Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsendrager op trekhaak. Welke kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Thule heeft ook fietsdragers met een groter draagvermogen in zijn gamma. Eigenlijk ontwikkelt voor elektrische fietsen.

Comment

En wat verantwoordt het prijsverschil tussen deze twee eigenlijk?

Comment

En die 13 of 7 pin stekker? Maakt dat veel uit? Kan je niet gewoon een converter kopen van de ene naar de andere? Wat zit er standaard op een auto?

Comment

Ik gebruik van tijd een twinny load van m'n schoonvader. Gewoon op de trekhaak klikken, heel eenvoudig, en het ding doet z'n werk. Meer moet dat voor mij niet zijn. Ik heb wel een adapter moeten aanschaffen om de 7-polige stekker van de drager aan de 13-polige stekker van de auto te kunnen aansluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            En die 13 of 7 pin stekker? Maakt dat veel uit? Kan je niet gewoon een converter kopen van de ene naar de andere? Wat zit er standaard op een auto?
            Op recentere wagens 13-polige.

Comment

die twee thules verschillen in design zeker?

't ene is voor caravan, 't andere voor gewone aanhanger.
              adapters idd te verkrijgen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Zo'n Euroclassic is veel properder "afgewerkt" en heeft ook een ander koppelmechanisme en dito laadvermogen (51 vs 36) voor montage op de trekhaak dat gebruiksvriendelijker is en andere features zoals afneembare framehouders en vergrendeling van fietsen (optie op euroride).

Top of the line is momenteel de Europower heeft een mechanisme dat erop lijkt en kan tot 60kg aan fietsen dragen, terwijl de goedkopere een goede 35kg kunnen hebben, wat zeker niet zo ruim is voor 2 gewone fietsen. Voor mountainbikes en koersfietsen is dat iets anders natuurlijk.

Comment

Met 13 pins is het mogelijk om een mistlamp aan te steken (en inderdaad nog vele caravanfuncties)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Zo'n Euroclassic is veel properder "afgewerkt" en heeft ook een ander koppelmechanisme en dito laadvermogen (51 vs 36) voor montage op de trekhaak dat gebruiksvriendelijker is en andere features zoals afneembare framehouders en vergrendeling van fietsen (optie op euroride).

Top of the line is momenteel de Europower heeft een mechanisme dat erop lijkt en kan tot 60kg aan fietsen dragen, terwijl de goedkopere een goede 35kg kunnen hebben, wat zeker niet zo ruim is voor 2 gewone fietsen. Voor mountainbikes en koersfietsen is dat iets anders natuurlijk.
                    Bedankt! t is in elk geval voor het transport van koersfietsen, dus ik denk niet dat het maximaal gewicht een grote rol speelt in dat geval.

Comment

edit: foutje
                      Last edited by Bompa; 26/07/2010, 11:05.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Kijk zeker op online shops in de aard van 12gotrrading.nl. Erg voordelige aanbiedingen en vaak nog eens extra korting op fietsendragers.

Een kantelbaar model is een aanrader.

Comment

Tweedehands euroclassic van Thule: http://www.mountainbike.nl/forum/vie...p?f=20&t=70270

Comment

Ik ben van plan om de Atera Strada te kopen voor de twee Pinarello Racebikes hier :-) Prijs/kwaliteit zit dit goed !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Met 13 pins is het mogelijk om een mistlamp aan te steken (en inderdaad nog vele caravanfuncties)
                              Is 13 pins nt voor achteruitrijlicht, mistlicht is verplicht op een remorque?
                              Dus moet je op een 7 pins al zeker mistlicht aansuiten, dan heb je nts meer over voor achteruitrijlicht.
                              Last edited by ; 03/08/2010, 22:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                                Is 13 pins nt voor achteruitrijlicht, mistlicht is verplicht op een remorque?
                                Dus moet je op een 7 pins al zeker mistlicht aansuiten, dan heb je nts meer over voor achteruitrijlicht.
                                Ik heb nog nooit een remork gezien met een achteruitrijlicht volgens mij.

(is ook niet verplicht, zelfs niet op een auto, mijn R4 had er iig geen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Ik heb nog nooit een remork gezien met een achteruitrijlicht volgens mij.

(is ook niet verplicht, zelfs niet op een auto, mijn R4 had er iig geen)
                                  Wetgeving is veranderd sinds uw R4.
                                  Denk wel dat ze in europa bezig zijn om achteruitrijlicht op remorque te verplichten, maar over de wetgevende regels ga ik me nt uitspreken.
                                  Dit is wat ik betreffende de stekkers heb gevonden http://www.aanhangwagens-plus.be/ind...d=26&Itemid=33

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                                    Wetgeving is veranderd sinds uw R4.
                                    Denk wel dat ze in europa bezig zijn om achteruitrijlicht op remorque te verplichten, maar over de wetgevende regels ga ik me nt uitspreken.
                                    Dit is wat ik betreffende de stekkers heb gevonden http://www.aanhangwagens-plus.be/ind...d=26&Itemid=33
                                    uiteraard, een nieuwe auto zal zo ook niet meer verkocht mogen worden.

Maar een remork is op da vlak slecht gereglementeerd denk ik en nog minder goed te achterhalen hoe oud ie is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      uiteraard, een nieuwe auto zal zo ook niet meer verkocht mogen worden.

Maar een remork is op da vlak slecht gereglementeerd denk ik en nog minder goed te achterhalen hoe oud ie is.
                                      Ik weet dat we een paar jaar geleden een mistlamp moesten monteren op onze remorque na'n opmerking gehad te hbb van een agent.
                                      Dit is dus ook nog nt zo lang verplicht, ze zouden idd de regels hieromtrend duidelijker mogen maken.
                                      Zo moeilijk kan dat toch nt zijn denk ik dan maar.

Comment

Ik heb een Thule EuroPower 916 besteld. Hier passen 2 fietsen op en elke fiets mag max 30 kg wegen. Mijne racefiets en MTB weegt dat niet, maar de e-bike van de misses zit daar wel tegenaan, dus better safe than sorry ....
                                        Wel in Nederland besteld want de prijzen die ze hier durven vragen zijn volledig van de pot gerukt.
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Die Thule europower 916 is inderdaad ook een hele goeie. Ik twijfel nog tussen deze en de Atera Strada E bike.
                                          Ik neem ook deze geschikt voor electrische fietsen omdat er meer plaats is tussen de fietsen en ze elkaar niet raken onderling tijdens het vervoer (voor mij gaat het om lichte carbon race fietsen)

Inzake de prijs zal dat toch zoveel niet uitmaken in NL ? Als je de verzendkosten erbij telt zeker niet...denk ik...

Comment

Working...
                                          X