Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koersfietsers rijden liever op de rijbaan dan op op het fietspad ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ieder z'n hobby uiteraard , ik ben elke dag op de weg als profi chauffeur en zal nooit een goed woord over de MEESTE van hen kunnen zeggen als ik zie wat ze op de openbare weg allemaal uitsteken ...

Persoonlijk snap ik echt niet dat het allemaal getolereerd wordt door de ordediensten .
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Rode lichten en voorrangen mogen natuurlijk niet genegeerd worden. En dat per twee rijden, is imo ook een must.
      Het is echter wel grappig dat als ze eens ergens een fietstocht organiseren voor gezinnen, die ook dikwijls op de weg rijden. Tegen 15-20 km/h (dus een stuk trager) en met vier, vijf naast elkaar. Persoonlijk vind ik dat een stuk erger.
      Overigens, ik heb langs de Schelde ook al toeren meegemaakt met mensen met een gewone fiets. De baan is daar behoorlijk breed en wat doen ze dan? Juist ja, met een man of zeven, acht naast elkaar, over de hele breedte van de weg. En schrikken ze als ik ineens links inhaal op het boordje van de weg. Ze moeten maar opletten en minstens regelmatig achterom kijken als ze de hele weg inpalmen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
        MET TWEE NAAST ELKAAR dus niet met 5 naast elkaar, meneer de mierenneuker.
        Ik had tot nu toe nog nergens gelezen dat ze met z'n vijven naast mekaar aan 't rijden waren, wel dat ze op de baan reden, waar dus niks mis mee is. Zeg in 't vervolg de dingen van meet af aan juist, dan hoeft er niet 'gemierenneukt' te worden, meneer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door froggy Bekijk Berichten
          Als die wielerterroristen zich aan de regels houden, kan ik er mee leven ... maar zoals ons een paar weken overkomen is ... vlammen ze gewoon door rood licht en kan je zorgen dat je stil staat
          Ik rij van tijd ook met mensen mee die zulke dingen doen, ronduit schandalig, en dan schaam ik me in hun plaats. Samen met diegenen die het goed menen laten we dan mooi een 'gat' vallen, en laat de gekken maar bollen.

Comment

Iets wat ik irritant vind aan een hoop wielertoeristen: ze gooien hun (zilver)papiertjes gewoon op straat. Het is nu niet dat ik groen ben, maar die dingen terug in je zak steken en thuis in de vuilbak gooien is toch een kleine moeite. Dat ze bananenschillen weggooien is natuurlijk geen probleem. Dat verteert toch.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Rode lichten en voorrangen mogen natuurlijk niet genegeerd worden. En dat per twee rijden, is imo ook een must.
              Het is echter wel grappig dat als ze eens ergens een fietstocht organiseren voor gezinnen, die ook dikwijls op de weg rijden. Tegen 15-20 km/h (dus een stuk trager) en met vier, vijf naast elkaar. Persoonlijk vind ik dat een stuk erger.
              Overigens, ik heb langs de Schelde ook al toeren meegemaakt met mensen met een gewone fiets. De baan is daar behoorlijk breed en wat doen ze dan? Juist ja, met een man of zeven, acht naast elkaar, over de hele breedte van de weg. En schrikken ze als ik ineens links inhaal op het boordje van de weg. Ze moeten maar opletten en minstens regelmatig achterom kijken als ze de hele weg inpalmen.
              Idd om onnozel van te worden, dan hoorde ze soms zeggen als ge vriendelijk pardon roept: "Laat dien maar achter ons rijden, we zullen hem eens blokkeren.
              Dan krijg ik het, als ik er dan tussen geraak is het al kwakkend.
              En ik geraak er tussen, nu als er nen wielerterrorist ambetant doet heeft dien ook wel een probleem. Al gebeuren deze dingen niet zo vaak, enkel in de zomer en dan blijf ik meestal van den dijk af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Iets wat ik irritant vind aan een hoop wielertoeristen: ze gooien hun (zilver)papiertjes gewoon op straat. Het is nu niet dat ik groen ben, maar die dingen terug in je zak steken en thuis in de vuilbak gooien is toch een kleine moeite. Dat ze bananenschillen weggooien is natuurlijk geen probleem. Dat verteert toch.
                Ik steek zelfs mijn papierkes en gellekes terug in mijne achterzak tijdens een wedstrijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                  Idd om onnozel van te worden, dan hoorde ze soms zeggen als ge vriendelijk pardon roept: "Laat dien maar achter ons rijden, we zullen hem eens blokkeren.
                  Dan krijg ik het, als ik er dan tussen geraak is het al kwakkend.
                  En ik geraak er tussen, nu als er nen wielerterrorist ambetant doet heeft dien ook wel een probleem. Al gebeuren deze dingen niet zo vaak, enkel in de zomer en dan blijf ik meestal van den dijk af.
                  Of als je zo'n groepje gewone fietsers of wandelaars van de andere kant ziet komen, en ze gaan niet opzij, ook al hebben ze je al lang zien komen. Remmen is dan het laatste wat ik doe. Ik ga zelfs nog wat sneller rijden, zodat ze opzij moéten.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Idd zo moet het.
                    Achja, overal zijn rotte appels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Hé, onze Belgische wegen zijn van slechte kwaliteit.
                      Misschien allemaal maar een jeep kopen dan?

