Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsendrager op trekhaak. Welke kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Aangezien het voor achter een citroen DS3 is zie ik er toch liever geen enorm lange fietsendrager op, ik denk dat dat ding permanent gaat wheelie-en anders

Maar bedankt voor de tips alvast.

Comment

Thule is de way to go.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
        Da's een feit. Ik ben momenteel ook op zoek naar dakdragers en gezien er in mijn buurt geen verdeler van Thule te vinden is en gezien ik niet kan kiezen uit de verschillende modellen ga'k er een bestellen in de garage. Misschien is dat ook het overwegen waard? Hoewel ik vrees dat me dat wat meer zal kosten.
        Welke wagen heb jij nu weeral ?

Ik heb een fietsendrager voor op het dak van een Audi B7 break... mag weg voor een prijsje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Welke wagen heb jij nu weeral ?

Ik heb een fietsendrager voor op het dak van een Audi B7 break... mag weg voor een prijsje.
          Sorry Tuur Bo, de bestelling is al geplaatst. En ik vrees dat ze niet zouden passen op een E46 320 berline.

Comment

Ik heb zo'n Thule HangOn. Als je het fietsenrek dikwijls verwijderd, is dit echt wel een aanrader. Dat duurt 10 seconden om dat te installeren en er terug af te doen. En het neemt 2 keer geen plaats in als je het niet gebruikt.

Comment

Die fietsen moeten dan toch tegen mekaar botsen als je aan het rondrijden bent?

Comment

in de aldi stond er 2 weken geleden nog éne voor € 49 spijt dat ik die niet heb gekocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                  Sorry Tuur Bo, de bestelling is al geplaatst. En ik vrees dat ze niet zouden passen op een E46 320 berline.
                  No problem, past trouwens alleen maar op een B7...

Ik heb trouwens ook zo'n Thule Euroclassic, had ik nu niet opnieuw een wagen met trekhaak gekocht, dan kon ik 'm je verpatsen fuel, maar nu zal ik 'm uiteraard weer zelf gebruiken.

Er kunnen 3 fietsen op, zoals op de foto van msxx, maar ik heb soms problemen om er 3 op te krijgen : de grijparmen komen alledrie van dezelfde richting en grjipen de liggende buis vast. Dat lukt dus maar voor drie fietsen als je eerst een klein frame plaatst en dan telkens een wat groter. Als de drie fietsen even hoog komen heb je een probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Er kunnen 3 fietsen op, zoals op de foto van msxx, maar ik heb soms problemen om er 3 op te krijgen : de grijparmen komen alledrie van dezelfde richting en grjipen de liggende buis vast. Dat lukt dus maar voor drie fietsen als je eerst een klein frame plaatst en dan telkens een wat groter. Als de drie fietsen even hoog komen heb je een probleem
                    En 2 fietsen van dezelfde grootte lukt wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      En 2 fietsen van dezelfde grootte lukt wel?
                      De grijparmen kan je manipuleren, toch in enige mate. Je kunt ze 180 graden draaien zodat ze van boven of van onderen af aangrijpen. En je kunt ze horizontaal verplaatsen.

Wat ook soms nodig was is het demonteren van de grijparm voor de derde fiets, en dan de arm zelf tussen de fietsen doorsteken, en daarna het grijpmechanisme weer monteren.

Doorgaans is er wel sprake van slooping buizen (aflopend vanaf het balhoofd tot aan het zadel) en kan er dus één grijparm meer naar het balhoofd en een grijparm meer naar de richting van het zadel gaan. Met drie fietsen is het altijd even puzzelen, maar het is tot nu toe altijd wel gelukt.

Comment

Nog wat dingen waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had, misschien ook wel belangrijk:

Het is niet om 1 of 2 keer per jaar te monteren, de bedoeling is dat dat ding wekelijks gebruikt wordt. Dus simpele montage van dat ding en het gewicht spelen wel een rol (ik ga niet elke zondag mee opstaan om dat ding op de auto te helpen hangen )

Comment

voor 2 fietsen heb ik ook zoiets van den aldi dat nog steeds macheert
                          gewoon bij een hatch over de 3de of de 5de deur hangen, 2 min werk

ben ermee naar portugal gereden, dus het blijft hangen

Comment

Ik had zo'n groot rek voor op de trekhaak en heb dit 3 weken geleden ingewisseld tegen een ding om de fietsen aan te hangen van Thule, kunnen 3 fietsen aan en kan gekanteld worden.

Ik moet zo'n groot lomp ding niet meer hebben, dit is veel praktischer, past in een hoekje van m'n koffer en de fiets hangt er op een paar sec aan.

Comment

Wat bedoel je dan juist?

Comment

even gezocht:

en dat voor 99 euro.

Comment

ben er net mee terug van de Provence, ding heeft om 2000 km geen krimp gegeven met mijn koersfiets en een kinderfiets eraan.

Ook al met 2 koersfieten en 2 MTB's mee op pad geweest en telken zonder problemen.

Comment

Kletsen die fietsen dan niet tegen mekaar?

Comment

Daar zit nog een riem bij dat die tegen elkaar en tegen het rek getrokken worden, ik steek daar gewoon iets tussen als ze mekaar raken.

Vandaag zat er een afwassponsje tussen de trapper en het rek (de enige plek waar ze raakten. Het kinderfietsje had ik aan het 3e oog gehangen waardoor die de koersfiets enkel met het rubber van de bandjes raakte.

Beetje uitkijken maar is perfect krasvrij mee te vervoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Kletsen die fietsen dan niet tegen mekaar?

Dat wordt geleverd met de nodige riempjes en dergelijke, bij mij ligt dat in ieder geval nooit te rammelen, enkel opletten bij de eerste fiets dat je je bumper niet beschadigt met je fietspedaal.

Als je het fietsenrek echt regelmatig wil verwijderen en terug gebruiken lijk me dit de beste oplossing.

Comment

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een fietsendrager voor op de trekhaak.
                                          De merken waar ik steedfs bij uitkom als ik rondrijk zijn Thule, Twinny Load en Spider. De goedkopere merken zou ik persoonlijk links laten liggen, er staat uiteindelijk een klein fortuintje aan fietsen op.
                                          Wat het in mijn geval wel extra moeilijk maakt is dat de misses een e-bike heeft (gewicht 29 kg). Zelf heb ik ofwel de koersfiets (8 kg) of de MTB (14 kg) er nog ij .... maar dan hebben we de fietsen van de kids nog niet mee.
                                          Ik ben er ook nog niet uit, maar ik denk dat het gewicht van die e-bike mijn keuzemogelijkheden serieus beperkt.
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Working...
                                          X