Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trapstang komt los

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trapstang komt los

Hello,

de trapstang van mijn fiets komt los, ook na het terug vastzetten. De stang zit vast met een moer met "weerhaakjes" (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

iemand een iD?

dank bij voorbaat.

Bedoel je de as of de manevel zelf?

Indien manevel, is dat met zo een bout met een scheve kant aan die taps uitloopt?

Zit er dan een rondelletje tussen? Eventueel een geborgde moer gebruiken?

Comment

Loctite.

Andere trapperset laten monteren.

Comment

geen flauw idee wat een manevel is .
        de middenste stang op afbeelding. De moer is zoals de afbeelding onderaan.

Ik heb net een nieuwe stang erop gezet. Maar kvrees ervoor.

Comment

Jupke bedoelt een manivelle ofte een trap- of crankstel.

Ik ken het probleem dat je hebt, maar naar mijn ervaring is dat een beetje eigen aan het systeem. Probeer de boel zo vast mogelijk te zetten, zelfs met lijmproducten, want veel heb je niet aan zulke dingen. En aangezien ze een dergelijk systeem al lang niet meer aanbieden op nieuwe fietsen, veronderstel ik dat het om een oude fiets gaat, die sowieso niet echt veel meer waard is.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

'k zou dus idd een borgmoer monteren in dit geval, zo eentje met een plastic ringetje in die de moer op z'n plaats houdt.

Comment

Ik vermoed dat die tekening gewoon ter illustratie is met wat 'ie precies bedoelt met trapstang?? Want als het werkelijk dat oude systeem met 'kallen' nog is dan kan het zijn dat de kal (spie) uitgesleten is en je de boel niet meer ver genoeg kunt aandraaien om 'm te blokkeren. Een nieuwe kal kan dan worderen verrichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Ik vermoed dat die tekening gewoon ter illustratie is met wat 'ie precies bedoelt met trapstang?? Want als het werkelijk dat oude systeem met 'kallen' nog is dan kan het zijn dat de kal (spie) uitgesleten is en je de boel niet meer ver genoeg kunt aandraaien om 'm te blokkeren. Een nieuwe kal kan dan worderen verrichten.
                Of een rondelleke tussen steken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  Of een rondelleke tussen steken
                  Inderdaad, dat gaat ook.

Comment

De fiets is idd niet veel waard, kzen student in leuven. Het is een stang zonder spie, maar ik zal dan zien om er een rondelleke tss te steken. Ik durf het niet vast te lijmen want ik vrees dat ik ondertussen ook mijn lagering in mijn trapas omzeep heb geholpen.

Comment

Working...
                    X