Dit topic leidt weer eens tot nergens...
                      Ge moet ook niet met een raceauto op de baan komen. (tenslotte is een koersfiets een raceauto zoals een gewone auto een stadsfiets/"fitness fiets" is)

Ik fiets zoveel mogelijk op het fietspad (ook al ligt dat er slechter bij dan de rijbaan) Snelheid aanpassen is niet meer dan logisch.

Wat ik vind, is dat wielertoeristen in Vlaanderen gewoon soms ronduit arrogante klootzakken zijn. Je zal er maar eens achter rijden met je auto en toeteren omdat ze niet op een lijntje willen gaan waardoor je niet voorbij kan...
                      Of toeteren omdat hun idee van een bocht nemen bij tegenliggers de racelijn is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Ge moet ook niet met een raceauto op de baan komen. (tenslotte is een koersfiets een raceauto zoals een gewone auto een stadsfiets/"fitness fiets" is)
                        Nu nog beter, dus koersfietsen horen enkel thuis in wedstrijden? Waar het wel toegestaan is om op de weg te rijden.

Het niveau van 't forum blijft dalen...

Comment

Ik had tot nu toe nog nergens gelezen dat ze met z'n vijven naast mekaar aan 't rijden waren, wel dat ze op de baan reden, waar dus niks mis mee is. Zeg in 't vervolg de dingen van meet af aan juist, dan hoeft er niet 'gemierenneukt' te worden, meneer.
                          Zal ik doen.
                          Moesten ze mooi per 2 naast elkaar gereden hebben, kon ik er makkelijk links langs gereden zijn, maar zelfs de tegenliggers mochten op het fietspad aan de overkant rijden, om die gasten te ontwijken.

Das het mindere aan een forum...je leeft u in , in een situatie, zoals ze beschreven wordt, zonder alle details te weten. Ik zal in't vervolg dan maar compleet tot in detail gaan.

Ik ben normaal heel tolerant tegenover mede-weggebruikers, en met 65 a 80.000km per jaar, moet dat wel.
                          Er zijn er weinig die zich zo strikt aan de normen houden als ik, elke dag zie je stommiteiten, en 'bijna' ongevallen.

En als je dan elke dag de stoten ziet van veel "zwakke weggebruikers"...
                          Die titel is blijkbaar een joker voor onschendbaarheid, ze zijn trouwens de "zwakke weggebruiker"... omgekeerde driehoeken op de fietspaden aan ronde punten betekenen bvb niks.

Comment

Ik rij zelf behoorlijk met def iets, woon-werk en koersfiets.

Bij woon-werk verkeer, zo tussen 7u30 en 9u ben je vogelvrij verklaard. Auto's vinden 20 cm marge tussen jou en de spiegel blijkbaar heel ruim, voorrang is heel ruim te interpreteren (ik ben groter dus jij stopt wel...) enz... Ok, ik zie heel wat fietsers arrogant zijn (tieners meestal )

Als ik op toer ben met de koersfiets rij ik 95% van de tijd op het fietspad. Das behoorlijk te doen, al is het soms afzien. 5 à 10 van de fietspaden is gewoon gevaarlijk. Als je in groep rijdt, zal dat al snel 20 à 30 % zijn omdat je gewoon minder ziet.

Ik stoor me dus niet aan groepen die op de weg rijden. Al verwacht ik wel dat ze een kleine moeite doen om auto' s door te laten. Dat is jammer genoeg in de grote meerderheid van de gevallen niet het geval... En dan erger ik me. Ik erger me ook aan een auto die 50 rijdt en nergens eens even probeert plaats te maken. Even ergerlijk.

