Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsremorque

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fietsremorque

Ik ben samen met enkele vrienden van zin een fietsremorque te maken.
    Het is de bedoeling dat er 6 fietsen meekunnen, dwars geplaatst is volgens ons de enigste mogelijkheid dan.
    In't midden op de as komt een vatje voor water en een kist om spullen in te steken.

Nu hbb we al is een paar keer een remorque bekeken, maar we zouden van andere die iets gelijkaardigs hbb gemaakt wel wat tips knn gebruiken.
    Eventueel foto's zou ook handig zijn om te zien of we miss iets beter knn maken.

Hier kan je al vast inspiratie opdoen: http://www.vk-international.com/nederlands/trailer.htm

Zelf zou ik ze in de rijrichting plaatsen, zo pakken de fietsen minder wind.

Je kan altijd het frame van VK- international overwegen. Dit plaats je op een gewone aanhangwagen, zo kan je die altijd voor andere zaken blijven gebruiken.

Zelf zoek ik ook een oplossing voor 5 fietsen.

Comment

ik heb ook met dat idee even gespeeld, want we zijn ook met 5.

Toen was de bedoeling om in m'n bestaande aanhangwagen een gelast frame te zetten (gevezen in de bodem maar makkelijk te verwijderen) waarop 5 fietsdragers voor op een dak gemonteerd waren.

Was m'n vrouw niet tegen op reis gaan met een aanhangwagen, ik had het zo gedaan.
      Of met een plank op de aanhangwagen en daarop dat frame, zodat daaronder nog wat bagage meekan.
      En zo kan het frame wat over de spatborden komen en heb je meer plaats.

Nu is het met een fietsrek van 3 fietsen op de trekhaak en binnenkort 2 op het dak.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
        Hier kan je al vast inspiratie opdoen: http://www.vk-international.com/nederlands/trailer.htm

Zelf zou ik ze in de rijrichting plaatsen, zo pakken de fietsen minder wind.

Je kan altijd het frame van VK- international overwegen. Dit plaats je op een gewone aanhangwagen, zo kan je die altijd voor andere zaken blijven gebruiken.

Zelf zoek ik ook een oplossing voor 5 fietsen.
        Met in de rijirichting te plaatsten hebben we na lang discussiëren (op't café) besloten om dat nt te doen.
        Prachtisch is het lastig om zo fietsen te monteren.

Heb die site ook gezien, maar we zitten met een beperkt budget dat we er aan wll spenderen.
        Doen het met een gekregen remorque die nt meer geschikt is om zware lasten te dragen.

We hebben overlaatst een remorque zien staan en foto's van genomen, zll deze ongeveer namaken.
        Hopelijk is hij in oktober klaar, foto's zll dan volgen.

Comment

Working...