen, zodat je in de koffer kan zonder de fietsen af te moeten laden.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

We hebben thuis een Thule 'Bike On'. Voor 2 fietsen.
            De wielen steken in van die gootjes en zitten vast met riemen. En dan is er per fiets 1 klem die je rond het frame doet.
            Werkt goed! Maar je kan hem niet kantelen, dat vind ik het enige nadeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              Eventje meelopen met deze...

Iemand ervaring met dragers voor 4 fietsen?
              Ik heb er eentje van 3, en m'n koffer van m'n vorige hing al wat door, met 4 ga je dat nog meer hebben (tenzij je nivomats hebt zoals op m'n huidige).
              En hoe langer, hoe vervelender om te parkeren, maar da's kwestie van gewoonte.
              Ik heb 5 fietsen te vervoeren, dus 3 op de trekhaak en twee op het dak. Er zijn ook van die karretjes, om 5 fietsen op te zetten, maar da's ongeveerd en alles krijgt enorme schokken daarmee.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Toch typisch he, gelijk wat ge aanhaalt, Naish moet altijd de overtreffende trap kunnen doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                  Bedankt, maar als je daar zoekt komen er zevenentwintig verschillende modellen uit. Waarom dan de ene pakken ipv de andere (er vanuit gaande dat ze evenveel fietsen kunnen dragen)?

Comment

bij spinder kan ik je al op weg helpen:
                    wij hebben deze: http://www.spinderbikecarriers.com/x...del-falcon.php (vorige model wel, maar zelfde type, en dan voor 3 fietsen, maar da's bijzaak)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Toch typisch he, gelijk wat ge aanhaalt, Naish moet altijd de overtreffende trap kunnen doen
                      in alles overdrijven ook he, ge moet ne keer naar die banden van dienen terreinwagen kijken

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik ken er nu niks van, maar ik vind da wel straf da zo een ding perfect horizontaal blijft hangen met als enige montagepunt een BOL

Comment

Bedankt, maar als je daar zoekt komen er zevenentwintig verschillende modellen uit. Waarom dan de ene pakken ipv de andere (er vanuit gaande dat ze evenveel fietsen kunnen dragen)?
                          Ook alijd zorgen dat ze tegenover elkaar niet te veel bewegen (onderlinge schade aanbrengen)...
                          daarom eens een vergelijk van dergelijke dragers van thule opgesteld:

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                            Idd, maar je moet er eens op letten dat diene bol bovenaan een vlak stukje heeft, das speciaal voor die fietsdingen.

En gij zou beter wat beter rondkijken als je op baan zit... Ik heb u gespot vrijdagavond op weg naar Torhout vanuit Roeselare
                            eerste: helemaal juist, vroeg ik me vroeger ook af, maar werkt feilloos!

tweede: haja, dat kan Nie gezien, waarschijnlijk liep er te veel schoon volk in de buurt zodat jij niet opviel

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Thule is idd aanrader.
                              Hebben er ook eentje thuis voor 2 fietsen. Absoluut geen idee welk model.
                              Heel stevig en ook kantelbaar. Lijkt luxe maar is toch heel handig (zoals veel opties )

Voor de rest slotje op aansluiting met trekhaak en slotjes op fietsengrijpers.
                              Hebben dat toch gewoon gekocht bij onze Audi-boer.

Comment

Da's een feit. Ik ben momenteel ook op zoek naar dakdragers en gezien er in mijn buurt geen verdeler van Thule te vinden is en gezien ik niet kan kiezen uit de verschillende modellen ga'k er een bestellen in de garage. Misschien is dat ook het overwegen waard? Hoewel ik vrees dat me dat wat meer zal kosten.

Comment

dat valt soms heel goed mee hoor.
                                  Dakkoffers, fietsendragers en bagagedragers kosten niet echt veel meer bij onze dealer. Alleen staat er Volvo op ipv Thule, ook al is het een Thule.
                                  Heb ik pas te weten gekomen na de aankoop van onze Spinder

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik had ook al zo'n vermoeden dat het een Thule is met het merk van de wagen erop vermeld. Deze morgen besteld.

Comment

Wij hebben een Twinny Load hier Enorm stevig ding, gaat al geruime tijd mee... Sommige modellen daarvan werken niet enkel met een bolkoppeling maar wel met een opzetstuk dat je eerst aan de trekhaak bevestigt.

Comment

Sinds 2005 ben ik in het bezit van een Thule Euroclassic Pro 303.

Zojuist even nagekeken en het lijkt erop dat hij opgevolgd is door een 903 (voorbeeldje op ebay: http://cgi.ebay.de/Thule-903-Hecktra...item58882c9ffa )

Waarom voor de 303/903 gekozen?

Geschikt voor 3 fietsen
                                        Uitbreidbaar tot 4 fietsen
                                        Kantelbaar (zodat inderdaad de koffer nog open kan, in de praktijk echter weinig gebruikt want een openklapbare achterruit is nog veel fijner)
                                        Zeer stabiel (kruissnelheid van 150 en soms zelfs 170 bleek geen probleem, met drie fietsen erop)
                                        Kwam goed uit de test
                                        De zijkanten zijn opklapbaar zodat er een niet te groot pakket ontstaat eenmaal ingeklapt (de andere optie was de 946, maar die is niet inklapbaar en niet uitbreidbaar tot 4 fietsen)

Niet goedkoop, wel goed en duurzaam. Voor koersfietsen zal het geen probleem zijn, maar bij gebruik met 4 fietsen moet je het maximale gewicht goed in de gaten houden! (zowel van de drager als de kogeldruk)

Foto toegevoegd van enkele jaren geleden met mijn vorige wagen

Edit: Nog een reden waarom ik voor Thule koos: Ik zat niet te wachten op een extra opzetstuk op de trekhaak (dat zit altijd in de weg, en met afneembare trekhaak zelfs geen doen) en de montage is op een zodanige manier te doen dat de fietsen niet beschadigen (ben nogal freak op dat vlak)
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                        X