En sorry, als fietser vind ik veel groepen wielertoeristen dikwijls arrogant. Das gewoon de macht van de groep. Groepen motorrijders zijn meestal ook in hetzelfde bedje ziek.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Naar mijn mening is de openbare weg niet gemaakt om te koersen, of dat nu per auto, fiets of moto is.

Keuring voor fietsen (ik mag op m'n auto ook geen slicks leggen, dus waarom mag een fietser wel racebandjes leggen?) , snelheidsregels voor fietsers (ik mag met m'n auto ook niet sneller dan 50 in bebouwde kom, fietsers zouden niet sneller mogen dan 20) enzovoort... Alle wielerterrorist-ergernissen meteen opgelost voor de automobilist .

Waarom, o waarom, zou dit idee moeten afgeschoten worden? Omdat de fietser dan in z'n vrijheid beperkt wordt? Wel, ik word ook in m'n vrijheid beperkt wanneer ik met m'n kar op de openbare weg ga rijden.

Dat er mensen zijn die graag snel rijden op de fiets lijkt me geen probleem te mogen zijn, maar doe dat verdorie niet op de openbare weg. "Maar waar moeten we dat dan doen, bleit bleit" . Doe er verdorie iets aan hé, en zorg voor fietsparcours of whatever. Als ik graag met pistolen schiet (om ne keer iets heel anders te nemen, maar 't is ook een sport, en daar draait het hier om, het willen uitoefenen van een bepaalde sport), moet ik dat toch ook niet doen waar ik maar wil??? Als ik wil pistoolschieten, moet ik naar een schietclub, en die hebben dan een schietlokaal. 'k Zie niet in waarom dat voor wielercoureurs niet zou lukken? Kom uit je kot, en laat die wielercoureur-parcours uit de grond rijzen! Gat in de markt! En ... alle automobilist-ergernissen meteen opgelost voor de wielercoureur!!

En nu ... afschieten deze post!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
                                snelheidsregels voor fietsers (ik mag met m'n auto ook niet sneller dan 50 in bebouwde kom, fietsers zouden niet sneller mogen dan 20) enzovoort...
                                Ik ben groter, dus ik mag sneller...
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Ik ben groter, dus ik mag sneller...
                                  De leegte in z'n kop lijkt me ook immens groot te zijn.

Comment

Zelden zulke onzin gelezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Zelden zulke onzin gelezen

Ik ga graag in discussie, maar met zulk een megaleeghoofd wil ik zelfs niet in discussie gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
                                        Naar mijn mening is de openbare weg niet gemaakt om te koersen, of dat nu per auto, fiets of moto is.

Keuring voor fietsen (ik mag op m'n auto ook geen slicks leggen, dus waarom mag een fietser wel racebandjes leggen?) , snelheidsregels voor fietsers (ik mag met m'n auto ook niet sneller dan 50 in bebouwde kom, fietsers zouden niet sneller mogen dan 20) enzovoort... Alle wielerterrorist-ergernissen meteen opgelost voor de automobilist .

Waarom, o waarom, zou dit idee moeten afgeschoten worden? Omdat de fietser dan in z'n vrijheid beperkt wordt? Wel, ik word ook in m'n vrijheid beperkt wanneer ik met m'n kar op de openbare weg ga rijden.

Dat er mensen zijn die graag snel rijden op de fiets lijkt me geen probleem te mogen zijn, maar doe dat verdorie niet op de openbare weg. "Maar waar moeten we dat dan doen, bleit bleit" . Doe er verdorie iets aan hé, en zorg voor fietsparcours of whatever. Als ik graag met pistolen schiet (om ne keer iets heel anders te nemen, maar 't is ook een sport, en daar draait het hier om, het willen uitoefenen van een bepaalde sport), moet ik dat toch ook niet doen waar ik maar wil??? Als ik wil pistoolschieten, moet ik naar een schietclub, en die hebben dan een schietlokaal. 'k Zie niet in waarom dat voor wielercoureurs niet zou lukken? Kom uit je kot, en laat die wielercoureur-parcours uit de grond rijzen! Gat in de markt! En ... alle automobilist-ergernissen meteen opgelost voor de wielercoureur!!

En nu ... afschieten deze post!!!!
                                        U moet komiek worden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                          U moet komiek worden!
                                          Ik had gelijk hé, lager vallen kunnen we nu wel haast niet meer!

Het niveau van 't forum blijft dalen...

Comment

Working...
                                          X